Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Regulace přítlaku lamelových spojek dvouspojkové převodovky
Horák, Josef ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá způsoby regulace rozjezdových spojek osobních automobilů a zejména převodovky DQ200, která má suché lamelové spojky. V úvodu práce jsou popsán princip přenosu točivého momentu spojkou a velikost přítlačné síly, následně je popsán konstrukční princip rozjezdových spojek. Následuje popis ovládání uvedených druhů spojek. Praktická část se zabývá možnostmi regulace ve velmi širokém pásmu, ze kterého je zvolena úzká část, která bude pro jízdní vlastnosti nejlepší. V další části je jízdními zkouškami nalezen vhodný způsob regulace spojek na základě jízdních dat. Následně jsou způsoby regulace spojek z užšího výběru testovány z hlediska akustiky. Na základě měření jízdních dat a akustiky je zvolen nejvhodnější způsob regulace spojek převodovky DQ200.
Vliv podvozku na energetické a výkonnostní parametry traktorů
Rašovská, Hana ; Slimařík, Dušan (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá určením vlivu konstrukce podvozku traktoru na jeho užitné vlastnosti. K hodnocení byly použity traktory John Deere řady 8 s kolovým a pásovým podvozkem, vybavené shodným motorem i převodovkou, s nimiž byly realizovány laboratorní a terénní zkoušky. Cílem laboratorních zkoušek bylo vyloučení rozdílu ve výkonech motoru obou traktorů, cílem terénních zkoušek bylo zhodnocení tahových vlastností traktorů s různým typem podvozku. Sledovaným ukazatelem byla především tahová síla, dále tahový výkon, prokluz a spotřeba paliva. Na základě tabulkového a grafického zpracování naměřených hodnot byly vyhodnoceny výsledky.
Vliv pneumatik na výstupní parametry traktorů
Kopečný, Aleš ; Havlíček, Miroslav (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce shrnuje výsledky měření výstupních parametrů traktoru, na který byly namontovány tři různé druhy pneumatik. Měřené parametry jsou maximální tahový výkon, prokluz, měrná efektivní spotřeba paliva při maximálním tahovém výkonu. Výsledné naměřené a spočtené výsledky jsou zpracovány v tabulkách a grafech. Výsledky měření byly zpracovány za použití regresivní analýzy.
Vliv cílené modifikace topografie na elastohydrodynamické mazací filmy
Puchner, Jiří ; Dzimko, Marián (oponent) ; Křupka, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem vlivu cílené modifikace topografie nekonformních třecích povrchů na utváření mazacího filmu. Utváření mazacího filmu pro různou hloubku mikro-vtisků bylo sledováno vysokorychlostní záznamovou technikou za podmínek čistého valení i při prokluzu třecích povrchů. Získané výsledky ukázaly, že vhodnou volbou mikro-textury lze zvýšit průměrnou tloušťku mazacího filmu aniž by došlo k jeho protržení.
Vliv podvozku na tahové vlastnosti traktorů
Chmelař, Zdeněk ; Havlíček, Miroslav (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
V diplomové práci je provedena analýza současného stavu v konstrukci podvozků traktorů, dále je uvedena metodika hodnocení vlivu podvozků na tahové vlastnosti traktorů. Hlavním cílem práce bylo provedení analýzy a závěru naměřených tahových vlastností vybraných traktorů stejné výkonové i hmotností kategorie s různou konstrukcí podvozku. Naměřené a vypočtené hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány. Při vyhodnocování tahových vlastností byly sledovány závislosti tahového výkonu a prokluzu v závislosti na tahových silách.
Vliv síly v horním táhle závěsu traktoru na spotřebu a výkonnost souprav na zpracování půdy
Drašar, Jan
Cílem diplomové práce bylo, provedení analýzy naměřených hodnot z terénních měření. V rešeršní části práce byl vypracován přehled používaných technologií pro zpracování půdy. Zde jsou uvedeny základní systémy zpracování půdy (konvenční zpracování půdy, konzervační zpracování půdy a přímé setí). Také jsou zde shrnuty technologie zpracování půdy jako je orba, podmítka, zpracování do pásů nebo kypření bez obracení ornice. V závěrečné části byly popsány stroje, které jsou využívány pro zpracování půdy. V metodice byly popsány měřící přístroje a jednotlivé orební soupravy, které byly využívány pro měření výstupních dat orebních souprav. Při vyhodnocování dat byly hlavními parametry měrná efektivní spotřeba paliva, měrná efektivní výkonnost, hektarová efektivní výkonnost a prokluz hnacích kol v závislosti na síle v horním táhle a tlaku v trakčním válci vybraných traktorových souprav. Diplomová práce byla zpracována ze 3 terénních měření, celkem bylo provedeno 71 měření. Jednotlivá měření byla analyzována a bylo prokázáno, že délka horního táhla zvyšuje průměrnou měrnou efektivní výkonnost o 17 %, hektarovou efektivní výkonnost o 20 %. Dále bylo prokázáno, že průměrná spotřebu paliva se snížila sníží o 6 % a prokluz kol se průměrně snížil od 2 % do 7,5 %.
