Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lávka pro pěší přes řeku Moravu, Mikulčice - Kopčany
Bílek, Jaroslav ; Konečný, Vojtěch (oponent) ; Křižan, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Moravu. Jedná se o návrh nové konstrukce. Návrh je proveden ve dvouch alternativách. Aletrnativa 1: Lávka je trojpolová, rozpětí polí je 27+81+27 m, střední pole je vyztuženo obloukem. Na oblouk je zavěšena mostovka tvořená komorovým nosníkem. Mostovka je dolní ocelová ortotropní. Uspořádání táhel je radiální. Aleternativa 2: Střední pole je vyztuženo dvojicí k sobě skloněných oblouků. Na oblouky je zavěšena mostovka tvořená dvojicí trámů a příčníky. Mostovka je dolní ocelová ortotropní. Uspořádání táhel je radiální. Větrové ztužidlo má tvar Vierendeelova nosníku.
Rozšíření možností optické diagnostiky spínacího oblouku
Samohejl, Matěj ; Kloc, Petr (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stanovením metodiky optické diagnostiky spínacího oblouku s využitím vysokorychlostní kamery Photron SA-X2. Jsou zde zmíněné základní zákonitosti pro správné nastavení měřícího systému a pro nastavení expozice kamery. Měření bylo prováděno na prototypu parametrické zkušební komory, přičemž většina podkladů vycházela z požadavků praktické práce zkoumající pohyb elektrodových skvrn. V práci je uveden postup pro prvotní nastavení kamery, možnosti úpravy záznamů pro prezentační účely a postup pro vytvoření 3D modelu spínacího oblouku v programu SketchUp Make. Je zde zmíněno porovnání vlivu spektrálního filtru a neutrálního šedého filtru na výsledný záznam. Výstupem práce je i 3D rekonstrukce oblouku a pomocný program na úpravu záznamů. Výsledky navíc ukazují míru chyby způsobené absencí třetího rozměru při diagnostice spínacího oblouku pouze z jednoho směru.
Problematika znalecké analýzy jízdy a brzdění vozidla v obecném prostorovém oblouku při rychlostech vyšších než 50 km/h
Panáček, Vladimír ; Šachl, Jindřich (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Současný aparát pro technickou analýzu silničních nehod neobsahuje žádné ucelené informace, doporučení či postupy, jakým způsobem komplexně vyřešit analýzu silniční nehody za účasti vozidla vybaveného stabilizačním systémem jízdní dynamiky. Problémem při vyšetřování pohybu vozidla v oblouku je neznalost míry ovlivnění jízdní dynamiky vozidla zásahem elektronického stabilizačního systému. Některé počítačové simulační programy používané při analýze silničních nehod sice umožňují zohlednit modelovaný pohyb vozidla s vlivem stabilizačního systému ve zkoumaném ději, ale není znalecké oblasti známo, jaké parametry je třeba ve vytvořených numerických modelech stabilizačního systému v počítačovém programu zadat. Proto dizertační práce vyšetřuje problematiku znalecké analýzy jízdy a brzdění vozidla v obecném prostorovém oblouku při rychlostech vyšších než 50 km/h při současném zkoumání vlivu elektronického stabilizačního systému podvozku na jízdní dynamiku vozidla. Zpracování práce se nejprve věnuje jednak řešením vycházejícím z klasických analytických metod, dále pak experimentálním měřením v reálných podmínkách na zkušebních polygonech a závěrem také využitím počítačových simulačních programů ve znalecké praxi. Nicméně je však třeba si uvědomit, že žádný počítačový simulační program není stoprocentním jednoznačným řešitelem a nestačí pouze vygenerovat počítačovou simulaci, ale je nezbytné technicky posoudit a zdůvodnit takovýmto způsobem získané výsledky. Pro práci analytika silničních nehod je nezbytné znát míru vlivu elektronických stabilizačních systémů vozidla na jeho pohyb. Dizertační práce vyšetřila vzájemný vztah mezi mezní rychlostí vozidla v oblouku stanovenou analytickým výpočtem a experimentálně zjištěnou rychlostí vozidla v oblouku měřením parametrů jízdní dynamiky vozidla vybaveného elektronickým stabilizačním systémem. Jízdními experimenty byl zjištěn a kvantifikován vliv vybraných elektronických stabilizačních systémů podvozku na pohyb vozidla ve vyšetřovaném ději v oblouku. Závěrem práce byly nalezeny vstupní hodnoty podstatných veličin výpočtových modelů ESP simulačních programů odpovídající výsledkům experimentálních měření v definovaných obloucích u vozidel vybavených elektronickými stabilizačními systémy. Výsledky této práce mohou být využity jak při znalecké tak i pedagogické činnosti.
