Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Důvody rodičů pro křesťanskou výchovu jejich dětí
NOVOTNÁ, Aneta
Bakalářská práce zkoumá aspekty křesťanské rodiny. Dále popisuje praxi křesťanské výchovy a uvádí pastorační činnosti vybraných církví. Práce vychází z literatury, která pomáhá zmapovat rodinnou politiku tří křesťanských denominací: Římskokatolické církve, Církve bratrské a Křesťanských společenství. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a výzkumnou. Na zodpovězení výzkumné otázky byla použita strategie polostrukturovaných rozhovorů a následně analýza výsledných dat. Díky provedenému výzkumnému šetření práce mapuje praxi křesťanské výchovy v konkrétních rodinách a identifikuje důvody rodičů pro křesťanskou výchovu, které se dle provedeného výzkumu odvíjí od konkrétních stanovisek a postojů daných církví.
Výuka náboženství v sekulárním prostředí pohraničí
MACANOVIČ, Andrea
Práce se zabývá problematikou výuky náboženství na státní základní škole v sekulárním prostředí pohraničí. Teoretická část seznamuje čtenáře s konkrétním místem, vesnicí Malonty a to v kontextu historie a současnosti. Druhá, praktická část se týká konkrétních příkladů činnosti s dětmi při výuce náboženství na základní škole. Třetí, závěrečná část obsahuje celkové zhodnocení a pohled autorky na problematiku výuky náboženství a autorčiny vlastní zkušenosti při její činnosti s dětmi. Téměř celá práce je napsaná formou vyprávění a uvedením vlastních příkladů konkrétních vyučovacích hodin. Při tvorbě náplně hodin náboženské výchovy autorka hojně využívá metodiky Katechetického a pedagogického centra diecéze ostravsko-opavské a také své vlastní nápady.
Religiozita a důvody náboženského směřování u studentů víceletého gymnázia v rámci předmětu náboženské výchovy
VODIČKOVÁ, Alžběta
Práce se zabývá religiozitou a důvody, které určují náboženské směřování mládeže. V teoretické části pojednává o religiozitě, jejích druzích a ovlivňujících faktorech. Dále charakterizuje náboženskou socializaci a období dospívání. V rámci českého a německého prostředí popisuje náboženské postoje mládeže a její participaci na náboženských činnostech. Praktická část se na základě kvalitativního výzkumu vedeného formou polostrukturovaných rozhovorů zabývá důvody, které vedou mládež na víceletém gymnáziu k volbě a navštěvování předmětu náboženství. Interpretuje názory dospívajících týkající se předmětu náboženské výchovy a role náboženství a víry v jejich životě.
Využití zkušenostního učení v hodinách náboženství
HEMEROVÁ, Tereza
Bakalářská práce s názvem "Využití zkušenostního učení v hodinách náboženství" se zabývá aplikací zkušenostního učení do hodin náboženské výchovy. Zaměřuje se na děti ve věku osm až jedenáct let. Práce obsahuje teoretickou část a praktickou část. Cílem práce je zjistit, jaké změny přináší metoda zkušenostního učení do hodin náboženství. Teoretická část práce se věnuje charakterizaci zkušenostního učení, při které se zaměřujeme zejména na poznatky D. Kolba. Dále v této práci pronikáme do náboženské pedagogiky, zkoumáme její předmět, cíle a metody. Zabývá se také biblickými příběhy a možnostmi jejich předání dětem. Praktická část obsahuje dvě modelové hodiny náboženské výuky. V rámci praktické části byly tyto dvě hodiny naplánované a popsané, vč. přípravy a popisu obsahu, který tyto dvě hodiny tvoří.
Výchovné aktivity církví v ČR pro děti předškolního věku
Kociánová, Elena ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
KOCIÁNOVÁ, E. Výchovné aktivity církví v ČR pro děti předškolního věku. Praha 2011. Diplomová práce. Karlova univerzita v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra primární pedagogiky. Vedoucí práce Doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. Tato diplomová práce představuje široké souvislosti náboženské výchovy dětí v obecném slova smyslu a zabývá se působením církvemi zřízených škol, především mateřských škol. První, teoretická část práce pojednává o širokých souvislostech náboženské výchovy v kontextu psychologie náboženství, náboženskou socializací a zkušeností, vývojem morálních norem. V této části se definují role rodiny, církve, školy a společnosti v náboženském vývoji dítěte a při zprostředkování náboženské tradice mladé generaci. Druhá, praktická část práce je rozdělena do dvou obsahových celků. První na základě analýzy dotazníkového výzkumu sleduje činnost církevních mateřských škol, jejich aktivity a výuku ve vztahu k zamýšleným nábožensko-vzdělávacím cílům. Druhý celek se zabývá mimoškolními aktivitami, které církve dělají pro děti během týdne.
Nábožensko-pedagogický systém Marie Montessori v ekumenické katechezi.
Bandhauer, Petra ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Muchová, Ludmila (oponent) ; Macek, Ondřej (oponent)
Práce se zaměřuje na nábožensko-pedagogický systém Marie Montessori a jeho zakotvení v křesťanské katechezi. Prvním krokem v práci Petry Bandhauer je porovnání přístupu Marie Montessori s přístupem klasika pedagogiky u nás - J. A. Komenským. Dalšími kroky jsou prostudování principů metody Montessori se zaměřením se na náboženskou výchovu, popis její recepce v pedagogice v Německu a v Československu v době 20.-40. let 20. století a potom od let 50. Zvláštní pozornost je věnována realizaci náboženské výchovy Montessori v Katechezi Dobrého pastýře a v katechezi Godly Play, které jsou podrobně popsány. Některé z nejvíce problematických názorů Marie Montessori jsou zde předloženy a po hlubším seznámení se s pohledy teologických antropologů Wolfharta Pannenberga a Karla Rahnera jsou zhodnoceny pro naši současnou praxi. Práce se obrací k aktuální praxi, proto přináší porovnání stavu praxe Katecheze Dobrého pastýře a Godly Play v Německu a v České republice ve snaze popsat jejich potenciál pro formování religiozity dětí v křesťanské společnosti v ekuméně. V souvislosti s přikloněním se autorky práce ke katechezi Godly Play vznikl návrh katechetického materiálu, jehož textový výběr je v příloze práce. Příloha obsahuje také některé vybrané citáty z Montessori textů.
Křesťanská mateřská škola
Chourová, Jolana ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám postavením křesťanské mateřské školy v systému předškolního vzdělávání v České republice. Popisuji historický vývoj mateřské školy jako instituce. Vývoj dítěte předškolního věku posuzuji z hlediska pedagogického, psychologického a náboženského. Rodina a pedagog jsou pro dítě základní partneři a celoživotní vzory při utváření jeho osobnosti. Křesťanská mateřská škola plní stejné cíle jako ostatní předškolní zařízení, která vycházejí z rámcově vzdělávacího programu. Od běžné mateřské školy se křesťanská mateřská škola odlišuje zřizovatelem a Školním vzdělávacím programem, který je orientován a přizpůsoben požadavkům na křesťanskou výchovu dětí předškolního věku. Křesťanská mateřská škola má logicky místo a tradici v systému předškolního vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.