Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Numerická teplotní analýza založení dřevostavby nad terénem
Presová, Natálie
Tato diplomová práce se zabývá problematice založení dřevostavby nad terénem, tj. s existencí vzduchové mezery mezi terénem a konstrukcí podlahy. Zaměřuje se na využití numerických metod při popisu chování vzduchové mezery a jejího vlivu na průběh teplot v přiléhajících konstrukcích. Metodika pojednává o možnostech stanovení tepelné vodivosti vzduchu ve vzduchové mezeře, která je nutným vstupem pro modální analýzu v prostředí ANSYS. Dále byly konstruovány modely různé míry odvětrávání, tvaru vzduchové mezery a materiálové skladby podahové konstrukce. Na těchto modelech byl sledován průběh teplot v podlahové konstrukci a vyhodnocena míra vlivu měněných parametrů vzduchové mezery.
Modální analýza bubenické paličky metodou konečných prvků
Sochor, Petr
Tato diplomová práce přibližuje problematiku vlastností bubenických paliček a možnostech jejich experimentálního a teoretického popisu. Postupně se zaměří na využití numerických metod při popisu chování hudebních nástrojů, zejména perkusních. Metodika pojednává o výstavbě modelu paličky a provedení modální analýzy za použití výpočetního softwaru ANSYS. Cílem metodiky práce bylo porovnání vlastních frekvencí a tvarů kmitání pro jednotlivé standardní modely. Dále byly mezi sebou porovnány alternativy konstrukce z hlediska geometrie a materiálové skladby a jejich vliv na vlastní frekvence a tvary kmitání. Posledním krokem této práce bylo vytvoření modifikovaného modelu za použití kompozitních materiálů.
Numerický model spoje s využitím lana jako spojovacího prostředku
Kuchař, Martin
Práce seznamuje čtenáře s typologií spojů, využívajících lana jako spojovacího prostředku, a s možností jejich použití. Dva nejčastěji používané spoje - kolmá a prodlužovací vazba - byly podrobeny experimentální zkoušce. Na základě jejich výsledků pak byl sestaven a analyzován numerický model zmíněných spojů v několika variantách. Vybrané výsledky zkoušky a numerické analýzy jsou porovnány a na jejich základě jsou formulovány zásady pro aplikaci vázaných spojů.
Výpočet uzlu plášť – hrdlo tlakové nádoby připojené na procesní potrubí
Ondráček, Marek ; Michálková, Anežka (oponent) ; Pernica, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá pevnostním výpočtem uzlu hrdlo – plášť tlakové nádoby zatíženého silami a momenty od připojeného procesního potrubí. V diplomové práci jsou popsány obecné informace o tlakových nádobách, hrdlech, potrubních systémech a informace o jednotlivých metodách, podle kterých probíhal pevnostní výpočet. Výpočtová část diplomové práce se zaměřuje na analýzu napětí v uzlu hrdlo – plášť tlakové nádoby, kde analyzované hrdlo je připojené na procesní potrubí. Potrubní trasa vyvolává síly a momenty na hrdlo, které musí být zohledněny při výpočtu napětí v tomto uzlu. Pro výpočet sil a momentů od potrubí je použit software Caesar II. Pro analýzu napětí ve spoji jsou v práci použity metody výpočtu, mezi něž patří předpisy Welding Research Council (WRC), norma PD 5500, norma ČSN EN 13445 a metoda konečných prvků (MKP). Cílem diplomové práce je zhodnotit výstupy jednotlivých metod, provést jejich porovnání a zhodnotit jejich přístupy k výpočtu napětí ve spoji mezi hrdlem a pláštěm tlakové nádoby.
Numerická simulace montáže pryžového pouzdra
Novotný, Tomáš ; Rekem, Jakub (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá různými přístupy k numerické simulaci montáže podvozkového celku skládajícího se z pryžového pouzdra, stabilizátorové trubky, svorky a přípravku, který zjednodušeně představuje rám vozidla. Cílem je porovnat jednotlivé numerické simulace a nalézt nejvhodnější metodiku tohoto procesu. První část práce se věnuje teorii zaměřené na problematiku nelinearit v metodě konečných prvků. Ta poskytuje důležité poznatky k tvorbě praktické části. Druhá část obsahuje postup návrhu a tvorby jednotlivých způsobů numerické simulace montáže podvozkových komponent. V poslední části práce je provedeno vyhodnocení výsledků dosažených z jednotlivých simulací, jejich vzájemné porovnání a verifikace vypočtených dat s reálným experimentem. Na základě získaných informací byla stanovena závěrečná doporučení.
Homologační testování vidlice elektrokola
Bejdák, Jan ; Suchý, Jan (oponent) ; Hurník, Jakub (vedoucí práce)
V současné době prudce roste popularita a poptávka po elektrokolech. Elektrokola vstupující na evropský trh musejí splňovat sérii bezpečnostních požadavků zahrnutých v homologačním testování. Tato práce se zabývá predikcí výsledku mechanických statických testů vidlice elektrokola dle platné evropské normy. Predikce je formulována na základě MKP simulací zmíněných testů a optického experimentálního měření prováděného za účelem validace simulací. Výsledky obou přístupů jsou porovnány a kriticky zhodnoceny. Vzorek testované vidlice splnil požadavky stanovené normou. Jsou stanoveny požadavky na predikci nepartikulárního testu.
Posouzení návrhu sanace tělesa železničního násypu
Vašina, Adam ; Závacký, Martin (oponent) ; Štefaňák, Jan (vedoucí práce)
Součástí projektu „Kolejové úpravy v žst. Žďár nad Sázavou“ je sanace nevyhovujícího železničního náspu na trati Brno-Havlíčkův Brod. Předmětem práce je posouzení sanačních opatření v programu Plaxis 2D a seznámení se se základními typy sanací na tratích ČR.
Návrh přípravků pro měření geometrické přesnosti obráběcích strojů
Holcman, David ; Marek, Tomáš (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá moderními způsoby měření geometrické přesnosti obráběcích strojů, modální analýzou a definicí požadavků na používané přípravky při měření. Část se věnuje popisu numerické metody konečných prvků, která je hlavním stavebním kamenem při zjišťování vlastních frekvencí softwarovým programem. V závěru jsou navrženy vhodné úpravy pro minimalizaci vlivu vibrací na měření.
Analýza šíření vibrací spojeným strukturálně akustickým prostorem
Kostelník, Jan ; Pellant, Karel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je analyzovat průběh vibrací u spalovacího motoru, od spalovacího prostoru přes pevné strukturální prostředí, až po okraj bloku motoru. Poté analyzovat vznik hluku jakožto změny akustického tlaku v plynném akustickém prostředí obklopujícím pevnou strukturu bloku motoru. Byla provedena analýza jednovélcového bloku mototru při různých frekvencích a poloze pístu. Simulace šíření vibrací a tlakových vln byla provedena v programu ANSYS.
Návrh ochranného rámu kabiny ROPS
Zimek, Rostislav ; Machálek, Jakub (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem ochranného rámu chránícího posádku při převrácení (ROPS). Vytvoření výpočtového modelu, za účelem provedení napjatostně deformační analýzy rámu za podmínek homologační zkoušky. Provedení modální analýzy se zahrnutím hmoty přídavného zařízení. Návrh ochranného rámu je koncipován tak, aby mohl být podroben destrukční zkoušce podle normy ČSN EN ISO 3471. Pevnostní i modální analýza byla provedena pomocí metody konečných prvků (MKP). Diplomová práce probíhala ve spolupráci se společností Tatra Truck a.s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.