|
Využití volnočasových nabídek pro děti staršího školního věku v Českých Budějovicích
DIVIŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá využitím volnočasových nabídek pro děti staršího školního věku v Českých Budějovicích. Práce obsahuje literární rešerši vztahující se k výzkumu využití organizovaných volnočasových nabídek. Literární rešerše charakterizuje starší školní věk, dále se zabývá výchovou ve volném čase a volným časem dětí a mládeže, institucemi pro trávení volného času dětí staršího školního věku a popisuje zájmovou činnost. Výzkumná část obsahuje cíle výzkumu, výzkumné otázky, hypotézy a výzkum samotný. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda a v jaké míře děti staršího školního věku využívají volnočasové nabídky v Českých Budějovicích, a pokud je nevyužívají, tak z jakého to je důvodu.
|
| |
|
Možnosti a bariéry aktivního trávení volného času z pohledu studentů střední školy
Dvořáková, Tereza ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce s názvem "Možnosti a bariéry aktivního trávení volného času z pohledu studentů střední školy" pojednává o volném čase studentů vybrané střední školy. Hlavním cílem je získat informace o jejich možnostech a překážkách v rámci volného času. Teoretická část největší pozornost věnuje tématu volný čas a vývojové období adolescence, a to napříč kapitolami. Neopomíjí ani související téma motivace, životní styl nebo technologie ve volném čase. Praktická část vyhodnocuje dotazníkové šetření a zkoumá, jakými aktivitami studenti střední školy naplňují volný čas, a zjišťuje, jaké jsou jejich možnosti a naopak bariéry ve volném čase. Na závěr jsem zrealizovala analýzu volnočasových institucí, na základě které byla vytvořena online mapa volnočasových institucí, ve kterých studenti mohou smysluplně trávit volný čas a být aktivní. Přínosné pro pedagogickou praxi jsou výsledky šetření, které mohou poskytnout zpětnou vazbu pro danou školu, ale také pro pedagogickou praxi na střední škole obecně.
|
| |
|
Možnosti a bariéry aktivního trávení volného času z pohledu studentů střední školy
Dvořáková, Tereza ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce s názvem "Možnosti a bariéry aktivního trávení volného času z pohledu studentů střední školy" pojednává o volném čase studentů vybrané střední školy. Hlavním cílem je získat informace o jejich možnostech a překážkách v rámci volného času. Teoretická část největší pozornost věnuje tématu volný čas a vývojové období adolescence, a to napříč kapitolami. Neopomíjí ani související téma motivace, životní styl nebo technologie ve volném čase. Praktická část vyhodnocuje dotazníkové šetření a zkoumá, jakými aktivitami studenti střední školy naplňují volný čas, a zjišťuje, jaké jsou jejich možnosti a naopak bariéry ve volném čase. Na závěr jsem zrealizovala analýzu volnočasových institucí, na základě které byla vytvořena online mapa volnočasových institucí, ve kterých studenti mohou smysluplně trávit volný čas a být aktivní. Přínosné pro pedagogickou praxi jsou výsledky šetření, které mohou poskytnout zpětnou vazbu pro danou školu, ale také pro pedagogickou praxi na střední škole obecně.
|
| |
|
Utváření zájmů dětí mladšího školního věku v kontextu výchovného vlivu rodiny a volnočasových institucí
HRBÁČKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku utváření zájmů dětí mladšího školního věku v kontextu výchovného vlivu rodiny a volnočasových institucí. Jejím cílem je ukázat, jak velký vliv mají rodiče a pedagogičtí pracovníci na to, jaké kroužky si děti vybírají. Teoretická část je věnována vysvětlení základních pojmů, které se vztahují k tématu: volný čas, pedagogika volného času, výchova mimo vyučování, zájmové činnosti, dítě mladšího školního věku, rodina a její výchovné vlivy a organizace zabývající se volným časem. Vlastní výzkum je zaměřen na kvantitativní dotazníkové šetření, které je posléze doplněno metodou pozorování dětí mladšího školního věku při práci v kroužku a rozhovorem s vedoucími těchto kroužků.
|