Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza městského marketingu ve vybraných městech Moravskoslezského kraje
Toporská, Pavlína ; Blažek, Jiří (vedoucí práce) ; Slach, Ondřej (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou teritoriálního marketingu v České republice se zaměřením především na marketing měst. Hlavním cílem této práce je zjistit aktuální pozici městského marketingu ve městech Moravskoslezského kraje a srovnat nástroje, které města využívají. Výzkum, který je součástí této práce, probíhal v letech 2014 a 2015. Polostrukturované rozhovory měly za cíl zjistit, nakolik jsou v dnešní době odpovědní pracovníci z řad vedení města seznámeni s teorií městského marketingu a nakolik pracují s jednotlivými jeho typy. Hlavní důraz byl ve výzkumu kladen na marketing investičních příležitostí, podporu cestovního ruchu, ale také na pocity konkurence a ohrožení z řad okolních měst. Bylo prokázáno, že města na území Moravskoslezského kraje s konceptem městského marketingu zpravidla pracují, přestože jej mnohdy nazývají jinými názvy. V současné době se města snaží marketingovými aktivitami přilákat především nové investory a často také podporovat cestovní ruch s důrazem na marketing akcí. Klíčová slova: teritoriální marketing - regionální marketing - městský marketing - města - kvalitativní výzkum
Využití regionálního marketingu v rozvoji vybraného regionu, obce
GORYLOVÁ, Jana
Marketing našel široké uplatnění také mimo své původní využití ve výrobní sféře a je aplikován do mnoha dalších oblastí života. Je úspěšně využíván také při rozvoji obcí a regionů. Tento speciální druh marketingu v sobě spojuje několik odvětví. Jedná se o marketing neziskového sektoru, marketing služeb, marketing cestovního ruchu a mimo jiné také o regionální marketing. Využití marketingu pro rozvoj regionu nebo obce může mít několik různých forem. Může se jednat o propagaci obce pro různé cílové skupiny (segmenty) nové obyvatele, turisty, potencionální investory. Cílem marketingu může být vymezení jedinečnosti obce, její diferenciace vzhledem k okolnímu prostředí. Může se jednat o vytváření pracovních příležitostí, zlepšení infrastruktury, občanské vybavenosti, vytváření podmínek pro zahájení podnikání, přijímání rozhodnutí s ohledem na životní prostředí a zdraví obyvatel města. Zdaleka se však nejedná jen o pouhou propagaci, jde o jiný náhled na lokalitu jako na nabízený produkt a na spotřebitele jako na zájmové skupiny, kterým by měl tento produkt poskytovat uspokojení jejich potřeb. Propagace však nemůže být opomenuta, kromě reklamy se jedná zejména o vytváření značky obce, budování jejího image a pozitivního public relation. Komplexní městský marketing jako nejvyšší forma marketingu města je koncept rozvoje města, který využívá partnerství všech aktérů, kteří mají vlastní zájem na rozvoji města. Kooperace a komunikace mezi partnery ze soukromého, veřejného a podnikatelského sektoru umožňuje výměnu znalostí a využívání zkušeností všech zúčastněných stran, prosazování shodných cílů, stanovování jejich priorit a vyhodnocení zvolených postupů z několika nezávislých úhlů pohledu. Společným cílem je zvýšení atraktivity města, jeho konkurenceschopnosti a také posílení identity občanů města.
Využívání komunikačních strategií v organizacích veřejné správy
Burešová, Lenka ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce analyzuje komunikační strategie využívané v organizacích veřejné správy v České republice a v zahraničí. Cílem diplomové práce je zhodnotit dosavadní komunikační strategie realizované veřejnou správou na území České republiky. Dílčím cílem práce je zpracování doporučení pro zlepšení současného stavu. Teoretická část diplomové práce vycházející z dynamického pojetí marketingového přístupu popisuje komunikační strategii jako jeden z klíčových nástrojů regionálního marketingového mixu, definuje zásady efektivní komunikace a stanovuje metody předcházející tvorbě komunikačních strategií. Samostatná kapitola věnuje pozornost komunikaci s konkrétními cílovými skupinami podněcujícími rozvoj města. Praktická část popisuje konkrétní příklady komunikačních strategií realizovaných v zahraniční, projekt Komunikující město a jeho dopad na rozvoj komunikace ve městě Svitavy, které se projektu zúčastnilo.
Využití marketingu v rozvoji Středočeského kraje
Šímová, Václava ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním marketingu v rozvoji Středočeského kraje. V úvodu bude v obecném pojetí vysvětlen pojem regionální (teritoriální) marketing, jako nově se rozvíjející pojetí řízení ve veřejné správě. Pro správné pochopení práce bude stručně objasněna organizace Středočeského kraje (zastupitelstvo, rada, hejtman, krajský úřad, regionální rada). Budou zhodnoceny dokumenty vztahující se k marketingu (např. Program rozvoje kraje). Hlavní náplní práce budou jednotlivé marketingové nástroje -- komunikace (vnitřní, vnější, komunikační mix), produkt (informace, služby, akce), cena, distribuce (dostupnost) a lidé (zaměstnanci, zákazníci), a to zhodnocení jejich současného využívání, návody na eventuelní zdokonalení a nové podněty pro praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.