Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace k aktivnímu využívání sociálních sítí mladou generací
SALVOVÁ, Nikola
Tato bakalářská práce se zabývá sociálními sítěmi a motivací, která nabádá mladé jedince k jejich aktivnímu využívání. Hlavním cílem práce je zjistit, zda a proč mladá generace využívá sociální sítě a kdo nebo co je k tomu motivuje. V teoretické části práce je v první řadě definován pojem sociální sítě, zde jsou rozebrány jejich druhy a analyzována rizika, která mohou nastat při jejich užívání. Následně se práce zaměřuje na propojení tématu mladé generace v kontextu sociálních sítí. Tato část se rovněž věnuje i starším generacím, které se těchto platforem účastní. Poslední téma, které teoretická část akcentuje, je motivace, kde je pozornost zaměřena na faktory, jež ovlivňují mladé lidi k zapojení do online komunit a aktivní participaci na sociálních sítích. Praktická část práce popisuje samotný výzkum, jeho cíle, metodologii a výsledky. Ke zjišťování informací byla použita kvantitativní metodologie s využitím dotazníkového šetření. Výběrový soubor tvořili studenti druhého stupně základní školy v Českých Budějovicích.
Manipulativní techniky v multi-level marketingu
Staňková, Tereza ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje psychické manipulaci během náboru v multi-level marketingových společnostech. Přesto, že multi-level marketingové společnosti často používají neetické praktiky a představují nejen finanční riziko, počty jejich členů u nás dlouhodobě narůstají. Obzvlášť nebezpečné jsou pro zranitelné skupiny, mezi něž patří matky na rodičovské dovolené, nezaměstnaní a studenti. Téma ovšem zatím není dostatečně prozkoumáno, a chybí tak teoretický základ pro vytvoření metodiky prevence škodlivého působení multi-level marketingu. Cílem práce je popsat, jak probíhá nábor u multi-level marketingových společností, které působí v České republice, včetně konkrétních manipulativních technik, jež při něm využívají. K dosažení cíle byla využita metoda zúčastněného pozorování procesu náboru u tří vybraných multi-level marketingových společností - Amway, Herbalife a Nu Skin. Pozorování bylo doplněno o sběr dokumentů. Výsledky této práce mohou v pedagogické praxi sloužit jako základ pro rozšíření povědomí o problematice psychické manipulace v multi-level marketingu a vytvoření metodiky prevence. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje multi-level marketing jako obchodní model, objasňuje jeho souvislost s pojmy přímý prodej, pyramidové schéma a komerční kult, popisuje...
Dobrovolná abstinence v souvislosti s vlivem sociálního okolí
Běhounková, Anežka ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent)
(abstrakt) Cílem bakalářské práce "Dobrovolná abstinence v souvislosti s vlivem sociálního okolí" je seznámit se s motivacemi pozdních adolescentů, které vedou k dobrovolnému neužívání alkoholu. Práce je dále zaměřena především na vnímání role sociálního okolí v tomto typu abstinence. Východiska tvoří texty týkající se konformity a vlivu sociálního okolí, dále výzkumy a statistiky, které demonstrují atmosféru prostředí, ve kterém se dobrovolní abstinenti pohybují. Výzkum je založen na výpovědích osmi studentů vysoké školy, kteří byli dotazování za využití metody polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory jsou zaměřeny na to, jak informátoři vnímají postoje k požívání alkoholu ve své rodině, u svých vrstevníků a přátel, dále jaký dojem mají z celkového přístupu společnosti ve vztahu k alkoholu. Součástí výpovědí je také pohled dobrovolných abstinentů na reakce sociálního okolí vůči nim. V neposlední řadě jsou zmíněny důvody, které informátory k abstinování vedou. Na základě analýzy vyšlo najevo, že dotazovaní si neuvědomují přímý vliv rodiny na svou abstinenci. Pomáhá jim ale zkonstruovat hranici toho, co se dá v oblasti požívání alkoholu považovat za normální. Od toho se odvíjí i velmi skeptický pohled informátorů na pití ve společnosti. Negativní dopady požívání alkoholu jsou také nejvýznamnějším...
