Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém pohonu frekvenční měnič – elektromotor – převodovka
Sochor, Pavel ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je teoreticky popsat funkci systému pohonu frekvenční měnič asynchronní elektromotor, zhodnotit převodovky vhodné pro náhradu hydrauliky u manipulátorů, robotů, coţ je provedeno formou rešerše z literatury, v závěru práce jsou popsány vlastnosti modelových sestav. V příloze je pak výkres obou modelových sestav.
Pohon garážových vrat s asynchronním motorem.
Lažek, Tomáš ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu elektrického pohonu pro bočně posuvná garážová vrata. Cíl práce je návrhem frekvenčního měniče pro asynchronní motor s převodovkou. V první části je řešen napaječ měniče v podobě jednofázového usměrňovače. Silová část střídače je řešena pomocí integrovaného modulu IKCM10H60GA od firmy Infineon. Řídící deska je opatřena obvody pro komunikaci mezi procesorem a silovou částí. Pomocný napájecí zdroj je řešen v podobě blokujícího měnič. Řízení měniče je realizováno pomocí procesorové desky STM32 Nucleo - 64. Detailně je popsán postup návrhu měniče a řídící algoritmus.
Modely řízení asynchronního motoru
Vidlák, Michal ; Knobloch, Jan (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem matematického modelu asynchronního, vytvoření jeho modelu v programu Matlab Simulink. A dále vytvořením různých typů řízení asynchronního motoru. Na začátku práce jsou teoretické poznatky o transformaci veličin do souřadnic, které jsou potřeba pro vytvoření matematického modelu a dále k řízení stroje. Z těchto transformovaných veličin jsou dále vytvořeny řídící logaritmy, které lze použít pro řízení momentu nebo otáček motoru. Jedná se o řízení s konstantním magnetickým tokem, skalární řízení, vektorové řízení, a nakonec je přímé řízení momentu. Všechny odvozené řídící algoritmy byly vyzkoušeny v programu Matlab Simulink. Kde byly provedené simulace zkoumaných veličin.
Programování mikrokontrolérů c2000 v programu MATLAB/Simulink
Šoupal, Ondřej ; Ctibor, Jiří (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Cílem této práce je prozkoumat možnosti metody automatického generování kódu, popsat koncept tvorby aplikace ve vybraném prostředí MATLAB/Simulink pro vývojový kit Texas Instruments LaunchPad a vytvořit pro něj aplikaci pro řízení DC a asynchronního motoru v tomto prostředí. Práce se zaměřuje na detailní popis aplikace, která spočívá v unipolárním/bipolárním řízení H-můstku výkonového měniče pro DC motor, měření výstupních proudů, otáček a jejich zobrazování v reálném čase s pomocí sériové linky. Dále se práce zabývá skalárním a vektorovým řízením asynchronního motoru. Všechny aplikace jsou vytvořeny v prostředí MATLAB/Simulink. Jsou k dispozici v přílohách práce spolu s naměřenými veličinami.
Bezdrátové ovládání asynchronního motoru
Frelich, David ; Knobloch, Jan (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepcí frekvenčního měniče pro asynchronní motor do výkonu 2 kW. Ovládání tohoto měniče je řešeno bezdrátově či přes PC. Řešení je založené na provedení pomocí jednoúčelových integrovaných obvodů a mikroprocesorů k jejich řízení.
Řízení asynchronních motorů
Semerád, Jiří ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Běloušek, Josef (vedoucí práce)
První část práce je zaměřena na asynchronní motory. Je zde popsána stavba asynchronního motoru, princip funkce a odvozena momentová charakteristika. Dále je vytvořen matematický model asynchronního motoru v programu Matlab-Simulink. Výhodou je možnost testovat daný typ motoru a kontrolovat všechny jeho parametry, což je podstatně ekonomičtější než zkoušet skutečné prototypy. V druhé části práce je podán ucelený přehled možností metod řízení asynchronních motorů.
Modelování a simulace vektorového řízení EC motorů v prostředí Simulink
Hořava, Jan ; Szabó, István (oponent) ; Toman, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je vytvoření modelu elektricky komutovaného motoru s aplikací vektorového řízení v prostředí Matlab – Simulink. Úvodní teoretická část dokumentu je věnována fyzické konstrukci EC motorů. V dalším textu jsou pak popsány nejčastější způsoby řízení, jmenovitě se jedná o skalární řízení, přímé řízení momentu a vektorové řízení. Závěr práce obsahuje popis a rozbor jednotlivých částí vytvořeného modelu konkrétního EC motoru s vektorovým řízením a vyhodnocení výsledků.
Třífázový střídač pro napájení vysokootáčkového asynchronního motor
Pinďák, Michal ; Knobloch, Jan (oponent) ; Procházka, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je v prvé řadě teoretický rozbor problematiky třífázových střídačů a následné seznámení čtenáře s jejich podrobnou praktickou konstrukcí. První část práce je věnována obecné definici výkonového polovodičového měniče jako takového. V části následující je pak důkladně popsán princip třífázové pulsní šířkové modulace vč. hojně užívaného principu skalárního řízení asynchronních motorů. Druhá polovina práce je již zcela zaměřena na praktický návrh třífázového střídače pro vysokootáčkový asynchronní motor o výkonu 50 kW. V této části je objasněna problematika dimenzování a volby veškerých dílčích prvků střídače na základě parametrů zadaných koncovým uživatelem zařízení.
Řízení otáček pohonu se synchronním motorem
Šatava, Patrik ; Mach, Martin (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá především metodami řízení synchronních motorů pro použití v elektrických pohonech. V první části práce je vyložena základní teorie synchronního stroje, kde je mimo jiné pojednáno o Parkově lineární transformaci rovnic synchronního stroje a o stabilitě tohoto stroje. Následně jsou v práci rozebrány nejběžnější metody pro řízení synchronního motoru s permanentními magnety pro použití v elektrickém pohonu. Jsou jimi především vektorové řízení a přímé řízení momentu. Krátce je pojednáno o skalárním řízení, které dnes již v praxi není příliš používané. V poslední části práce jsou prezentovány výsledky měření na dvou synchronních motorech s permanentními magnety, které byly napájeny z frekvenčního měniče. Měření byla provedena bez zátěže pro tři typy řízení – skalární řízení, vektorové řízení bez zpětné vazby a vektorové řízení se zpětnou vazbou a následně se zátěží pro dva typy řízení – skalární řízení a vektorové řízení se zpětnou vazbou.
Simulace řízení asynchronního motoru s ohledem na vysokou účinnost
Hanzlíček, Martin ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Lažek, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá simulací řízení asynchronního motoru s ohledem na vysokou účinnost. Je zde popsána teorie asynchronního motoru, s kladeným důrazem na jeho ztráty. Dále je zde popsáno skalární i vektorové řízení. Vektorové řízení je optimalizováno pro vyšší účinnost. Následně je zde popsáno vytvoření modelu v programu MATLAB - Simulink pro porovnaní vektorového řízení s optimalizací a bez optimalizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.