Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychodiagnostika v personální psychologii: kompetenční přístup při výběru zaměstnanců v hotelovém průmyslu
Šafr, Martin ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá jedním z nejdiskutovanějších témat personální psychologie - výběrem zaměstnanců. Cílem práce je představit podrobný přehled vytváření výběrového postupu se zvláštním důrazem na různé metody výběru zaměstnanců. Pozornost je především věnována snaze zasadit tyto jinak běžné metody výběru zaměstnanců do nového rámce a nejnovějších způsobů jejich aplikace. Zvláštní důraz byl kladen na nové přístupy k metodě rozhovoru, testování kognitivních schopností, měření osobnostní rysů v práci a nové metody při vytváření assessment center. Zajímavou kapitolou je využití emočních faktorů jako kritérií pro výběr zaměstnanců a aplikace teorie attachmentu v pracovním prostředí. Značná část práce je také věnována metodám analýzy práce a vytváření kompetenčních modelů, jejich kritickému srovnání a aplikaci. Na základě předchozích teoretických pojednání je v empirické části proveden pokus o vytvoření konkrétního kompetenčního modelu určeného pro vedoucí pracovníky v hotelovém průmyslu a návrhy jeho praktického uplatnění.
Zdieľaná ekonomika a cestovný ruch
Žabková, Tatiana
Žabková, T. Sdílená ekonomika a cestovní ruch. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Sdílená ekonomika je poměrně novým, dynamicky se rozvíjejícím odvětvím. Za období přibližně deseti let svého působení si získala oblibu milionů lidí po celém světě. Internetový portál Airbnb nabízející sdílení obývacích prostor a zaznamenávající své rapidní rozšiřování, patří mezi hlavních představitelů sdílené ekonomiky. Cílem práce je proto zjistit, zda má Airbnb dopad na hotelový průmysl, konkrétně v Slovenské republice. První část, která se týká teoretických východisek, blíže seznamuje čtenáře se sdílenou ekonomikou a Airbnb. Ve druhé, analytické části, je provedena deskriptivní analýza Airbnb a hotelového průmyslu na Slovensku. Následně jsou pomocí analýzy panelových dat zodpovězeny jednotlivé hypotézy související s vlivem Airbnb na slovenský hotelový průmysl. V diskusi jsou získané výsledky blíže okomentované a v závěru je naznačen možný budoucí rozvoj Airbnb ve státě.
Psychodiagnostika v personální psychologii: kompetenční přístup při výběru zaměstnanců v hotelovém průmyslu
Šafr, Martin ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá jedním z nejdiskutovanějších témat personální psychologie - výběrem zaměstnanců. Cílem práce je představit podrobný přehled vytváření výběrového postupu se zvláštním důrazem na různé metody výběru zaměstnanců. Pozornost je především věnována snaze zasadit tyto jinak běžné metody výběru zaměstnanců do nového rámce a nejnovějších způsobů jejich aplikace. Zvláštní důraz byl kladen na nové přístupy k metodě rozhovoru, testování kognitivních schopností, měření osobnostní rysů v práci a nové metody při vytváření assessment center. Zajímavou kapitolou je využití emočních faktorů jako kritérií pro výběr zaměstnanců a aplikace teorie attachmentu v pracovním prostředí. Značná část práce je také věnována metodám analýzy práce a vytváření kompetenčních modelů, jejich kritickému srovnání a aplikaci. Na základě předchozích teoretických pojednání je v empirické části proveden pokus o vytvoření konkrétního kompetenčního modelu určeného pro vedoucí pracovníky v hotelovém průmyslu a návrhy jeho praktického uplatnění.
Determinanty zákaznické spokojenosti v závislosti na cenové kategorii produktu
Májová, Marcela ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Téma práce je situováno do prostředí hotelového průmyslu. Cílem je analyzovat determinanty zákaznické spokojenosti v závislosti na cenové kategorii produktu. Cenová kategorie produktu koresponduje s jednotnou klasifikací ubytovacích zařízení v České republice. Výzkum je založen na analýze parciálních atributů spokojenosti v souvislosti s celkovou úrovní zákaznické odezvy na konkrétní hotel. Výzkumný vzorek se opírá o 1821 hotelů lokalizovaných v Londýně. Data byla selektována z rezervačního ubytovacího portálu Booking.com. Praktická část je založena na kvantitativní analýze a realizována za pomoci chí-kvadrát testu, dvouvýběrového t-testu, ANOVY a vícenásobné lineární regrese. Primárně jsou vstupní data řádně komentována. Následuje analýza 7 základních atributů zákaznické spokojenosti. Závěrečná část práce zjišťuje, jak moc korelují parciální atributy hodnocení s hodnocením celkovým v každé ubytovací kategorii hotelu odděleně a tím odpovídá na stanovenou výzkumnou otázku.
