|
Vliv protiprávních činů na bezpečnostní postupy v provozu mezinárodního civilního letectví s ohledem na jejich dopad v segmentu všeobecného letectví
Smékal, David ; Kružlicová, Alžběta (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje důsledkům, které do civilního letectví vnesla řada protiprávních činů spáchaných zejména do 11. září 2001 včetně. Stěžejním zdrojem informací k tomuto tématu je řada evropských nařízení a jejich praktická implementace, kterou mi detailně popsal Ing. Radomír Janík, jakožto Security a Safety manažer letiště Brno-Tuřany. Práce ze začátku popisuje historický vývoj protiprávních činů, z nichž volně přechází na samotné důsledky, prvně na teoretické rovině v podobě úmluv, nařízení a předpisů a dále v jejich praktickou implementaci na letištích. V poslední řadě došlo k praktickému vyzkoušení procedur na letištích a jejich porovnání v segmentu všeobecného letectví a v segmentu komerčního civilního letectví.
|
|
Stavebně-technologický projekt polyfunkčního domu v Brně
Benák, Dalibor ; Šlanhof, Jiří (oponent) ; Mohapl, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se soustředí na přípravu stavby polyfunkčního domě v Brně na ulici Vídeňská. Vychází z projektu, který byl realizován v roce 2005. Stavebně-technologická příprava tohoto projektu zahrnuje návrh zajištění časových, finančních a lidských zdrojů, projekt zařízení staveniště, návrh sestavy pracovních strojů, technologický předpis pro železobetonový monolitický skelet, kontrolní a zkušební plán kvality a návod pro zajištění povolení záboru veřejných prostor a ochrany památného stromu.
|
|
Zhodnocení rozdílů mezi JAR-FCL a PART-FCL v oblasti pilotních licencí
Poloch, Gabriel ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Nastálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato závěrečná bakalářská práce v úvodní části mapuje historii letectví po právní stránce předpisů. Představuje předpisy JAR-FCL, které jsou do této chvíle platné. Dále představuje předpis Part-FCL, jenž je součásti nařízení EU č. 1178/2011. Tento předpis je v tuto chvíli v přechodném období a postupně nahrazuje předpisy JAR-FCL. Hlavní část této práce se zabývá hodnocením rozdílů mezi těmito předpisy, především v oblasti pilotních licencí a struktury výcviku pilotů.
|
|
Stavebně technologický projekt haly ADS s.r.o. Větřkovice
Ráb, Jakub ; Diaz, Yvetta (oponent) ; Nečasová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je stavebně technologický projekt haly ADS s.r.o. Větřkovice. Obsahem práce je technická zpráva ke stavebně technologickému projektu, řešení zařízení staveniště, řešení dopravních tras z výroben k místu stavby, studie realizace hlavních technologických etap objektu SO02, návrh vhodné strojní sestavy, technologický předpis pro vrtané piloty a pro montáž prefabrikovaného železobetonového skeletu, kontrolní a zkušební plán, časový plán, položkový rozpočet, plán bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, varianty návrhu zvedacích mechanismů a časová a finanční rozvaha realizace zpevněných ploch areálu výrobní haly.
|
| |
|
Význam a organizování služby pátrání a záchrany v civilním letectví
Albastová, Slavěna ; Balážová, Renáta (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření uceleného přehledu a stručné charakteristiky postupů a činností realizovaných v rámci poskytování služby pátrání a záchrany na území České republiky. Tyto závazky jsou jednou z oblastí smluvních závazků České republiky vyplývajících z jejího členství v ICAO, které Česká republika musí poskytovat. Práce má sloužit jako studijní podklad pro profesionální piloty, kteří budou skládat zkoušku na Úřadě civilního letectví (ÚCL).
|
| |
|
Rekonstrukce areálu učiliště Dubňany. Stavebně technologická příprava stavby.
Dohnálek, Marek ; Hrůza,, Jaroslav (oponent) ; Kovářová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem stavebně technologické přípravy stavby bylo zjistit a naplánovat možnosti a rozsah prací potřebných k rekonstrukci areálu bývalého hornického učiliště v Dubňanech. V České republice se nachází velké množství takto opuštěných areálů a tato diplomová práce by mohla sloužit jako ukázka možné budoucí proměny alespoň části z nich. Projekt jsem chtěl navázat na zkušenosti ze zahraničních exkurzí, kde již mají stavby v nízkoenergetickém a pasivním standardu své stálé místo. Chybějící projektovou dokumentaci části stavebních objektů jsem se snažil nahradit 3D modelováním prostoru areálu na základě mých vlastních měření s ručním laserem a provedených zkoušek na místě. Hlavní stavební objekt SO 01 již byl přebudován na bytový dům v pasivním standardu, avšak bez vypracování stavebně technologické studie a řádného vyřešení projektové dokumentace. Vzhledem ke chybějícím podkladům a chráněné interní dokumentaci prováděcí firmy, bohužel nemohu provést přímé srovnání šetření materiálových, lidských a finančních zdrojů pomocí této diplomové práce. Diplomová práce obsahuje technickou zprávu ke stavebně technologickému projektu, koordinační situaci stavby se širšími vztahy dopravních tras, časový a finanční plán, studii realizace hlavních technologických etap, projekt zařízení staveniště, návrh hlavích strojů a mechanismů, časový plán hlavního objektu, plán zajištění materiálových zdrojů, technologické předpisy, kontrolní a zkušební plány, zprávu o likvidaci azbestu, smlouvu o dílo, porovnání dvou konstrukcí střešního pláště z hlediska tepelné techniky budov a specializaci z oblasti pozemních staveb.
|
|
Modifikace přistávacího zařízení letounu Irbis
Forman, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přestavbou podvozku s ostruhovým kolem na podvozek s kolem příďovým na letounu M-4 Irbis. První kapitola představuje letoun v současné podobě, včetně několika základních technických údajů. Ve druhé kapitole jsou shrnuty teoretické poznatky o typech podvozků, jejich vlastnosti, výhody a nevýhody a jsou zde uvedeni také konkrétní zástupci letounů pro každý podvozek. Třetí kapitola se věnuje výpočtu předepsaného zatížení při přistání dle aktuálního znění předpisu UL 2 a určuje kritické síly, působící na podvozek. Následující kapitola ukazuje samotnou konstrukci nového podvozku, a to včetně původně navrhovaných, ale neuskutečněných variant. V páté kapitole je pozornost věnována pevnostním výpočtům vybraných částí podvozku. Výpočty jsou provedeny analyticky i pomocí MKP. Závěrečná kapitola pak ukazuje vliv nového podvozku na polohu těžiště v jeho krajních polohách a srovnává hmotnosti původního a nového podvozku.
|
|
Realizace stavebně technologické etapy - Nástavba sila v Olomouci
Ráb, Jakub ; Venkrbec, Václav (oponent) ; Nečasová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem mé bakalářské práce je stavebně technologické řešení realizace hrubé horní stavby nástavby sila v Olomouci. Obsahem práce je technická zpráva objektu, řešení zařízení staveniště, řešení dopravních tras z výroben k místu stavby, technologický předpis pro montované a monolitické železobetonové konstrukce, návrh vhodné strojní sestavy, časový plán, položkový rozpočet, kontrolní a zkušební plán a bezpečnost a ochrana zdraví při práci.
|