Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní subjektivita mateřské školy a její vliv na řízení školy v historickém srovnání let 1993 - 2013
Bendlová, Ivana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Práce se věnuje tématu právní subjektivity mateřských škol. Charakterizuje pojem právní subjektivity; vyznačuje její vliv na řízení školy, porovnává míru právní subjektivity českých mateřských škol v historickém, okrajově v mezinárodním srovnání na úrovni evropských zemí. Téma práce se bezprostředně týká oblasti právního postavení škol. Teoretická část práce je věnována popsání situace, vysvětlení jednotlivých pojmů; potřeb, které požadavku na vznik právní subjektivity škol předcházely; dále je v práci věnován prostor historii a zákonným podmínkám právní subjektivity škol, kdy od 90. let 20. století školy všech stupňů postupně přecházely do právní subjektivity. Samostatná kapitola je věnována řízení školy jako právního subjektu. Výzkumná část sleduje současnou míru právní subjektivity českých veřejných mateřských škol. Práce může přispět k ucelenému pohledu na vliv právní subjektivity na řízení školy a na kompetence ředitele školy jako vedoucího pracovníka organizace v právní subjektivitě.
Reflexe názorů řídících pracovníků škol na vývoj školského systému v ČR
Francová, Hana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kaplanová, Jitka (oponent)
Diplomová práce na téma Reflexe názorů řídících pracovníků škol na vývoj školského systému v ČR mapuje vývoj českého školství z pohledu ředitelů a ředitelek základních a mateřských škol z Prahy 8, kteří řídí školy s právní subjektivitou. Zabývá se hlavními určujícími momenty - transformací společnosti, ekonomickou reformou, kurikulární reformou, legislativními změnami, které ovlivnily prostředí českého školství v průběhu více než dvaceti let. Detailně toto prostředí mapuje skrze kompetence a odpovědnosti, názory a postoje vhledem do šesti oblastí - osobnostní charakteristiky ředitelů škol, reformu společnosti, kurikulární reformu, kulturu školy a spolupráce škol s rodiči dětí a žáků, profesně - osobnostního rozvoje ředitelů a z pohledu morálních dilemat, která provázela práci ředitelů za více než dvacet let. KLÍČOVÁ SLOVA: Ředitel, právní subjektivita, kurikulární reforma, kurikulum, kompetence, odpovědnost
International legal framework for foreign political missions of the European Union
Faix, Martin
Resumé Európska únia si vytýčila ako jeden zo svojich cieľov prispieť k riešeniu hrozieb a "k efektívnemu multilaterálnemu systému, ktorého výsledkom by bol spravodlivejší, bezpečnejší a jednotnejší svet". Aby bola schopná tento cieľ dosiahnuť, implementovala EÚ za posledné dve dekády radu zmien v oblasti svojej zahraničnej a bezpečnostnej politiky. Najvýraznejším elementom procesu emancipácie EÚ v oblasti medzinárodnej bezpečnosti sa stali vojenské operácie krízového manažmentu EÚ. Progresívne narastajúci počet i rozširovanie spektra týchto operácií však stále urgentnejšie začali poukazovať na potrebu analýzy medzinárodnoprávnych aspektov tohto vývoja, z čoho vyplynula i základná otázka tejto dizertačnej práce: Korešponduje s emancipáciou EÚ v oblasti medzinárodnej bezpečnosti, konkrétne vo forme vojenských zahranično-politických operácií, i jasná definícia medzinárodnoprávneho rámca tohto procesu? Analýza smerujúca k zodpovedaniu tejto otázky je členená do piatich častí. Prvá kapitola poskytuje prehľad základnej charakteristiky a súčasného stavu Spoločnej bezpečnostnej a obrannej politiky. Európska únia si vo svojich zakladajúcich inštrumentoch i ďalších relevantných dokumentoch stanovila smelé ciele v oblasti medzinárodnej bezpečnosti - "spravodlivejší, bezpečnejší a jednotnejší svet". Prostriedkom na...
Vybrané otázky překonávání majetkové samostatnosti kapitálových společností ve srovnávacím pohledu
Kostohryz, Milan
Milan Kostohryz Vybrané otázky překonávání majetkové samostatnosti kapitálových společností ve srovnávacím pohledu Abstrakt Hlavním cílem práce je poskytnou doporučení pro případnou aplikaci doktríny průniku v České republice. Dílčími cíli pak je (i) posoudit dopady prolomení zásad právní samostatnosti a omezené odpovědnosti v důsledku průniku a dále podat (ii) detailnější rozobr přístupu k průniku ve vybraných právních řádech (USA, Spojené království, Německo). Práce nejprve vysvětluje některé terminologické otázky: zabývá se hledáním českého ekvivalentu zahraničních pojmů a vysvětluje, že pojem průnik může mít v pojetí jednotlivých autorů poněkud odlišný význam. Rozdíly v jeho chápání vyplývají především z otázky, zda průnik popírá pouze zásadu omezené odpovědnosti nebo také zásadu právní samostatnosti; někteří autoři za průnik v pravém smyslu nepovažují tzv. vnitřní postih (Innenhaftung); konečně v některých případech může být nejasné, zda lze za součást doktríny průniku označit také přístupy, které nebyly vytvořeny soudy. V úvodní části práce jsou rovněž popsány některé zvláštní případy průniku (obrácený průnik, horizontální průnik a průnik ve prospěch společníka) Třetí kapitola se zabývá vztahem doktríny průniku a zásadami omezené odpovědnosti a právní samostatnosti. Konkrétně nejprve identifikuje...
