Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nahota v českém umění 90. let 20. století s přesahem do první dekády 21. století
Yordanova, Viktoriya ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Diplomová práce se pokusí uvést téma nahého těla v umění devadesátých let dvacátého století v Čechách, tedy v období porevoluční svobody. Tělo se tehdy stalo důležitým výrazovým prostředkem, skrze který umělci komunikovali v prudce se transformující společnosti po pádu komunismu a rozpadu tzv. východního bloku. Umění reflektovalo nové podněty ze Západu jak na poli umění, tak širší vizuální kultury (porno časopisy, erotické pořady v TV, reklamu ad.). Pokusí se zmapovat autory a jejich tvorbu, v níž reagovaly na tyto podněty.
Víc než jen předmět: Rozvoj identity a subjektivity u hyperrealistických sexuálních pan a robotů
Duffková, Barbora ; Tremčinský, Martin (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem hyperrealistických sexuálních panen a robotů, kteří jsou vnímáni jako novodobí sociální a emoční partneři. Studie se zaměřuje na to, jak uživatelé na internetovém fóru The Doll Forum formují a interpretují genderovou identitu a subjektivitu těchto umělých společníků. Hlavním cílem bylo zjistit, zda interakce mezi uživateli a těmito objekty vedou k subverzi tradičních genderových norem nebo naopak posilují heteronormativní paradigma. Výzkum využívá metod digitální etnografie a poststrukturální diskurzivní analýzy. Výsledky naznačují, že i přes určité tendence k subverzi, převládající diskurzy na fóru TDF stále posilují konvenční genderové role a normy, přičemž existuje i skupina uživatelů, kteří se snaží tyto normy vyvracet. Tato práce tak odhaluje komplexní dynamiku mezi technologickým pokrokem a sociálními normami v kontextu moderních intimních a mezilidských vztahů.
Rhythms of restlessness
Hudecová, Stanislava ; Kadlčák, Šimon (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
V bakalárskej práci Rhythms of restlessness spracovávam prostredníctvom osobných asociácií a spomienok, témy pracovnej etiky a kapitalisticky orientovanej kultúry dnešnej spoločnosti. V inštalácii tvorenej sériou objektov a v nich zakomponovanými kresbami, zhmotňujem svoje intímne postoje či pocity pomocou kombinovania momentov zo spomienok s momentami z každodenných rutinných činností, ktoré sú upozadenou a prehliadanou súčasťou nášho každodenného „autopilotného“ fungovania. Kancelárska stolička tu vystupuje ako spomienka, metafora či symbol pracovania a jej rôzne spracovania naprieč inštaláciou sú nositeľmi odkazov k mojim asociáciám spojeným s týmto fenoménom. Pomocou tejto práce skúmam vzťahy môjho blízkeho okolia k tomu, čo znamená fungovať v dnešnej dobe orientovanej na úspech namiesto spokojnosti, a tiež pre mňa osobne slúži ako cesta k uvedomeniu si vlastného miesta v kontexte mojej umeleckej praxe. Práca vychádza z mojich predošlých projektov, v ktorých som sa často zaoberala témami vlastnej intimity a psychológie v kontexte fungovania v dnešnej dobe. Úzko súvisí s poslednou prácou s názvom Bedroom routines, ktorá metaforicky spracovávala domáce rutiny a momenty, nasledovaním štylizovanej postavy, ktorá je v tvorbe mojim „avatarom“.
Symbiotický otisk
Kachtíková, Michaela ; Tkáčová, Lucia (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem "Symbiotický otisk" zkoumá symbiotický vztah mezi tělesností a myslí prostřednictvím meditativní praxe, která se zhmotňuje v místně specifické instalaci uvnitř bílých katakomb. Práce reflektuje autorčin osobní výzkum v oblasti vnitřního mentálního prostoru, který je transformován do fyzické podoby. Autorka prezentuje prostor, který je jí sice povědomý, ale zároveň cizí, a který se v důsledku dlouhodobé péče neustále proměňuje a rozvíjí. Tento proces vede k vytvoření jedinečného dialogu mezi vnějším a vnitřním prostředím, kde se fyzická interakce a tělesná přítomnost stávají klíčovými komponenty pro hlubší porozumění a sebepoznání. Místně specifická instalace má ambici propojit vnější a vnitřní svět, viditelné a skryté, uvnitř a vně.
