Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 193 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh preventivního programu zaměřeného na bezpečnost pro děti umístěné ve výchovném ústavu
Rajmová, Olga
V bakalářské práci je zpracován Návrh preventivního programu pro děti vý-chovného ústavu, který je zaměřen na bezpečnost. Práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretickou část a část praktickou. Cílem teoretické části je definovat pojmy jako je adolescence, rizikové chová-ní a ústavní výchova. Dále klasifikovat rizikové chování a také se zabývat jeho pre-vencí. Další část si klade za cíl popsat právní rámec výchovy a vzdělávání dětí s již zmíněným chováním a objasnit prevenci v ústavních zařízeních. Mezi metody pou-žité pro zpracování teoretické části je studium odborných zdrojů a jejich analýza, syntéza a porovnání. V praktické části práce je cílem navrhnout program pro děti výchovného ústavu ve Velkém Meziříčí, a to konkrétně pro děti od patnácti do osmnácti let. Metody, které jsou použity u praktické části, jsou analýza, syntéza a komparace metodických zdrojů a studium vnitřní dokumentace výchovného ústavu.
Alkohol a školáci SOŠ v kontextu školské primární prevence
Mácová, Andrea
V bakalářské práci bude zpracováno téma středoškolské primární prevence zaměřené na problematiku informativních primárně preventivních programů, pro oblast návykového chování, v přímém vztahu k rizikovému užívání alkoholu u žáků. Cílem teoretické části bakalářské práce bude a popsat skupiny v rámci školského kolektivu, které jsou potencionálními nebo rizikovými uživateli alkoholu. Dále charakterizovat obsah základních pojmů, kterými jsou prevence, primární prevence a primárně preventivní programy. Následně budou definovány cíle primárně preventivních programů (výsledky učení). Metody, které budou použity k zpracování teoretické části, jsou studium odborných literárních pramenů a pedagogických dokumentů, jejich analýza, srovnávání a syntéza. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit, u žáků vybrané střední odborné školy, zda bylo dosaženo cílů (výsledků učení) informativního primárně preventivního programu. Informační příprava evaluačního průzkumného šetření bude realizována prostřednictvím konzultace se školním metodikem prevence. Pro získání informací od žáků bude užita metoda dotazování - technika didaktický test, navržený pro účely průzkumného šetření. Respondenty budou žáci 1 ročníků na střední odborné škole v Brně. Data z didaktických testů, budou zpracována za využití popisné statistiky.
Informovanost žáků o působení a činnostech školního metodika prevence na střední odborné škole
Lamačová, Karina
Cílem teoretické části bakalářské práce je definovat pojem primární prevence, zjistit, pro koho je cílena, jaké je její rozdělení a oblasti. Definovat pozici školního metodika prevence, charakterizovat místo jeho působení, popsat a vysvětlit náplň práce, aktivit, školního metodika prevence. Objasnit hlavní cíle, na které se školní metodik prevence zaměřuje, vymezit jeho kompetentnost. Popsat Minimální preventivní program a jeho zaměření. Shrnout formy informovanosti žáků o školním metodikovi prevence na střední odborné škole. Metodami použitými pro zpracování teoretické části bakalářské práce je studium odborných a pedagogických zdrojů, tvorba výpisků, jejich analýza, srovnávání a syntéza. V praktické části bakalářské práce je cílem zjistit, jaká je informovanost žáků o působení, činnostech a aktivitách školního metodika prevence na dané střední odborné škole. Je použita metoda dotazování, respondenty jsou žáci 1. až 4. ročníku střední odborné školy, všech oborů. Data z dotazníku jsou zpracována a interpretována za využití popisné statistiky.