Využití revenue managementu v ubytovacích zařízeních
Holubec, Jakub ; Bakos, Tomáš (vedoucí práce) ; Vaško, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o Revenue managementu jako o celopodnikovém přístupu k maximalizaci tržeb v oblasti hotelnictví. Hlavním cílem této práce je zhodnotit Revenue management dvou pražských hotelů na základě srovnání s akademickou teorií a aktuálními trendy v hotelnictví. Úvodní část se zaměřuje na základní předpoklady a nástroje Revenue managementu, představuje jeho nové přístupy a popisuje aktuální trendy, které se v této disciplíně v poslední době objevují. Závěrečná kapitola analyzuje Revenue management vybraných hotelů, včetně používaných technologií, segmentace, cenové politiky, předpovědi poptávky, distribuce, nabídky doplňkových služeb a dalších. Závěrem, práce subjektivně hodnotí úroveň Revenue managementu v každém z hotelů.
Hotelové investice a jejich oceňování
Zajíc, Ondřej ; Pillmayerová, Jarmila (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je analyzovat současnou situaci na hotelových investičních trzích a pomocí metody dedukce určit faktory ovlivňující rozhodování o umístění hotelové investice. Druhým cílem této práce je charakterizovat teorii oceňování hotelových projektů tak, jak ji zachycuje česká i zahraniční literatura a následně tuto teorii aplikovat na konkrétní hotelový projekt.
Yield (revenue) management a jeho uplatňování v hotelovém průmyslu
Hanušová, Karolína ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Kondrashov, Alexey (oponent)
Cestovní ruch, a potažmo i hotelový průmysl, hrají významnou roli v sektoru služeb národního hospodářství řady zemí, včetně České republiky. Úspěšnost celého odvětví je výrazně ovlivněna výkyvy poptávky, které mívají sezónní charakter. Bohužel v současné době, kdy je světový trh zasažen ekonomickou krizí, jsou výkyvy poptávky patrné i v dobách hlavní sezóny. Podniky proto hledají způsoby, jak je možné dopady ekonomické krize na jejich hospodaření zmírnit. V hotelnictví je více než 20 let využíván Yield management, který své uplatnění našel v řadě velkých hotelových řetězců i menších nezávislých hotelů. Jeho cílem je eliminovat výše zmíněné výkyvy poptávky prostřednictvím efektivního využití kapacity hotelu. V praxi to znamená zajistit, aby byly prodávány správné pokoje správným zákazníkům za správné ceny. Cílem této práce je představit aplikaci teoretických poznatků o Yield managementu u konkrétního hotelu, hotelu Hilton Prague, a následně hledat možnosti, jak prostřednictvím technik Yield managementu může Hilton Prague zmírnit dopady ekonomické recese na svůj provoz. Za tímto účelem je nejprve definována podstata a principy fungování Yield managementu, které jsou následně aplikovány na příkladu z praxe, kterým je hotel Hilton Prague. Právě pro tento hotel jsou v závěru práce hledány způsoby, jak oslabit negativní projevy ekonomické krize ve fungování hotelu.
Investiční činnost v hotelnictví
Lejtnar, Lukáš ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Straková, Ivana (oponent)
Diplomová práce na téma Investiční činnost v hotelnictví shrnuje proces rozhodování a posuzování možných investic v daném odvětví. Její podstatou je vymezení hotelového trhu jako takového s jeho klíčovými prvky, ukazateli a zákonitostmi, jenž jsou nepostradatelné přímé hodnotící prvky v samotném procesu předinvestiční fáze. Osnova práce je tvořena takovým způsobem, aby bylo možné její případné propojení se studií proveditelnosti na konkrétní hotelový projekt v regionu. Pro potenciálního investora, který stojí mimo odvětví a chystá se velmi rychle proniknout do zákulisí této branže, je obsah rozklíčován způsobem, který umožňuje rychle se orientovat a vybírat stěžejní kapitoly. V závěru jsou obecně celkově posouzena tržní data z hotelového průmyslu, která naznačují jakým způsobem a v jakých případech jsou investice ideální.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.