Svěřenský fond v kontextu práva daňového
Navrátil, Martin ; Vondráčková, Pavlína (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Svěřenský fond v kontextu práva daňového Abstrakt Svěřenský fond je relativně nový institut na poli českého právního systému, který zažil svoji premiéru při rekodifikaci soukromého práva roku 2014. Institut spočívá ve vyčlenění majetku zakladatelem do správy svěřenského správce ve prospěch soukromého či veřejně prospěšného účelu. Vyčleněný majetek se nestává vlastnictvím svěřenského správce, zároveň není vlastněn ani zakladatelem či obmýšleným. Naopak tvoří oddělené a nezávislé jmění bez vlastníka. Svěřenský fond postrádá právní osobnost a je plně oddán správě svěřenského správce. Diplomová práce je zaměřena na institut svěřenského fondu podle občanského zákoníku ve světle práva daňového. Cílem práce je čtenári přiblížit a také analyzovat stávající soukromoprávní i daňovou úpravu svěřenského fondu, posoudit míru začlenění institutu do české právní společnosti a také úspěšnost zákonodárcem proklamované daňové neutrality s režimem právnických osob. Nad rámec uvedeného práce nabízí výklad a řešení problematických situací, které jsou buďto jako problematické již známé, či které autor za potenciálně problematické pokládá. Práce je rozdělena do tří částí. První část pojednává o historii moderního angloamerického trustu a jeho předchůdci "use," dále pojednává o pronikání trustu na evropský kontinent. Druhá část...
Analýza využití práva jako nástroje pro řízení vzdělávací soustavy v ČR a vyhodnocení dopadů vybraných legislativních změn v letech 1990 - 2010
Heroldová, Eva ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím práva jako nástroje pro řízení vzdělávací soustavy v ČR a vyhodnocením dopadů vybraných legislativních změn na vzdělávací systém, přičemž sledované období je vymezeno roky 1990-2010. Tématem práce je právo jako nástroj vzdělávací politiky v ČR, sledování a posuzování záměrů a skutečnosti. Jedna část teoretické pasáže je věnována definicím a vysvětlení základních pojmů, se kterými autorka v dalších částech pracuje a využívá je. Teoretická část přináší stručnou analýzu vývoje prvních dvaceti let proměny školství po listopadovém převratu v roce 1989, popisuje stěžejní pokusy proměny vzdělávání a výchovy, zabývá se novelami školského zákona a příp. další legislativou, která měla vliv na školství a vzdělávání. Práce shrnuje nejen stěžejní legislativní úpravy ve vzdělávacím procesu v ČR v letech 1990- 2010. Zabývá se vzdělávacím systémem z pohledu kurikulárních dokumentů - Základní škola, Obecná škola a Národní škola, Rámcový vzdělávací program - a rovněž systémem řízení škol a jejich financování. Práce se soustřeďuje na základní a střední školství, akcentuje však školy základní. Na ty je zaměřena praktická část, v níž proběhly polostrukturované rozhovory s deseti řediteli škol. Jelikož byla práce zaměřena na tři základní problematické okruhy, tedy legislativu a...
Reflexe názorů řídících pracovníků škol na vývoj školského systému v ČR
Francová, Hana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kaplanová, Jitka (oponent)
Diplomová práce na téma Reflexe názorů řídících pracovníků škol na vývoj školského systému v ČR mapuje vývoj českého školství z pohledu ředitelů a ředitelek základních a mateřských škol z Prahy 8, kteří řídí školy s právní subjektivitou. Zabývá se hlavními určujícími momenty - transformací společnosti, ekonomickou reformou, kurikulární reformou, legislativními změnami, které ovlivnily prostředí českého školství v průběhu více než dvaceti let. Detailně toto prostředí mapuje skrze kompetence a odpovědnosti, názory a postoje vhledem do šesti oblastí - osobnostní charakteristiky ředitelů škol, reformu společnosti, kurikulární reformu, kulturu školy a spolupráce škol s rodiči dětí a žáků, profesně - osobnostního rozvoje ředitelů a z pohledu morálních dilemat, která provázela práci ředitelů za více než dvacet let. KLÍČOVÁ SLOVA: Ředitel, právní subjektivita, kurikulární reforma, kurikulum, kompetence, odpovědnost
Právní subjektivita mateřské školy a její vliv na řízení školy v historickém srovnání let 1993 - 2013
Bendlová, Ivana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Práce se věnuje tématu právní subjektivity mateřských škol. Charakterizuje pojem právní subjektivity; vyznačuje její vliv na řízení školy, porovnává míru právní subjektivity českých mateřských škol v historickém, okrajově v mezinárodním srovnání na úrovni evropských zemí. Téma práce se bezprostředně týká oblasti právního postavení škol. Teoretická část práce je věnována popsání situace, vysvětlení jednotlivých pojmů; potřeb, které požadavku na vznik právní subjektivity škol předcházely; dále je v práci věnován prostor historii a zákonným podmínkám právní subjektivity škol, kdy od 90. let 20. století školy všech stupňů postupně přecházely do právní subjektivity. Samostatná kapitola je věnována řízení školy jako právního subjektu. Výzkumná část sleduje současnou míru právní subjektivity českých veřejných mateřských škol. Práce může přispět k ucelenému pohledu na vliv právní subjektivity na řízení školy a na kompetence ředitele školy jako vedoucího pracovníka organizace v právní subjektivitě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.