Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podnikatelský záměr
Bartoš, Martin ; Novák, Zdeněk (oponent) ; Rompotl, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vypracování podnikatelského záměru na vybudování společnosti s názvem Černomořské pochoutky s.r.o., zabývající se přípravou a prodejem produktů bulharsko-balkánské a černomořské kuchyně. Prodejna společnosti bude umístěna v nájemních prostorách v centru města Brna a kombinuje provozovnu občerstvení a prodejnu potravin.
Slevové akce a jejich vliv na chování spotřebitelů při nákupu potravin v kontextu plýtvání potravinami
Brodský, Marek
BRODSKÝ, M. Slevové akce a jejich vliv na chování spotřebitelů při nákupu potra-vin v kontextu plýtvání potravinami. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzi-ta v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá slevovými akcemi a jejich vlivu na chování spo-třebitelů při nákupu potravin v kontextu plýtvání potravin. Cílem práce je identifi-kovat faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů před, při a po nákupu po-travin. Dále na základě výsledků z výzkumu navrhnout možná doporučení pro prodejce potravin. Primární data jsou získána z dotazníkového šetření (n = 238) a hloubkových rozhovorů se zástupci domácností (n = 11). V rámci práce jsou vypočteny základní statistické ukazatele a ověřeny hypotézy. Slevové akce využívá při svém nákupu 89,8 % spotřebitelů a dokonce 57,8 % spotřebitelů odkládá z důvodu očekáváné slevové akce svůj nákup.
Monitoring chování české populace ve vztahu k nakupování potravin
Motáková, Natálie ; Starnovská, Tamara (vedoucí práce) ; Stellarová, Apolena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou ovlivňování zákazníků při nakupování potravin. Faktorů, které na zákazníka během nakupování potravin působí, je mnoho. Smyslem teoretické části práce bylo tyto faktory systematicky uspořádat a interpretovat jich co nejvíce. Cílem praktické části bylo ověřit, zda jsou čeští zákazníci ovlivňováni natolik, že nakupují potraviny navíc. Dalším cílem bylo zjistit, jestli mohou být tyto neplánované potraviny považovány za zdravé. Posledním úkolem se zkoumal postoj českého obyvatelstva k vyhazování potravin. Průzkum byl vyhodnocen za pomocí dotazníku. Výsledkem práce je zjištění, že česká populace nadbytečně nakupuje potraviny, o kterých si mylně myslí, že jsou zdravé. Častým projevem je plýtvání a vyhazování potravin do odpadkových košů. Klíčová slova: působení faktorů, nakupování, potraviny, vyhazování potravin
Nákup potravin přes internet
JIRÁŇOVÁ, Helena
Bakalářská práce s názvem "nákup potravin přes internet" je zaměřena na zhodnocení postoje spotřebitelů vůči nakupování potravin přes internet, charakter poptávky v této oblasti a navrhnout opatření. Bakalářská práce je rozdělená do dvou částí teoretická a praktická část. V teoretické části odborná literatura pojednává o e-komerci obecně a o nákupním chování spotřebitele, jaké faktory ho ovlivňují a jak se odehrává vlastní rozhodnutí spotřebitele o koupi. V praktické části bylo provedeno zhodnocení postoje spotřebitelů k nabídce potravin přes internet pomocí dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření ukázalo, že skoro polovina spotřebitelů průměrně utratí za jeden nákup potravin v rozmezí 300-600 Kč. Více než polovina spotřebitelů nakupuje potraviny pouze příležitostně, pravidelně pak nakupuje zbytek spotřebitelů. Většina spotřebitelů nemá špatné zkušenosti s nákupem potravin přes internet. Spotřebitelé vybrali cenu potravin častěji jako nevýhodu než výhodu při nakupování potravin přes internet.
Podnikatelský záměr
Bartoš, Martin ; Novák, Zdeněk (oponent) ; Rompotl, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vypracování podnikatelského záměru na vybudování společnosti s názvem Černomořské pochoutky s.r.o., zabývající se přípravou a prodejem produktů bulharsko-balkánské a černomořské kuchyně. Prodejna společnosti bude umístěna v nájemních prostorách v centru města Brna a kombinuje provozovnu občerstvení a prodejnu potravin.
Možnosti nakupování potravin – srovnání rakouské a české maloobchodní sítě
Kapošváryová, Johana ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Šíf, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl srovnat možnosti nakupování potravin v České a Rakouské republice ve třech oblastech, a to ve velkoplošných prodejnách, na trzích, nebo online. První kapitola zasazuje nákup potravin do problematiky obchodu a objasňuje pojmy používané v práci. Následující kapitola je rozdělena na tři části, z nichž každá se věnuje jednomu způsobu nakupování. Nejprve jsou charakterizovány možnosti nákupu potravin ve velkoplošných prodejnách, kde jsou zkoumány český a rakouský trh a jejich vybraná kritéria. Další část rozebírá nákup potravin na trzích a detailněji popisuje tři pražské a tři vídeňské trhy. Poslední část druhé kapitoly je věnována online nákupu potravin a blíže popisuje tři české a tři rakouské e-shopy s potravinami. Závěrečnou kapitolou je analýza výsledků dotazníkového šetření, které napomáhají při srovnávání nákupních možností v jednotlivých zemích.
Ochrana spotřebitele při nákupu potravin
Sklář, Michael ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Vinš, Marek (oponent)
Bakalářská práce pojednává o ochraně spotřebitele při nákupu potravin. Jejím cílem je vyhodnotit, zda prodejci potravin dodržují předpisy upravující prodej potravin, a analyzovat postoje a nákupní chování zákazníků. Teoretická část obsahuje definici spotřebitele a dalších základních pojmů, včetně povinností vyplývajících prodejcům z legislativy, spolu s právy spotřebitelů. Praktická část se skládá ze tří oddílů. První se zabývá podrobným výkladem Státní zemědělské a potravinářské inspekce, druhý vlastním šetřením v prodejnách potravin a třetí část dotazníkovým šetřením mezi spotřebiteli.
Zdravá strava ve vnímání českého spotřebitele
Hlaváčová, Markéta ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Říha, David (oponent)
Cílem práce bylo zjistit a popsat asociace, které spotřebitelé spojují se zdravou stravou. Především zjistit to, co si pod pojmem zdravá strava představují a jaké další motivy spotřebitele v souvislosti se zdravou stravou napadají. K zjištění těchto asociací bylo využito hloubkových rozhovorů ZMET. V práci jsou prezentovány výstupy výzkumu a dále informace týkající se širšího kontextu trhu se stravováním, zejména pak specifik marketingu zdravé stravy. Poznatky je možno využít při plánování marketingového mixu potravinářských firem. V rámci výzkumu bylo zjištěno, že zdravé stravování pro spotřebitele nepředstavuje konzumaci určitého specifického druhu potravin, ale jde o přístup ke stravování. Přístup ke stravování, který zohledňuje to, jaká strava a jaké chování je pro člověka z hlediska zdraví vhodné. Zdravou stravu pro respondenty představovala zejména domácí jídla z kvalitních, čerstvých, přírodních surovin. Podle vyjádření respondentů, je zdravá strava stravou, která odpovídá řadě principů. Zejména jde o princip pestrosti a vyváženosti.
Analýza logistického zajištění sítě prodejních automatů v potravinářském sektoru
ČECH, Rudolf
Analýza logististického zajištění distribučního řetězce zaměřeného na prodej potravinářských výrobků prostřednictvím sítě samoobslužných automatů u vybraného subjektu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.