Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití paměťových technik při výuce slovní zásoby anglického jazyka - intervenční studie
Dámová, Alena ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku osvojování slovní zásoby v cizím jazyce. Představuje intervenční studii ověřující přínos Metody slovíček v příbězích při osvojení nové slovní zásoby v anglickém jazyce u dětí mladšího školního věku. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, ve kterých představuje aktuální poznatky o paměti. Zabývá se také paměťovými technikami a možnostmi využití paměťových technik při osvojování a výuce slovní zásoby. Práce popisuje jak pojetí, tak současný stav poznání daných pojmů ve vztahu k učení a úspěšnému rozvoji cizojazyčných kompetencí. Praktická část se opírá o kvantitativní výzkum, ve kterém proběhla výuka slovní zásoby anglického jazyka pomocí vybraných paměťových technik. Samotné výzkumné šetření probíhalo ve dvou výzkumných skupinách žáků 4. ročníků po dobu 12 týdnů. Kromě úrovně osvojení jazyka a slovní zásoby včetně pravopisu slov byly sledovány také individuální rozdíly v paměťových schopnostech žáků. Výsledky výzkumného šetření poukázaly na statisticky významné rozdíly ve prospěch žáků experimentální skupiny v úlohách zaměřených na osvojování slovní zásoby, ale neprokázaly vliv paměťové techniky na rozvoj paměťových schopností a celkovou jazykovou komunikativní kompetenci. KLÍČOVÁ SLOVA anglický jazyk, mladší školní věk, paměť, paměťové techniky,...
Aplikace paměťových technik do výuky na 1.stupni ZŠ
Pok, Marek ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Marek Pok Diplomová práce Abstrakt Aplikace paměťových technik do výuky na 1.stupni ZŠ Teoretická část práce je zaměřena na efektivní styly a metody výuky na 1.stupni základní školy. Je zdůvodněn význam a funkčnost paměti i využití paměťových technik pro podporu procesu učení žáků. Pozornost je věnována fungování paměti u žáků středního školního věku, kteří se stávají součástí empirického výzkumu. V teoretické části práci jsou předloženy koncepce výuky, učební styly, metody a strategie výuky, v rámci kterých je možné paměťové techniky využívat. Praktická část přináší pomocí experimentálního i observačního výzkumného procesu hlubší kvantitativní i kvalitativní poznatky o tom, jak probíhá pamětné učení žáků. Předmětem výzkumu je i samotný proces výuky, jehož cílem je posílit a upevnit dovednosti žáků paměťové techniky využívat. Na žáky středního školního věku je zaměřena pozornost především proto, že tato věková kategorie žáků již dokáže (na rozdíl od žáků na počátku školní docházky) přirozeně využívat záměrné zapamatování, selektování informací, asociační prostředí i logické souvislosti. Pamětové techniky (systém spojování a systém číselných tvarů) jsou v rámci výuky nabízeny žákům tak, aby je oni posléze mohli dle vlastního uvážení aplikovat a pomocí nich si pak učivo efektivně vybavovat, transformovat,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.