Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba didaktických pomůcek a adaptace výukových materiálů pro děti se zrakovým postižením předškolního věku
HOLMANOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá tvorbou didaktické pomůcky a adaptace výukových materiálů pro děti se zrakovým postižením předškolního věku. Cílem bakalářského projektu je kompletace adekvátní teoretické báze ke zvolenému tématu a na jejím podkladě zpracovat přehled zásad modifikace a tvorby didaktických pomůcek a učebních materiálů pro děti se zrakovým postižením předškolního věku. Dílčím cílem bakalářské práce je praktická tvorba didaktické pomůcky (v tomto případě se jedná o didaktickou knihu) a její následná evaluace v pedagogické praxi. Didaktická kniha je určená pro konkrétního chlapce se specifickým zrakovým postižením, který navštěvuje Mateřskou školu pro zrakově postižené děti. Kniha je navržena tak, aby splnila základní předpoklady taktilní knihy - rozvíjela hmatové vnímání a jemnou motoriku dítěte. Kniha cílí na všeobecný rozvoj - předmatematickou gramotnost, posloupnost a rozpoznávání základních barev. Zároveň by měla dítě nenásilnou formou vzdělávat a být pro dítě zábavná aneb jak se říká: "Škola hrou".
Možnosti a meze využití interaktivních elektronických výukových materiálů ve výuce na 1. stupni ZŠ
Rusová, Veronika ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Cílem práce je analyzovat a shrnout dosavadní poznatky a názory učitelů týkající se interaktivních elektronických výukových materiálů, jejich zdrojů a následného využití ve výuce na 1. stupni základní školy. Teoretická část prezentuje zdroje a možnosti využití interaktivního výukového materiálu ve výuce na 1. stupni základní školy. Zároveň se zabývá samotným pojmem interaktivní výukový materiál a implementací moderních technologií do vzdělávání. Výzkumná část analyzuje názory učitelů týkající se obsahu pojmu interaktivní výukový materiál a výzvy, které v jeho používání vidí. Dále je zde doloženo reálné využití interaktivního výukového materiálu v rámci různých předmětů na 1. stupni ZŠ. V závěrečné části jsou konfrontovány teoretické poznatky se zkušenostmi z praxe. Zároveň jsou zde uvedeny vlastní přípravy vyučovacích hodin vybraných předmětů na 1. stupni základní školy, ve kterých se s interaktivním výukovým materiálem pracuje.
Elektronické studijní materiály v terciálním vzdělávání
Hejl, Daniel ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá problematikou studijních materiálů v rámci prezenční výuky na Vysoké škole ekonomické. V kontextu moderních trendů v terciálním vzdělávání poukazuje na příležitosti k zefektivnění vzdělávacího procesu pomocí elektronických studijních materiá-lů. V teoretické části rozebírá roli studijních materiálů a e-learningu v terciálním vzdělává-ní. V praktické části analyzuje současné prostředí studijních materiálů na Vysoké škole ekonomické. Zde se zaměřuje na dostupnost kvalitních elektronických studijních materiálů a identifikuje příležitosti k dalšímu zlepšení. Při hledání vhodného řešení práce čerpá nejen z teoretických poznatků z oblasti didaktiky a e-learningu, ale také zkoumá možnosti sou-časných řešení používaných na jiných univerzitách v České Republice a zahraničí. V závě-ru práce zhodnocuje možná řešení a předkládá doporučení pro zkvalitnění situace s elektronickými studijními materiály na Vysoké škole ekonomické.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.