Vliv huštění pneumatik na spotřebu paliva a výkonnost traktorové soupravy
Čuba, Norbert
Bakalářská práce se zabývá vlivem nahuštění pneumatik traktoru na spotřebu paliva, prokluz a výkonnost traktorové soupravy v terénních podmínkách. Zaměřuje se na výstupní parametry stroje jako je prokluz pneumatik a hodinová spotřeba paliva. Vlastní měření těchto parametrů proběhlo při třech různých tlacích v pneumatikách a za dodržení konstantní hloubky zpracování půdy. Výsledkem terénního měření je potvrzení skutečnosti, že na základě nižšího tlaku v pneumatikách vzniká menší prokluz kol a současně menší spotřeba stroje. Tyto výsledky jsou zpracovány v tabulkovém a grafickém provedení.
Analýza výstupních parametrů traktorové soupravy na zpracování půdy v podmínkách soukromé farmy
Kokeš, Matěj
Abstrakt V diplomové práci je popsán současný stav v konstrukci strojů na zpracování půdy a zhodnocení vlivu nastavení tříbodového závěsu traktoru a pracovního stroje na výstupní parametry souprav. V rámci diplomové práce, byla provedena experimentální měření na dvou soupravách s návěsným kypřičem a návěsným pluhem. U první soupravy byl zkoumán vliv zatížení přední nápravy a otáček motoru na výkonnost traktoru, zatímco u druhé soupravy byl zkoumán vliv síly v horním táhle, dotížení hnacích náprav a otáček motoru na výstupní parametry traktoru. Výsledky obou měření ukázaly, že při správném nastavení traktoru klesá prokluz a spotřeba paliva, což vede ke zvýšení výkonnosti a efektivity práce.
Analýza dynamické pevnosti samosvorných uzlů používaných ve vojenském lezení
Telvák, Radek ; Michalička, Vladimír (vedoucí práce) ; Braum, Zdeněk (oponent)
Název: Analýza dynamické pevnosti samosvorných uzlů používaných ve vojenském lezení Cíl: Cílem této práce je zjistit výslednou rázovou sílu vznikající u vybraných samosvorných systémů při rozdílných hodnotách pádového faktoru. Vypočítat jakých maximálních hodnot délky pomocné Reep šňůry a maximální hmotnosti břemene lze dosáhnout, aniž by systém selhal. Zjistit korelaci mezi velikostí rázové síly a délkou prokluzu. Metody: Tato práce popisuje experiment, při kterém byla zjištěna výsledná rázová síla působící na samosvorný systém při rozdílných pádových faktorech. Pro analýzu byla vybrána 6mm Reep šňůra a 11mm lano a samosvorné uzly používané v technikách vojenského lezení. Testování probíhalo v polygonu na pádové věži. Každý ze samosvorných uzlů byl podroben pěti testům při stejném pádovém faktoru. Jednotlivé uzly mezi sebou byly statisticky porovnány z hlediska rázové síly a prokluzu. Pomocí přímé úměrnosti byly zjištěny hodnoty maximální délky pomocné Reep šňůry a hmotnosti břemene. Korelační analýzou byl zjištěn vzájemný vztah mezi rázovou silou a prokluzem. Výsledky: Bylo zjištěno, že při všech měřených hodnotách pádového faktoru, dosahoval nejnižších hodnot výsledné rázové síly Vánočkový prusík a pád tedy tlumil nejvýrazněji. Zároveň u Vánočkového prusíky byly naměřeny nejdelší průměrné délky...
Analýza statické pevnosti samosvorných uzlů používaných ve vojenském lezení
Telvák, Radek ; Michalička, Vladimír (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název: Analýza statické pevnosti samosvorných uzlů používaných ve vojenském lezení. Cíl: Zjištění pevnosti vybraných uzlů při statickém zatížení na nízko průtažných lanech. Metody: Tato bakalářská práce popisuje laboratorní experiment, díky kterému byl zjištěn vliv samosvorných uzlů na pevnost pomocné Reep šňůry navázané na nízko-průtažné lano při statickém zatížení. Pro analýzu byla vybrána 6mm Reep šňůra a 10,5mm lano a samosvorné uzly používané v technikách vojenského lezení. Testování probíhalo na vertikálním zkušebním zařízení. Každý z vybraných uzlů byl podroben deseti pokusům. Jednotlivé uzly byly mezi sebou porovnány z několika hledisek, a to prvního prokluzu, délky prokluzu, maximální pevnosti, poklesu nominální pevnosti a bodu selhání. Výsledky: Nejvyšší průměrné hodnoty prvního prokluzu a maximální pevnosti dosahoval Vánočkový prusík. Nejnižší hodnota délky prokluzu byla naměřena u samosvorného uzlu Blake. U Blakeova uzlu v porovnání s ostatními z vybraných uzlů byl zjištěn nejnižší pokles nominální pevnosti a to o 14 %, naopak nejvyšší pokles nominální pevnosti je u Vánočkového prusíku. Pomocná Reep šňůra selhala v 81 % všech pokusů. Klíčová slova: vojenské lezení, samosvorný uzel, pevnost uzlu, prokluz, bod selhání, nominální pevnost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.