Zhášení stejnosměrného oblouku v přístrojích nízkého napětí v oblasti kritických proudů
Fencl, Martin ; Šimek, David (oponent) ; Píška, Jakub (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zhášení oblouku v oblasti kritických proudů při stejnosměrném napájení. První část teorie popisuje obecně oblouk a poté navazuje popis stejnosměrného oblouku a způsoby jeho zhášení. Druhá teoretická část se věnuje spektrální analýze, obzvlášť emisní metodě. Taktéž jsou představeny metody pro výzkum kritických proudů při zhášení. Praktická část se skládá ze dvou měření. První měření spočívalo v měření spekter v závislosti na čase společně s průběhy napětí a proudu. V druhém měření šlo o závislost doby hoření oblouku na velikosti napětí a proudu. Závěr poté shrnuje výsledky jednotlivých měření, která jsou poté dány do souvislosti.
Přepočet a variantní návrh zastřešení zimního stadiónu ve Znojmě
Kovář, Jindřich ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je přepočet a variantní návrh stávající ocelové konstrukce zastřešení zimního stadiónu ve Znojmě. Objekt má obdélníkový půdorys s rozměry 84 x 63 m. Střešní konstrukce je tvořena příhradovými vaznicemi a girlandovými vazníky, vynášenými dvěma ocelovými oblouky o rozpětí 84 m. Variantním řešením je plná příhradová deska a redukovaná příhradová deska. Po zhodnocení obou řešení byla vybrána první varianta, která byla následně navrhnuta a posouzena dle platných norem. Příhradová deska je navrhnuta na původní půdorysné rozměry podporována původními betonovými nosnými zdmi. Oko příhradové desky je čtvercové o straně dlouhé 3,5 m a výšce 3 m. Styčníky jsou řešený styčníkovými koulemi a kotvení čepem.
Nosná ocelová konstrukce prodejny a opravny automobilů
Thomanková, Lucie ; Buchta, Stanislav (oponent) ; Bajer, Miroslav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce prodejny a opravny aut s přístavbou. Prodejna má půdorysný rozměr 22 x 30 m a výšku 10 m. Příčná vazba je tvořena obloukovou konstrukcí z Vierendeelových nosníků. Opravna má rozměr 20 x 30 m, výšku 10 m, a je tvořena příhradovými vazníky a plnostěnnými sloupy. Rámová přístavba má rozměr 20 x 10 m a výšku 6,4 m. Obvodové konstrukce jsou tvořeny sendvičovými panely. Štítová stěna a část střešní konstrukce prodejny je prosklená. Klimatická zatížení jsou uvažována pro lokalitu Ostrava.
Generátor otisků prstů
Chaloupka, Radek ; Orság, Filip (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Algoritmy pro rozpoznávání otisků prstů jsou známé již dlouho a přetrvává snaha o jejich pokud možno co nejlepší optimalizaci. Tato diplomová práce je ovšem na postup opačná, kdy otisky prstů nejsou rozpoznávány, ale jsou generovány na základě pozic markantů. Takový algoritmus je tedy oproštěn od detekce markantů z obrazu a úprav otisku. Výsledkem práce je aplikace, která generuje otisky prstů na základě několika parametrů, obzvláště markantů.
Zastřešení sportovní haly
Müller, Radek ; Šmak, Milan (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Ve svém projektu jsem se věnoval návrhu zastřešení bazénu v obci Brno. Jako hlavní konstrukční materiál bylo použito lepené lamelové dřevo. Pro přidružené konstrukce byla použita ocel a rostlé dřevo. Konstrukce má rozpětí přibližně 40 m, délku 60 m a výšku zhruba 11,5 m. Pro daný typ konstrukce jsem se z estetických a ergonomických důvodů rozhodl navrhnout zakřivený nosník z lepeného lamelového dřeva podporovaný sloupem taktéž z lepeného lamelového dřeva. Na převislém konci je nosník podporován ocelovým sloupem.
Ocelová lávka pro pěší
Pauer, Jan ; Barnat, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením ocelové lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Svratku v Brně. Jako hlavní materiál nosných prvků byla použita ocel S355. V úvodu práce jsou řešeny dvě varianty konstrukčního systému, které jsou mezi sebou porovnány a následně vybrána výhodnější varianta. Hlavní nosnou konstrukci vybrané varianty tvoří dva k sobě skloněné parabolické oblouky, na kterých je pomocí závěsů zavěšena mezilehlá mostovka. Mostovku tvoří dva ocelové nosníky s příčníky a spřažená betonová deska. Rozpětí konstrukce je 50 m.
Ocelová konstrukce zastřešení sportovní haly
Havíř, František ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh ocelové nosné konstrukce zastřešení sportovní haly v lokalitě města Olomouc. Půdorysné rozměry objektu jsou 55,0 x 35,0 m a světlá výška 15,0 m. Řešení je vybráno na základě dvou předběžných variant. V příčném řezu má zastřešení tvar nesymetrického kružnicového oblouku. Hlavní nosná konstrukce je tvořena z rovinných obloukových příhradových rámů výšky 1,8 m, které jsou na jedné straně kloubově uloženy na sloupech a na druhé straně přímo do základové konstrukce. Mezi hlavními nosnými oblouky jsou plnostěnné vaznice, jež jsou radiálně uspořádány. Prostorová tuhost konstrukce je zajištěna příčnými a podélnými ztužidly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.