Název:
Nákup potravin přes internet
Překlad názvu:
Buying grocery on-line
Autoři:
JIRÁŇOVÁ, Helena Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem "nákup potravin přes internet" je zaměřena na zhodnocení postoje spotřebitelů vůči nakupování potravin přes internet, charakter poptávky v této oblasti a navrhnout opatření. Bakalářská práce je rozdělená do dvou částí teoretická a praktická část. V teoretické části odborná literatura pojednává o e-komerci obecně a o nákupním chování spotřebitele, jaké faktory ho ovlivňují a jak se odehrává vlastní rozhodnutí spotřebitele o koupi. V praktické části bylo provedeno zhodnocení postoje spotřebitelů k nabídce potravin přes internet pomocí dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření ukázalo, že skoro polovina spotřebitelů průměrně utratí za jeden nákup potravin v rozmezí 300-600 Kč. Více než polovina spotřebitelů nakupuje potraviny pouze příležitostně, pravidelně pak nakupuje zbytek spotřebitelů. Většina spotřebitelů nemá špatné zkušenosti s nákupem potravin přes internet. Spotřebitelé vybrali cenu potravin častěji jako nevýhodu než výhodu při nakupování potravin přes internet. The bachelor thesis with name "Buying Grocery On-line" is focused on issue to evaluate consumer attitude toward the on-line grocery shopping, character of demand and suggest the corrective actions for improvement. The bachelor thesis is divided into two parts the theoretical and the practical one. In the theoretical part, professional literature deals with general determination of e-commerce and about consumers´ behaviour, which factors affect them and how looks consumer buyer decision process. The practical part evaluates consumer attitudes toward on-line grocery shopping using questionnaire survey. The questionnaire survey showed that almost half of the consumer spend on one purchase grocery in average 300-600 Czech crowns. More than half of the consumers buying grocery only occasionally, the rest of the consumers is buying grocery on-line regularly. Most of the consumers haven't any bad experience with purchase grocery on-line. Consumers choose price more as a disadvantage than as an advantage.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; e-komerce; nákup; potraviny; consumers´ behaviour; e-commerce; grocery; purchase Citace: JIRÁŇOVÁ, Helena. Nákup potravin přes internet. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/46108