Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 375 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimization of Thermally Activated Building Structures
Oravec, Jakub ; Kalousek, Miloš (oponent) ; Čekon, Miroslav (oponent) ; Šikula, Ondřej (vedoucí práce)
The thesis deals with the modelling, analysis and optimization of thermally activated foundation piles using the in-house developed numerical software Epile. A sensitivity analysis of short energy piles was performed and a deep regression neural model was developed to predict the energy gain of the pile. A Bayesian optimization method was implemented to find the optimal parameters of the energy piles in order to maximize the financial and energy gain.
Návrh dusíkové Dewarovy nádoby pro elektronové mikroskopy
Brauner, Tomáš ; Voňka,, Jakub (oponent) ; Urban, Pavel (vedoucí práce)
Pro pozorování biologických preparátů v elektronových mikroskopech ve stavu blízkém jejich přirozené podobě je nutné vzorek zchladit na kryogenní teploty, nejčastěji s využitím kapalného dusíku (LN2). Za tímto účelem byla navržena LN2 Dewarova nádoba s chlazeným palcem, která bude sloužit pro chlazení držáku vzorků a antikontaminačního štítu skenovacího elektronového mikroskopu (SEM) kombinovaného se zdrojem fokusovaného iontového svazku (FIB). Parametry navržené LN2 Dewarovy nádoby byly ověřeny měřením na zhotoveném funkčním vzorku. Při odhadované maximální tepelné zátěži 2 W na konci chlazeného palce byla dosažena teplota jeho konce 90,8 K. Odpovídající doba výdrže náplně LN2 o objemu 0,91 l je přibližně 11 h. Experimentálně získané hodnoty jsou ve shodě s hodnotami získanými na základě provedených teoretických výpočtů. Navržená LN2 Dewarova nádoba s chlazeným palcem s rezervou splňuje parametry specifikované v zadání této práce.
Experimentální přípravek pro testování účinnosti tepelných trubic
Vostřel, Vít ; Lošák, Petr (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá stavbou měřicí aparatury pro měření účinnosti tepelných trubic. Práce nejprve rozebírá tepelné trubice a všechny součásti měřicí aparatury teoreticky, poté její praktickou stavbu a veškeré potřebné výpočty. Aparatura obsahuje pohyblivé rameno, na které se upínají měřené tepelné trubice. Rameno má možnost náklonu od 0°do 90° Dále je zde uveden postup stavby aparatury. Celá aparatura je ovládána z počítače pomocí Excelu, maker v něm vytvořených a nástroje Data Streamer.
Nízkoteplotní výměník tepla
Křivánek, František ; Toman, Filip (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout nízkoteplotní výměník pro lyofilizační zařízení. Teoretická část práce obsahuje základní popis technologie lyofilizace, provedenou rešerši problematiky přenosu tepla při nízkých teplotách se zaměřením na vhodné konstrukční materiály a teplonosné látky a přehled využívaných konstrukcí tepelných výměníků. Praktická část práce se zabývá samotným návrhem výměníku tepla pro nepřímé chlazení ve dvou variantách, z nichž jedna využívá systém s přímým výparem teplonosné látky a druhá je zaměřena na čistě kapalinové chlazení.
Návrh topného ohříváku
Holčapek, Josef ; Tomáš,, Zdeněk (oponent) ; Skála, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem topného ohříváku. Cílem práce je provedení tepelného, hydraulického, pevnostního výpočtu a předběžného výkresu ohříváku. Úvod práce je věnován přehledu základních typů výměníků a procesů přenosu tepla. Dále se práce věnuje tepelnému výpočtu pro stanovení hlavních parametrů výměníku. Následuje hydraulický výpočet k určení tlakové ztráty na straně topné vody. Poté je proveden konstrukční návrh a pevnostní výpočet navržených tlouštěk stěn pláště, vodních komor a trubkovnice. V závěru práce jsou shrnuty a zhodnoceny dosažené výsledky.
Větrání a klimatizace kabin automobilů
Viščor, Petr ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
V této práci jsou popsány jednotlivé druhy a funkce klimatizačních soustav užívaných v automobilech, je zde popsán přenos tepla mezi kabinou automobilu a okolním prostředím a problematika redukce energie vynaložené na klimatizaci. Součástí práce jsou výsledky z numerické simulace provedené v programu THESEUS FE 2.1. Simulace byla realizována na geometrickém modelu automobilu Toyota Prius a byla především zaměřena na vliv druhu zasklení na teplotu vzduchu uvnitř kabiny automobilu v teplých letních dnech.
Studium tepelných a fyzikálních vlastností skladovacích kontejnerů pro použité jaderné palivo
Hlatký, Pavel ; Martinec, Jiří (oponent) ; Šen, Hugo (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou v oblasti tepelných a fyzikálních vlastností skladovacích kontejnerů pro použité jaderné palivo. Nedílnou součástí je matematický aparát potřebný pro popis teplotního pole. V další části práce je uvedeno výpočtové řešení, které je rozděleno do dvou skupin. První se zabývá zjednodušeným modelem řešeným analyticky, druhá, a to komplexnější metoda, řeší celý problém numericky.
Tuhnutí odlitků ve skořepinových formách při odlévání ve vakuu
Odložil, Jan ; Ňuksa, Petr (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
Experimentálním měřením ve vakuové peci byly zjišťovány teplotní poměry při odlévání a tuhnutí modelových soustav odlitků různých průměrů a izolací. Odlévaným kovem byla slitina Inconel 713LC na bázi niklu. Získané údaje byly použity pro optimalizaci při numerické simulaci tepelného režimu odlévání a tuhnutí. V modulu CAFE programu ProCast byla provedena numerická simulace struktury slitiny v jednotlivých odlitcích a simulované struktury porovnány se strukturou zjištěnou metalograficky. Optimalizované okrajové podmínky lze použít pro simulace reálných odlitků.
Proudění vzduchu v kabině osobního automobilu
Bělka, Miloslav ; Štětina, Josef (oponent) ; Charvát, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou popsány způsoby přívodu vzduchu do kabiny automobilu. Přívod vzduchu do kabiny se využívá především k větrání, ale také k vytápění nebo k chlazení prostoru v automobilu. Objasněním tohoto jevu se zabývá přiložená práce, v níž je uveden mj. princip proudění vzduchu v automobilu, různé druhy topných a klimatizačních systémů. Součástí bakalářské práce je také praktická část, ve které byl sledován průběh teploty a rychlosti proudění v kabině automobilu.
LIMITY ZVYŠOVÁNÍ ÚČINNOSTI MOTORU S VNITŘNÍM SPALOVÁNÍM
Vondrák, Adam ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozborem vlivů na celkovou účinnost motoru s vnitřním spalováním, přibližuje hranice jejího zvyšování a nabízí přehled vybraných technologií, které jsou toho času ve vývoji a mají potenciál do budoucna snížit spotřebu paliva či produkci škodlivých emisí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 375 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.