Potkaní domov na kraji odpočívadla
Urbančok, Robert ; Maxmilián, Václav (oponent) ; Janů, Valentýna (vedoucí práce)
V diele s názvom Potkaní domov na kraji odpočívadla spracovávam spomienky na výchovný nátlak z obdobia detstva do environmentu, ktorý stelesňuje psychický priestor prežívania vlastnej pozície vo výchovnom konštrukte rodičovských očakávaní v snahe modelovať osobnosť mladého človeka pomocou politiky športu. Učenie sa v izolovanom a empaticky vyprázdnenom priestore tenisového kurtu, v systéme definitívnych pravidiel, vzťahov a hodnôt založených na jednosmernom stavaní víťazstva nad zlyhanie, šírenia propagandy aktívneho životného štýlu a zdravého tela ako moderného individualistického náboženstva, udržovania selektívnej socializácie, limitovania intuície, kreativity a stigmatizácie inakosti za cieľom triedne legitimizovaného osobného rastu a reprezentácie svojho spoločenského postavenia – na úkor zapretia vlastnej identity. Pomocou apropriácie materiálov a estetiky tenisového kurtu vytváram priestor pre zvedomenie týchto potlačených spomienok z detstva prenesených do prítomnosti, kde sa ich snažím reflektovať, pomenovať vágne pocity a vnútorne sa s nimi vyrovnať.
Potřeba intimity pacientek žen 65+
NOVÁKOVÁ, Pavlína
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit stav potřeby intimity a soukromí seniorek 65+ v pobytovém zařízení péče o seniory. Seniorky vstupem do kolektivního zařízení ztrácejí část svého soukromí. Podle stupně jejich závislosti na péči dochází při ošetřovatelských úkonech k narušování jejich intimní zóny. Ke zjištění stavu, jak se seniorky v takových situacích cítí a jak se s tím vyrovnávají, jsem použila metodu nestandardizovaných rozhovorů a přímého skrytého zúčastněného pozorování. Údaje jsem získala od 10 klientek a 4 členů ošetřovatelského personálu Domova pro seniory Stachy-Kůsov. Skupina klientek byla vybrána záměrně, aby reprezentovala seniorky různých stupňů sebeobsluhy, mobility a závislosti na péči. Z personálu byly zastoupeny všechny ošetřovatelské profese. V rozhovorech jsem zjišťovala, jak se klientky v situacích ztráty soukromí a intimity cítí, jak se s těmito pocity vyrovnávají, ptala jsem se na ochotu a schopnost o tomto tématu komunikovat. Zjišťovala jsem, jak tyto skutečnosti vnímá ošetřovatelský personál, schopnost jejich empatie a neverbální komunikace s ošetřovanými seniorkami. Ze získaných údajů jsem vyvodila závěry týkající se saturace potřeby intimity seniorek. Pro zlepšení pocitů příjemkyň péče je důležitý individuální přístup s vlídností a ohleduplností. Vždy je nutné jednat v zájmu zachování důstojnosti klientek, ponechat jim právo rozhodování o sobě samých, nesnižovat jejich schopnost sebeobsluhy a nabídnout možnost odreagování prostřednictvím pozitivních zážitků či aktivit. V mém výzkumu se ukázal jako limitující nedostatečný počet osob přímé obslužné péče k naplňování individuálních potřeb klientek a s tím související nedostatek času, který je možno každé klientce věnovat.
Intimita jako téma pro děti předškolního věku
HLAVÁČKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce řeší problematiku intimity jako vhodného tématu pro děti předškolního věku v mateřských školách. Teoretická část poskytuje vhled do různých pojetí intimity a termínů s ní spojovaných, jichž bude dále využíváno pro potřeby části praktické. Zabývá se také fyzickým, a především psychickým vývojem dítěte v předškolním věku, a to zejména ve vztahu k intimitě. Dále se zaměřuje na tři známé teorie lidských potřeb, a to konkrétně podle Abrahama Maslowa, Zdeňka Matějčka a manželů Pessových. Tyto poté podrobuje komparaci a nachází v nich souvislosti s tématem intimity a tématy příbuznými, čímž dokazuje jejich vzájemnou provázanost a důležitost pro zdravý vývoj předškolního dítěte. Teoretická část také věnuje pozornost skutečnosti, zda téma intimity nachází v předškolním vzdělávání své právoplatné místo a jakým způsobem je zahrnuto do kurikula. Praktická část představuje plán, realizaci a evaluaci týdenního projektu, jenž si klade za cíl pomocí principů Filozofie pro děti citlivě nastínit téma intimity dětem předškolního věku. Stěžejním prvkem tohoto projektu je autorská dětská kniha, jež má sloužit jako vhodný didaktický materiál pedagogům mateřských škol v oblasti zmiňované problematiky.