Problematika návykových látek na vybraných školách okresu Písek
Topková, Eliška
Bakalářská práce se zabývá užíváním návykových látek u žáků na vybraných středních školách. Hlavními cíli této práce je zjistit zkušenosti dospívajících s legálními a nelegálními drogami a zjistit jakým způsobem byli žáci seznámeni se škodlivostí návykových látek. Práce je rozdělena na dvě hlavní části a to na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je práce zaměřena na definování nejčastějších návykových látek, které žáci užívají. Další důležitou součástí této práce je seznámení s preventivními programy, jejich uplatňování na školách a z toho vyplývající informovanost žáků o možných rizicích užívání návykových látek. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Praktická část je zaměřena na průzkum, jehož cílem je zmapovat zkušenosti žáků s legálními a nelegálními drogami. Pomocí dat získaných z dotazníků předložených žákům středních škol, budou vyhodnoceny jejich zkušenosti s legálními a nelegálními drogami. Výsledná data budou vyhodnocena jednoduchými statistickými postupy, graficky znázorněna a doplněna o komentář, na základě šetření budou určena doporučení pro praxi.
Primární prevence agresivního chování v penitenciárním terénu středního odborného školství
Pištěk, Michal
Bakalářská práce se věnuje výskytu agresivního chování mezi žáky a primární prevencí tohoto chování v penitenciárním terénu středního odborného školství. Cílem teoretické části je nastínit stav sekundárního vzdělávání pro osoby ve výkonu trestu odnětí svobody a uvést systém prevence rizikového chování včetně agresivního chování ve školách v penitenciárním prostředí. Dále je cílem teoretické části definovat agresivní chování a pojmy s ním spojené, rozdělit druhy, stanovit příčiny a popsat projevy tohoto chování, charakterizovat rysy a druhy agresora a oběti, uvést nejčastější projevy agresivního chování osob v penitenciárním prostředí a základní předcházení takového chování stanovené právními předpisy České republiky. Dalším cílem teoretické části je popsat prevenci a její druhy, uvést systém primární prevence ve středních školách, především funkci školního metodika prevence a realizaci minimálního preventivního programu, určit možnosti a aktivity primární prevence agresivního chování ve středních školách ve vězeňském prostředí a uvést chování žáků v prostorách školy. Sběr dat byl zajištěn studiem odborné literatury, legislativy České republiky, elektronických dokumentů a webových příspěvků týkajících se řešené problematiky. Pro zpracování teoretické části byla použita analýza zdrojů, tvoření zápisků, srovnání, syntéza a dedukce získaných dat. Cílem praktické části bylo zjistit, jestli žáci v penitenciárním prostředí dokáží popsat agresivní chování a jeho projevy, jestli se mezi žáky v prostorách školy vyskytují projevy agresivního chování, jestli jsou žáci středních škol ve vězeňském prostředí poučeni o chování a povinnostech v prostorách školy a zda jsou při primární prevenci agresivního chování v uvedeném prostředí používány programy zaměřené na rozvoj životních dovedností. Sběr dat v průzkumném šetření byl zajištěn metodou dotazování, s využitím techniky -- dotazníku. Respondenty byli žáci Středního odborného učiliště Jiřice, které se nachází ve Věznici Jiřice a poskytuje sekundární vzdělávání odsouzeným dospělým mužům. Získaná data byla interpretována v tabulkách četnosti a vytvořených výsečových grafů. Výsledky byly popsány v diskusi pomocí indukce.
Primární prevence agresivity a násilí na střední odborné škole
Vaňková, Andrea
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku primární prevence agresivity a násilí na střední odborné škole. Práce je rozdělena do dvou částí -- teoretickou část a část praktickou. Cílem teoretické části je definovat pojem agresivita a násilí, klasifikovat druhy agresivity, vymezit příčiny agresivity a násilí, sociální aspekty spojené s agresivitou, popsat osobnostní rysy agresora a oběti, signály agresivity a násilí ve třídě, včetně školské prevence. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, dokumentů školy (Školní preventivní strategie a Minimálně preventivního programu), tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza. V praktické části je cílem zjistit informovanost žáků o primární prevenci ve vztahu k agresivitě a násilí na střední odborné škole. Respondenti byli žáci Obchodní akademie a Střední zdravotnické školy v Blansku. Použita byla metoda dotazování. Nástrojem sběru dat byl dotazník navržený pro účely průzkumného šetření. Získaná data byla zpracována za využití popisné statistiky a na základě zhodnocení stavu jsou navrhnuta možná aktiva pro zlepšení primární prevence a doporučení pro pedagogickou praxi.