Maso ne, raději salát? Vliv dynamických norem na preferenci bezmasých pokrmů
Weikertová, Štěpánka ; Urban, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Světová spotřeba masa představuje jednu z největších zátěží pro životní prostředí. Přestože si současná situace žádá změnu směrem k udržitelnějšímu stravování, konzumace masa stále narůstá. Minulé výzkumy ukázaly, že dynamické sociální normy, tj. informace o probíhajících kolektivních změnách chování ve společnosti, mohou motivovat k proenvironmentálnímu chování, a to i v kontextu spotřeby masa. Ve dvou předregistrovaných online experimentálních studiích jsme na vzorku vysokoškolských studentů (Studie 1, N = 227) a na vzorku dospělé české populace (Studie 2, N = 462) ověřovali, zda dynamická normativní sdělení informující o měnících se trendech v oblasti konzumace masa navýší preferenci bezmasých pokrmů. Nenalezli jsme přímý ani celkový efekt dynamických norem na preferenci bezmasých pokrmů. Mediační analýza odhalila velmi slabý nepřímý efekt dynamických norem na bezmasé preference zprostředkovaný vnímanou dynamickou normou. Ve Studii 2 jsme dále testovali efekt intenzity dynamických norem (silnější vs slabší dynamická norma) a také, zda dynamické normy vyvolávají sebeobranné mechanismy, které racionalizují konzumaci masa a brání změně chování. Silnější dynamická norma nezvýšila preferenci bezmasých pokrmů oproti slabší dynamické normě. Dynamické normy obecně nezvýšily, ale ani nesnížily úroveň...
Dobrovolná abstinence v souvislosti s vlivem sociálního okolí
Běhounková, Anežka ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent)
(abstrakt) Cílem bakalářské práce "Dobrovolná abstinence v souvislosti s vlivem sociálního okolí" je seznámit se s motivacemi pozdních adolescentů, které vedou k dobrovolnému neužívání alkoholu. Práce je dále zaměřena především na vnímání role sociálního okolí v tomto typu abstinence. Východiska tvoří texty týkající se konformity a vlivu sociálního okolí, dále výzkumy a statistiky, které demonstrují atmosféru prostředí, ve kterém se dobrovolní abstinenti pohybují. Výzkum je založen na výpovědích osmi studentů vysoké školy, kteří byli dotazování za využití metody polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory jsou zaměřeny na to, jak informátoři vnímají postoje k požívání alkoholu ve své rodině, u svých vrstevníků a přátel, dále jaký dojem mají z celkového přístupu společnosti ve vztahu k alkoholu. Součástí výpovědí je také pohled dobrovolných abstinentů na reakce sociálního okolí vůči nim. V neposlední řadě jsou zmíněny důvody, které informátory k abstinování vedou. Na základě analýzy vyšlo najevo, že dotazovaní si neuvědomují přímý vliv rodiny na svou abstinenci. Pomáhá jim ale zkonstruovat hranici toho, co se dá v oblasti požívání alkoholu považovat za normální. Od toho se odvíjí i velmi skeptický pohled informátorů na pití ve společnosti. Negativní dopady požívání alkoholu jsou také nejvýznamnějším...
Psychologický kontext sborů dobrovolných hasičů
SCHIMOVÁ, Martina
Bakalářská práce s názvem Psychologický kontext sborů dobrovolných hasičů pojednává o motivech, které vedou jedince k tomu, aby se stali členy sborů dobrovolných hasičů (dále jen SDH), a dále o motivech, které je vedou k pokračování v činnosti. Práce také vypovídá o hodnotách, které souvisí s členstvím u SDH a ovlivňují hlavní žebříček hodnot člena, a o postavení žen u sborů dobrovolných hasičů. Práce je rozdělena na dva velké celky: teoretickou a výzkumnou část. První kapitola teoretické části se zabývá vymezením dobrovolnictví. Druhá kapitola volně přechází na téma motivace a pokračuje motivací dobrovolníků. V dalších kapitolách jsou rozpracovány hodnoty, zájmy a sociální vliv. V druhé části bakalářské práce jsou popsány metody kvalitativního výzkumu a prezentovány zjištěné výsledky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.