Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
What influences the impact of high-speed railway construction?
Sedláček, Dan ; Bajgar, Matěj (vedoucí práce) ; Kúdeľa, Peter (oponent)
Tato práce zkoumá dopad výstavby vysokorychlostních železnic (HSR) na obce v jejich blízkosti a zaměřuje se na heterogenitu těchto dopadů s ohledem na různé charakteristiky těchto dotčených obcí. Soustředí se na linky sítě Shinkansen v Japonsku, které byly postaveny mezi lety 1983 a 2016. Tato práce využívá data na úrovni obcí, získané ze Statistického úřadu Japonska a nově publikovanou metodologii pro kauzální odhad metodou rozdíly v rozdílech se stupňovitým spouštěním projektu. Porovnává obce ležící v blízkosti stanic Shinkansen (ovlivn- ěné výstavbou) s kontrolní skupinou obcí ležících dále od těchto stanic. Studie zjistila signifikantně pozitivní efekty výstavby vysokorychlostních železnic (HSR) na velikost populace, ekonomický výtlak a daňové příjmy v ovlivněných obcích. Bylo zjištěno, že rozdíly v míře dopadu výstavby je možné spojovat s počtem obyvatel ovlivněných obcí. Větší obce zaznamenaly výrazný nárůst průměrných příjmů, zatímco v menších obcích byl dopad výstavby sig- nifikantně menší. Dále bylo zjištěno, že dopad na daňové příjmy byl tažen především chudšími obcemi, zatímco u bohatších obcí byl zaznamenán takřka nulový efekt výstavby. Mezi obcemi, jejichž ekonomika byla zaměřena na služby anebo průmysl, nebyly zaznamenány žádné rozdíly. Klasifikace JEL F12, F21, F23, H25, H71, H87...
Analýza dostupnosti Tokia železniční dopravou v Japonsku pomocí GIS
Pokorný, Tomáš ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hofman, Petr (oponent)
Práce se zabývá časovou dostupností Tokyo-eki (東京駅 Tokyo Station) při využití železniční dopravy na hlavních tratích společností Japan Railways Group (JR グループ Jeiaru Gurupu). V úvodu se práce zabývá obecnými tématy, která jsou spojena s výzkumem dostupností. Dále se navazuje kategorizací vlakových spojů v Japonsku a Česku a historickým vývojem železniční dopravy v obou zemích. Zvláštní kapitola je věnována přepisům japonštiny do latinky. Hlavní část práce tvoří popis tvorby modelu časové dostupnosti se specifiky získávání dat z cizojazyčných zdrojů. Následuje porovnání dostupnosti v Česku s Japonskem pomocí tvorby anamorfovaných map. Na výsledných mapových výstupech je komentována regionální dostupnost v Japonsku a její porovnání s Českem. Klíčová slova: časová dostupnost, železnice, síťová analýza, Japonsko, Tokio
Analýza dostupnosti Tokia železniční dopravou v Japonsku pomocí GIS
Pokorný, Tomáš ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hofman, Petr (oponent)
Práce se zabývá časovou dostupností Tokyo-eki (東京駅 Tokyo Station) při využití železniční dopravy na hlavních tratích společností Japan Railways Group (JR グループ Jeiaru Gurupu). V úvodu se práce zabývá obecnými tématy, která jsou spojena s výzkumem dostupností. Dále se navazuje kategorizací vlakových spojů v Japonsku a Česku a historickým vývojem železniční dopravy v obou zemích. Zvláštní kapitola je věnována přepisům japonštiny do latinky. Hlavní část práce tvoří popis tvorby modelu časové dostupnosti se specifiky získávání dat z cizojazyčných zdrojů. Následuje porovnání dostupnosti v Česku s Japonskem pomocí tvorby anamorfovaných map. Na výsledných mapových výstupech je komentována regionální dostupnost v Japonsku a její porovnání s Českem. Klíčová slova: časová dostupnost, železnice, síťová analýza, Japonsko, Tokio
Vysokorychlostní železniční doprava v Asii
Švarc, Michal ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Bíba, Milan (oponent)
Diplomová práce se věnuje komplexnímu zhodnocení vysokorychlostní železniční dopravy v Japonsku. V teoretické části popisuje historii vzniku systému Shinkansen, který je v současnosti etalonem mezi vysokorychlostní železniční dopravou. Dále se věnuje rozboru klíčových technologií, podpůrných systému a ohleduplnosti Shinkansenu k přírodě. V rámci technologií představuje i technologii MAGLEV, momentálně vyvíjený jako nástupce vysokorychlostní dopravy. V analytické části podrobně rozebírá jednotlivé tratě a vlaky na nich používané. Závěrem autor porovnává systém Shinkansen oproti dalším druhům hromadné a osobní dopravy na třech různě dlouhých trasách.
Progressive trends of rail transport in Japan
Barlík, Branislav ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Ižar, Eduard (oponent)
Práce se komplexně zabývá železniční dopravou v Japonsku. Popisuje historii japonských železnic od jejich vzniku až po dnešní dobu, kdy je Japonsko vedoucí zemí na poli osobní železniční dopravy. Pozornost je věnována hlavním železničním přepravcům a vysokorychlostní železnici Šinkansen. Dále popisuje moderní systém Maglev, který se momentálně buduje v Japonsku. V rámci analytické části je práce věnována jednoduchým finančním ukazatelem a analýze specifik japonských železnic. Závěrem autor srovnává konkurenceschopnost Šinkansenu vůči ostatním druhům dopravy na dvou rozdílně dlouhých trasách a hledá odpověď na otázku jak změní nové formy železniční dopravy Japonsko.
High-speed rail transport in Japan
Barlík, Branislav ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kusá, Iveta (oponent)
V mé práci s názvem Vysokorýchlostní železniční doprava v Japonsku, se zaoberám železniční sítí Šinkansen. Obsah tvorí histórie Japonska, vývoj Šinkansenu, popis tras a popis vlaků, které na nich jazdí. Dále se zmiňuji o blízké budoucnosti tratě a v závěru práce sem se věnoval otázce bezpečnosti cestujících a cenám.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.