Vliv intervenčního programu o rizikovém sexuálním chování a možnostech jeho prevence pro žáky střední zdravotnické školy
Vojířová, Jana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
1 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá vlivem intervenčního programu o rizikovém sexuálním chování a možnostech jeho prevence pro žáky střední zdravotnické školy. Hlavním cílem bylo zjistit jeho vliv na znalosti v oblasti rizikového sexuálního chování, o vybraných STI a používání kondomů; změnu zaujímaných postojů k pohlavnímu styku a používání kondomů; self-efficacy pro odmítnutí pohlavního styku, při komunikaci o používání kondomu, při nákupu a používání kondomů; zábrany při používání kondomů účastníků programu. Pro jeho naplnění byl navržen intervenční program vycházející ze současných poznatků a postupů v oblasti školní prevence a intervence. Následně byla ověřena jeho realizovatelnost v praxi za účasti žáků a žaček ve věku 15-18 let 1. ročníků střední zdravotnické školy v Příbrami. Pro zodpovězení výzkumných otázek byl proveden současně výzkum za využití pretest-posttest design, a také dotazníkového šetření. Následnou analýzou kvantitativních dat zjišťujeme, že navržený intervenční program má statisticky významný vliv na znalosti žáků, a to především znalosti o rizikovém sexuálním chování. Rovněž jsme shledali změnu zaujímaných postojů k pohlavnímu styku podporující sexuální abstinenci, postojů k používání kondomů podporující jejich používání, zvýšení self-efficacy pro odmítnutí pohlavního styku,...
Možnosti působení sestry v primární prevenci chronického selhání ledvin
FIKAROVÁ, Anna
Úvod: Chronické selhání ledvin (Chronic Kidney Disease - dále jako CKD) je nevyléčitelné onemocnění a celosvětově se vyskytuje stále častěji. Proto je prevence obzvláště důležitá. Sestra v primární péči se setkává s pacienty se zvýšeným rizikem pro vznik CKD a může přispět k jeho prevenci tím, že bude zvyšovat povědomí o tomto onemocnění a o způsobech, jak mu předcházet. Cíl práce: Hlavním cílem práce bylo zjistit vnímání sestry v působení při primární prevenci chronického selhání ledvin. Metodika: Výzkumná část byla realizována metodou kvalitativního šetření formou polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor byl tvořen 7 sestrami pracujícími v ordinaci praktického lékaře pro dospělé. Získané informace byly analyzovány s využitím otevřeného kódování pomocí kvalitativního statistického programu Atlas.ti. Vznikly tak dvě kategorie a čtyři podkategorie. Výsledky: Z výsledků vyplynulo, že sestry u praktických lékařů pro dospělé považují za jejich hlavní možnost v primární prevenci CKD edukaci pacientů, kterou uskutečňují ústními rozhovory a nabídnutím informačního letáku. Sestry informují pacienty především o dodržování zdravého životního stylu, režimových opatření, seznamují pacienty s daným onemocněním, jeho komplikacemi a kladou důraz na význam pravidelné účasti na preventivních prohlídkách. Sestry vnímají screeningové testy, umožňující identifikaci rizikových osob pro vznik CKD, jako důležitý prvek v primární prevenci CKD. Závěr: Primární prevenci CKD brání především nedostatečná znalost pacientů o tomto onemocnění, od které se odvíjí spolupráce pacienta. Pro zlepšení primární prevence by sestry uvítaly více času na pacienta a větší propagaci CKD.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 193 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.