Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunitní kruh a jeho přínos pro rozvíjení vztahů mezi žáky
Blažková, Michaela ; Pospíšilová, Anna (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Komunitní kruh je metodou, kterou mohou učitelé využívat nejen pro osobní rozvoj svých žáků, ale také pro budování jejich vzájemných vztahů i celého kolektivu. Tato diplomová práce s názvem "Komunitní kruh a jeho přínos pro rozvíjení vztahů mezi žáky", pojednává o využívání komunitního kruhu učiteli a to právě z pohledu jeho přínosu pro vztahy mezi žáky. Teoretická část vymezuje základní pojmy, jako jsou např. komunitní kruh a vyčleňování či klima školní třídy. Praktická část se zabývá interpretací získaných dat na dvou úrovních: dopad této metody do vztahů všech žáků a zároveň dopad do vztahů vyčleňovaných žáků. Výzkumné šetření přináší informace nejen o pozitivním působení této metody na utváření kultivovaného projevu, názorů čí komunikačních a sociálních kompetencích každého účastníka. Také přináší informaci o tom, že komunitní kruh je prospěšný pro prosazení vyčleňovaného žáka a jeho pocitů sounáležitosti ke skupině.
Logopedická intervence u dětí s poruchami autistického spektra
Horáková, Michaela ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Logopedická intervence u dětí s poruchami autistického spektra AUTOR: Michaela Horáková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lucie Durdilová ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se věnuje problematice logopedické péče u dětí s poruchami autistického spektra. Její teoretická část nejprve pojednává o poruchách autistického spektra se zaměřením na jejich klasifikaci, etiologii, symptomatologii s důrazem na kvalitativní postižení v oblasti komunikace, a na možnosti péče o předškolní děti s tímto postižením. Dále se práce blíže zabývá teoretickými východisky logopedické intervence poskytované takto handicapovaným dětem. Praktická část práce se pak věnuje rozvoji komunikace v prostředí mateřské školy speciální. Obsahuje případové studie dvou chlapců s dětským autismem. Cílem tohoto kvalitativního šetření je zhodnotit jejich komunikační schopnosti, zachytit u nich aplikované metody rozvoje komunikace, a popsat chod práce s dětmi ve třídě ve vztahu ke stimulaci jejich komunikačních kompetencí. KLÍČOVÁ SLOVA: Poruchy autistického spektra; logopedická intervence; rozvoj komunikace; alternativní a augmentativní komunikace; předškolní vzdělávání
Rozvoj komunikace u dětí s poruchou autistického spektra a kochleárním implantátem
Vovsová, Alena ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem komunikace u neslyšících dětí po kochleární implantaci, které mají současně diagnostikovánu poruchu autistického spektra. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol. První dvě kapitoly se věnují specifikům sluchového postižení, resp. poruch autistického spektra, a jeho vlivům na celkový vývoj dítěte s důrazem na komunikační schopnost. Jsou zde stručně představeny klasifikace sluchových vad a kompenzační pomůcky související s tématem práce - sluchadla a kochleární implantáty. Prostor je věnován také charakteristice jednotlivých poruch autistického spektra. Třetí kapitola popisuje nejčastější komunikační systémy či pomůcky užívané osobami se sluchovým postižením, resp. s poruchou autistického spektra, a možnosti komunikace osob s kombinací těchto dvou znevýhodnění. Praktická část práce se věnuje kvalitativnímu výzkumu, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jakým způsobem může ovlivnit získání kochleárního implantátu rozvoj komunikace neslyšícího dítěte s poruchou autistického spektra. V rámci výzkumného šetření byly provedeny rozhovory s rodiči těchto dětí, které byly doplněny dotazníky s otevřenými otázkami adresovanými odborníkům, jež s těmito dětmi a jejich rodinami pracují. Výsledky provedeného šetření byly následně porovnány s výsledky dvou zahraničních...
Logopedická intervence u dětí s poruchami autistického spektra
Horáková, Michaela ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Logopedická intervence u dětí s poruchami autistického spektra AUTOR: Michaela Horáková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lucie Durdilová ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se věnuje problematice logopedické péče u dětí s poruchami autistického spektra. Její teoretická část nejprve pojednává o poruchách autistického spektra se zaměřením na jejich klasifikaci, etiologii, symptomatologii s důrazem na kvalitativní postižení v oblasti komunikace, a na možnosti péče o předškolní děti s tímto postižením. Dále se práce blíže zabývá teoretickými východisky logopedické intervence poskytované takto handicapovaným dětem. Praktická část práce se pak věnuje rozvoji komunikace v prostředí mateřské školy speciální. Obsahuje případové studie dvou chlapců s dětským autismem. Cílem tohoto kvalitativního šetření je zhodnotit jejich komunikační schopnosti, zachytit u nich aplikované metody rozvoje komunikace, a popsat chod práce s dětmi ve třídě ve vztahu ke stimulaci jejich komunikačních kompetencí. KLÍČOVÁ SLOVA: Poruchy autistického spektra; logopedická intervence; rozvoj komunikace; alternativní a augmentativní komunikace; předškolní vzdělávání

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.