Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dlouhodobé posuzování vozovek opravených recyklací podkladů
Kadlubiec, Janusz ; Urbanec, Květoslav (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Má práce se zabývá sledováním úseků komunikace, které byly zrekonstruované zrecyklováním stávajícího povrchu. Já jsem tyto komunikace zdokumentoval a posoudil jejich stav po době užívání. Sledováné úseky jsem vložil do databáze PMS.
Závislost protismykových vlastností povrchů vozovek na ohladitelnosti kameniva a dopravním zatížení
Dašková, Jaroslava ; Čelko,, Ján (oponent) ; Šachl,, Jindřich (oponent) ; Vojtěšek, Antonín (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bezpečnost silničního provozu je komplexní problém. Ovlivňuje ji především řidič, vozidlo a povrch vozovky. Tato disertační práce se zaměřila na povrchové vlastnosti vozovek a to zejména protismykové vlastnosti povrchu vozovek, které přímo ovlivňují brzdnou dráhu vozidel a vedení vozidla ve směrových obloucích a tím i dopravní nehodovost. Práce se zabývá trvanlivostí protismykových vlastností povrchu vozovek, druhem použitých vrstev a ohladitelností kameniva použitého v obrusné vrstvě. Cílem této práce bylo vyvinout metodiku pro zlepšení trvanlivosti protismykových vlastností povrchů vozovek a zavedení funkční zkoušky pro jejich posuzování.
Vlastnosti asfaltových směsí typu SMA s R-materiálem
Acuna Subia, Luis Carlos ; Hrbek, Kamil (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je ověření a porovnání vlastností asfaltových směsí typu asfaltový koberec mastixový, konkrétně směsi s označením SMA 11 S s modifikovaným asfaltovým pojivem PMB 45/80-55 nebo silničním asfaltovým pojivem 50/70 s pryžovým granulátem. Porovnání vlastností je provedeno pomocí funkčních zkoušek. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je rozebráno seznámení se s problematikou využívání směsi SMA, dále jsou uvedeny a popsaný vybrané pojmy, které se týkají recyklací netuhých vozovek. Pozornost je věnovaná zejména recyklaci vozovek v České republice s důrazem na recyklaci za horka na obalovně, která umožňuje zvýšené dávkování R-materiálu do asfaltových směsí. V praktické části jsou zpracovaný a vyhodnocený výsledky funkčních zkoušek směsi SMA 11 S, které byly odebrány ze zkušebního úseku.
Asfaltová směs pro obrusné vrstvy se zvýšeným obsahem R-materiálu
Spies, Karel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem asfaltové směsi pro obrusnou vrstvu s vysokým obsahem R-materiálu (množství 50 %) a použitím asfaltového pojiva modifikovaného pryžovým granulátem (CRMB) bez užití rejuvenátorů či jiných změkčujících přísad. Cílem práce je ověřit předpokládané vlastnosti asfaltové směsi provedením funkčních zkoušek dle normy ČSN EN 12697 (736160) Asfaltové směsi - Zkušební metody pro asfaltové směsi za horka, a porovnat její vlastnosti s minimálními požadavky na asfaltový beton pro obrusnou vrstvu (ACO 11 +) dle normy ČSN EN 13108-1 ed. 2 (736140) Asfaltové směsi - Specifikace pro materiály - Část 1: Asfaltový beton. Dalším cílem této práce je poukázat na možnost využití vyšších množství R-materiálu v asfaltových směsích.
Recyklace asfaltových směsí s vyšším množstvím R-materiálu
Klimek, Matěj ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce rekapituluje stávající literaturu z oblasti problematiky recyklace asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu. Praktická část diplomové práce zkoumá změny vlastností asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu, vlivem změny míchacího času. Pro potřeby tohoto výzkumu bylo navrženo pět směsí. Jedná se asfaltové směsi určené pro obrusnou vrstvu vozovky (ACO 11+). Referenční směs „A“ bez R-materiálu, se standardním časem míchaní 25 sekund. Směs „B“ se 40 % R-materiály, bez rejuvenátu, s prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „C“ se 40 % R-materiálu, s rejuvenátorem a standardním časem míchaní. Směs „D“ se 40 % R-mateirálu s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „E“ se 40 % R- materiálu, s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 55 sekund.
