Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efektivní varianty dynamického programování v bioinformatice
Franěk, Jaromír ; Hynek, Jiří (oponent) ; Burgetová, Ivana (vedoucí práce)
Cílem této práce je nastudovat princip efektivních algoritmů využívajících dynamické programování. S pomocí těchto znalostí vytvořit aplikaci demonstrující princip efektivních algoritmů dynamického programování v bioinformatice a sepsat zprávu shrnující výsledky. Algoritmy, obsažené v této práci, řeší zarovnání sekvencí DNA, nebo predikci sekundární struktury RNA. Tyto algoritmy jsou zde porovnávány mezi sebou pro různé hodnoty vstupů. Pro samotné zarovnání sekvencí jsou zde použity algoritmy jako Needleman-Wunch a X-drop. Pro predikci sekundární struktury RNA je použit Zukerův algoritmus, který by měl odstraňovat některé nedostatky Nussinin algoritmu a samotný Nussinin algoritmus. Rekurze je zde představována pomocí rekurzivních stromů, dynamické programování pomocí skórovací matice. Uživatel má možnost také porovnat rychlosti obou přístupů pro zadané sekvence. Pro zajištění jednoduché dostupnosti se jedná o webovou aplikaci běžící na straně klienta.
Grafické intro 64kB s použitím sledování paprsku
Luňák, Miroslav ; Herout, Adam (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem tvorby grafického intra 64kB s použitím sledování paprsku. V dokumentu jsou popisovány problémy a principy související s danou tématikou práce. Dokument dále popisuje vlastní realizaci aplikace a dosažené výsledky práce. Závr pak obsahuje zhodnocení a možné cesty pro pokraování práce na projektu.
Neeukleidovské geometrie a počítačové hry
Jůda, Štěpán ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá vznikem a popisem neeukleidovské geometrie a jejím rozdělením na hyperbolickou a eliptickou. Dále pojednává o chování geometrických prvků z eukleidovské geometrie v neeuklidovských geometriích. Práce dále popisuje využití neeukleidovské geometrie v dnešním světě. Dalším předmětem této práce je klasifikace počítačových her, které využívají neeukleidovskou geometrii. Posledním bodem je pak postup tvorby vlastní počítačové hry.
Grafické intro 64kB s použitím sledování paprsku
Dočkal, Jiří ; Chudý, Peter (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem tvorby aplikace určené zadáním této bakalářské práce. V dokumentu jsou popisovány problémy a principy související s danou tématikou práce. Dokument dále popisuje vlastní realizaci aplikace a dosažené výsledky práce. Závěr pak obsahuje zhodnocení a možné cesty pro pokračování práce na projektu.
Křivky vyplňující prostor
Staňo, Marek ; Švub, Miroslav (oponent) ; Šiler, Ondřej (vedoucí práce)
Cieľom mojej práce je zoznámiť sa s krivkami vyplňujúcimi priestor a pokúsiť sa zovšeobecniť tieto krivky do viacdimenzionálnych priestorov. Ďalej sa v práci nachádzajú informácie o rekurzívnom a nerekurzívnom riešení týchto kriviek a využitie kriviek v praxi. Hlavným cieľom je zhotoviť program, ktorý dokáže vykresliť niektoré krivky. Pomocou získaných znalostí navrhujem program, ktorý vypočíta súradnice zadanej krivky a druhý program, ktorý pomocou týchto súradníc vykreslí obrázok s krivkou. K vytvoreniu použijem programovací jazyk C a grafickú knižnicu Gd.
Algoritmy vyhledávání řetězců v textu a algoritmy rekurze v jazyce C
Porč, Jiří ; Lukáš, Roman (oponent) ; Honzík, Jan M. (vedoucí práce)
Úloha nalézt v textu zadaný textový vzorek patří v oblasti počítačů k jedné z nejčastěji využívaných. V mé práci se zabývám problematikou vyhledávacích a rekurzivních algoritmů. Cílem mé práce je vytvoření programů pro animovanou demonstraci vybraných operací a přepsání studijní opory předmětu Algoritmy do jazyka C. Vytvořené programy pro animovanou demonstraci řeší problémy spojené s vyhledáváním textových řetězců v textu a rekurzí.
Rekurzivní prohledavač webu pro KDE
Hefka, Lukáš ; Burgetová, Ivana (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou prohledávání webových stránek z desktopového prostředí KDE. Součástí práce je seznámení s aplikačním rozhraním tohoto prostředí, popis návrhu a implementace aplikace. Ta podporuje řadu omezení, jak už na oblast hledání, tak na hledání samotné. Aplikace prochází internetem za pomoci rekurze a hypertextových odkazů stránek. V závěru práce jsou popsány výhody aplikace oproti jiným alternativám.
Generování realistických modelů stromů
Kučerňák, Martin ; Nečas, Ondřej (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá generováním realistických modelů stromů. Je stručně popsán vývoj a růst stromů, a faktory které je ovlivňuji. Po té je shrnut vývoj systémů pro generování modelů stromu a popsány vybrané systémy. Dále je navržen jednoduchý stochastický model pro jejich generování, a popsána aplikace ve které je tento model implementován. Tento model je pak porovnán s existujícími používanými modely a nástroji, popsány jeho výsledné vlastnosti a naznačeno v kterých oblastech je třeba jej zlepšit.
Neeukleidovské geometrie a počítačové hry
Jůda, Štěpán ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá vznikem a popisem neeukleidovské geometrie a jejím rozdělením na hyperbolickou a eliptickou. Dále pojednává o chování geometrických prvků z eukleidovské geometrie v neeuklidovských geometriích. Práce dále popisuje využití neeukleidovské geometrie v dnešním světě. Dalším předmětem této práce je klasifikace počítačových her, které využívají neeukleidovskou geometrii. Posledním bodem je pak postup tvorby vlastní počítačové hry.
Bezestrojová charakterizace polynomiálně počitatelných funkcí
Profeld, Michal ; Švejdar, Vítězslav (vedoucí práce) ; Verner, Jonathan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sestavením Matematického systému. Tento systém je pečlivě vypracovaný, tak aby byl uzavřený na funkce, které v něm figurují. Je vytvořen tak, aby pokryl funkce určitého růstu. Konkrétně funkce, o kterých můžeme říct, že operují v polynomiálním čase na Turingové stroji. Platí tedy, že náš systém obsahuje všechny funkce, které na Turingových strojích běží v polynomálním čase, nebo v čase rychlejším a žádné jiné funkce neobsahuje. Tvorba tohoto mate- matického systému byla ovlivněna především prací Samuela R. Busse [1] 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.