Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh lineárního motoru s permanentními magnety
Čech, Jan ; Bulín, Tomáš (oponent) ; Knebl, Ladislav (vedoucí práce)
Tato práce se ve své první části zabývá studiem lineárních motorů. Úvod práce se věnuje stručnému popisu lineárního motoru včetně jeho příslušenství. Je zde popsaný princip lineárních motorů, jejich obecné výhody a nevýhody. Následuje přehled a rozdělení lineárních motorů, které mají v současné době praktické využití. Každý typ v současné době používaných lineárních motorů je stručně popsán a je objasněn jeho princip a charakteristické vlastnosti včetně konkrétní aplikace. Druhá část práce se zabývá návrhem modelu ekvivalentního magnetického obvodu lineárního motoru se železným jádrem. Návrh se poté využil pro simulaci rozložení a velikosti magnetického toku v lineárním motoru. Velikost magnetické indukce ve vzduchové mezeře se porovnala s hodnotami vypočtenými metodou konečných prvků. Z vypočtené magnetické indukce byla dále vypočtena tažná síla motoru, která byla porovnána s hodnotou v katalogovém listu.
Malé a mikro fotovoltaické systémy
Nováček, Richard ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komponenty fotovoltaiky a jejich principy. Zhodnocení typů systému fotovoltaických systému a jejich vliv na přenosovou soustavu. Práce se zabývá finanční podporovou pro malé a mikrofotovaltické systémy, kterou lze využít z hlediska legislativy České republiky. Dále jsou zde popsány změny v novele energetického zákona a jejich vliv na cenu elektřiny v domácnostech. Porovnání domácí fotovoltaiky se zbytkem světa a náhled na německou energetickou koncepci. Součástí je teoretický návrh hybridní fotovoltaické elektrárny včetně využití tepelného čerpadla. Práce se zabývá využitím hybridním fotovoltaické elektrárny a ekonomickou návratností navrhovaného systému. Poslední část práce se zabývá realizací navrhovaného systému a posuzuje skutečné hodnoty od předpokládaných při návrhu
Design sněžného skútru
Červený, Pavel ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem sněžného skútru s hybridním pohonem. Toto spojení má potenciál v blízké budoucnosti vytvořit novou kategorii sněžných skútrů, což je hlavní motivací. Cílem je komplexní návrh, který reflektuje ergonomické a konstrukční požadavky, těžiště práce se ovšem soustředí na design, který se vymezuje vůči stávajícím řešením a přidává nadčasovost a eleganci.
Mechanickohydraulický model rekuperace energie vozidel
Pisklák, Jan ; Vrbka, Martin (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce rešeršně zpracovává matematicko-fyzikálního model rekuperace kinetické energie vozidla, kterým se zabýval A. Pourmovahed a kolektiv. Využívá metodu determinovaných tepelných časových konstant. Navazuje na vědecké studie Greena W. L. a Otise D. R.. Zahrnuje analytické zpracování, které je poté porovnáno s experimentálními výsledky.
Alternativní pohon automobilů
Dubský, Jiří ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou alternativních pohonů pro silniční automobily s užším zaměřením na hybridní pohony. Uvádí stručný přehled a popis možných alternativ pro pohon automobilů. Dále je zaměřena na vozy s hybridním pohonem a na problematiku tohoto nekonvenčního pohonu s uvedením charakteristických vlastností, výhod a nedostatků.
Trendy ve vývoji hybridní vozidel
Šebesta, Filip ; Pech, Ondřej (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zpracování přehledu moderních elektrických a hybridních pohonů osobních vozidel. U jednotlivých druhů pohonů jsou uvedeny jejich vlastnosti, konstrukční řešení, využití, výhody a nevýhody. Dále popisuje nové trendy a technologie hybridních vozidel. V závěru jsou srovnány výhody a nevýhody hybridních pohonů a spalovacích motorů. Zhodnocení z hlediska dostupnosti a ekonomiky provozu.
Využití modelu rekuperace kinetické energie vozidel
Galda, Michal ; Vaverka, Michal (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Analýza aplikace konkrétního modelu rekuperace kinetické energie vozidel.
Současný stav přechodu z klasických spalovacích motorů na jejich alternativy
Maršálek, Ondřej ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je zmapován současný stav přechodu od klasických spalovacích motorů na jejich alternativy. Jsou zde uvedeny základní principy a uspořádání klasických spalovacích motorů a jejich dosavadních variant. Práce se rovněž zabývá druhy alternativních paliv, jejichž přehled a zhodnocení také obsahuje. V závěru práce je nastíněno, jakým směrem by se mohl automobilový průmysl v následujících letech ubírat.
Využití a budoucnost alternativního pohonu automobilu
Žalman, David ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je uvést přehled alternativních pohonů silničních vozidel a jejich dopad na ekologii. Hlavní část práce tvoří popis specifických vlastností a zvláštností těchto pohonných jednotek, jejich výhody, nevýhody a uvádí příklady některých vozidel. V závěru práce je nastíněno, jakým směrem by se mohl automobilový průmysl v následujících letech ubírat.
Návrh lineárního motoru s permanentními magnety
Čech, Jan ; Bulín, Tomáš (oponent) ; Knebl, Ladislav (vedoucí práce)
Tato práce se ve své první části zabývá studiem lineárních motorů. Úvod práce se věnuje stručnému popisu lineárního motoru včetně jeho příslušenství. Je zde popsaný princip lineárních motorů, jejich obecné výhody a nevýhody. Následuje přehled a rozdělení lineárních motorů, které mají v současné době praktické využití. Každý typ v současné době používaných lineárních motorů je stručně popsán a je objasněn jeho princip a charakteristické vlastnosti včetně konkrétní aplikace. Druhá část práce se zabývá návrhem modelu ekvivalentního magnetického obvodu lineárního motoru se železným jádrem. Návrh se poté využil pro simulaci rozložení a velikosti magnetického toku v lineárním motoru. Velikost magnetické indukce ve vzduchové mezeře se porovnala s hodnotami vypočtenými metodou konečných prvků. Z vypočtené magnetické indukce byla dále vypočtena tažná síla motoru, která byla porovnána s hodnotou v katalogovém listu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.