Vyhodnocování dopravního hluku a jeho modelování
Černoch, Adam ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je seznámení s problematikou dopravního hluku, se zaměřením na hluk ze silniční dopravy. Je zde popsáno, co je to hluk, jak vzniká, jeho zdroje a jaké existují metody jeho měření. Dále jsou uvedena různá protihluková opatření, jako například protihlukové stěny nebo nízkohlučné kryty. Hlavní pozornost je věnovaná hluku vznikajícího na styku pneumatika/vozovka, který je těmito kryty redukován. V praktické části jsou popsána realizovaná měření na jednotlivých úsecích v různých lokalitách naší republiky. Měření probíhalo mírně modifikovanou metodou CPX s referenční pneumatikou přímo na vozidle. Hlavní cílem bylo vyhodnocení hodnot měření, porovnat jednotlivé nízkohlučné povrchy mezi sebou a s povrchy běžně používanými. Dále pak vyčíslení míry snížení emisí hluku pro daný úsek a také ověření vstupních dat pro účel modelování hluku. Závěrem byly zjištěné výsledky shrnuty a na jejich základě byly potvrzeny velmi dobré protihlukové vlastnosti s doporučením pokračovat s měření i v budoucnu.
Vliv přípravy vzorků na modul tuhosti asfaltových směsí
Pěch, Pavel ; Hýzl,, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o vlivu přípravy zkušebních těles na stanovení modulu tuhosti. Tělesa ve formě trapezoidů jsou připravena dvěma různými způsoby – s ořezáním všech ploch a bez ořezání horního a spodního líce. Takto připravená tělesa jsou zkoušena a je stanoven modul tuhosti dvoubodovou zkouškou. Výsledky zkoušek jsou vzájemně porovnávány.
Protismykové vlastnosti asfaltových vrstev s R - materiálem
Bambulová, Lucie ; Nekulová, Pavla (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou protismykových vlastností povrchu vozovky u obrusných vrstev z asfaltových směsí s R-materiálem. Konkrétně se jedná o směs typu ACO 11 (asfaltový beton pro obrusné vrstvy). V teoretické části práce je rozebrána problematika protismykových vlastností povrchu vozovky a recyklace R-materiálu. Praktická část se věnuje návrhu a laboratorní výrobě asfaltové směsi ACO 11 bez příměsi R-materiálu a s obsahem 38 % R-materiálu. Dále jsou v práci uvedeny výsledky měření součinitele tření po ohlazení pro tyto asfaltové směsi. Cílem práce bylo zjistit vliv zvýšeného obsahu R-materiálu na protismykové vlastnosti povrchu vozovky, protože je plánována aktualizace normy ČSN EN 13108-1, která umožní použití až 40 % R-materiálu do směsí typu ACO 11.
Využití R-materiálu v krytových vrstvách vozovek
Malá, Markéta ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší problematiku přidávání R – materiálu do obrusných vrstev asfaltových vozovek, konkrétně do vrstvy SMA 11S. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsáno využití R – materiálu při recyklacích vozovek, typy recyklací a způsob řešení této problematiky v České republice, praktická část se zabývá návrhem tří druhů asfaltových směsí s různými přidanými poměry R – materiálu, popisem provedených empirických a funkčních zkoušek na asfaltovém pojivu a navržených asfaltových směsích a výsledky těchto zkoušek.
Recyklace asfaltových směsí s vyšším množstvím R-materiálu
Klimek, Matěj ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce rekapituluje stávající literaturu z oblasti problematiky recyklace asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu. Praktická část diplomové práce zkoumá změny vlastností asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu, vlivem změny míchacího času. Pro potřeby tohoto výzkumu bylo navrženo pět směsí. Jedná se asfaltové směsi určené pro obrusnou vrstvu vozovky (ACO 11+). Referenční směs „A“ bez R-materiálu, se standardním časem míchaní 25 sekund. Směs „B“ se 40 % R-materiály, bez rejuvenátu, s prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „C“ se 40 % R-materiálu, s rejuvenátorem a standardním časem míchaní. Směs „D“ se 40 % R-mateirálu s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „E“ se 40 % R- materiálu, s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 55 sekund.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.