Tělo (intimita)
Kojetská, Monika ; Pepe, Dita (oponent) ; Hlavenka, Tomáš (vedoucí práce)
Touto sérií navazuji na mou předchozí tvorbu, ve které se zabývám ženským tělem. Zachycuji tělo v intimních momentech -avšak šifruji ho, aby ho už skoro nebylo znát. V obrazech využívám lehkou ironii a nadsázku. V této sérii pracuji s ženským tělem jako s objektem voyera,který kulatým průhledem čočkou, dalekohledem, nebo fotoaparátem ženu pozoruje. Vše ale udržuji v abstrahované a stylizované poloze. Pracuji s šifrou, díky které vnímáme zprvu obraz jako barevné a tvarové malířské formy pozvolna rozkrývající ženské tělo. Využívám větší míru abstrahovanosti, kdy formy těla balancují na hraně mezi figurálností a abstrakcí. Baví mě moment, kdy v obraze není vše čitelné na první pohled. Chci, aby divák tělo hledal, objevoval a zkoumal. Nejde mi o zachycení krásy těla, ani jeho reálné vizuální podoby. Pracuji spíše s lehkou ironií voyeurských pohledů právě zvolením některých deformací částí těla.
Side Effect / This could be us
Masevnina, Polina ; Pustaiová,, Zuzana (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Moje bakalářská práce s názvem Side Effect/ This could be us se sestává ze série fotografií a textů ve formě vizuálního intimního deníku a zaměřuje se především na sebereflexe. Stejně jako ve svých předchozích pracích reflektuji romantické a sexuální vztahy, změny svého vědomí a fyzického stavu ať už v důsledku zamilovanosti, silné mentální závislosti nebo během užívání antidepresiv. Vedlejší účinky psychoterapie ovlivňující sexualitu jsou jedním z témat mého projektu. Vytvářením svých autoportrétů a explicitních poslání uspokojuji do jisté míry i obsedantní potřebu sdílet svůj intimní život - digitální exhibicionismus má v tomto případě terapeutický význam, pomáhá prožít a vyrovnat se se svým současným stavem. Interpretuji intimitu z pohledu vnitřního a veřejného osobního prostoru. Zkoumám tělesnou a symbolickou rovinu textu a vlastní tělo jako nástroj zachování a prožívání vzpomínek, představuju tělo jako mapu doteku, dávám svým zážitkům fyzickou podobu.
Zpřítomnění
Šmerdová, Markéta ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Svou závěrečnou prací, zakončující mé čtyřleté studium, bych ráda zúročila veškeré vědomosti a zkušenosti, které jsem v oblasti těla (a tělesnosti) při svém studiu nabyla. Ateliér sochařství 2 (nefigurativní sochařství) prof. Jana Ambrůze, který se dle mého názoru snaží ve studentech vyvolat touhu po vlastní cestě, za kterou pak zcela odlišně míříme, mi byl velkou vnitřní svobodou. S dílem Adrieny Šimotové, jejíž tvorbu jsem pak v souvislosti s vlastním životem začala hlouběji zkoumat, až jsem se dostala na samou její podstatu. k podstatě ženy, mne pak blíže seznámil její blízký známý a asistent ateliéru doc. Pavel Korbička, který mne ke jejímu studiu od počátku mého studia vybízel. Jelikož naše životy nemohu srovnávat, po lidské stránce, a s tím souvisejícím výtvarným vyjádřením, mě tato žena, jakousi niterností, jako pojednává vlastní život silně zasáhla. V této závěrečné práci bych pak ráda uplatnila nejen vědomosti, ale především pocit ze sebe samé.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.