Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zpracování učebního textu odborného předmětu Poradenské služby pro 4. ročník studijního oboru Kosmetické služby
Bohatá, Květoslava ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Pro svoji diplomovou práci jsem si zvolila téma tvorby učebních textů pro odborný výcvik studijního oboru Kosmetické služby. Absence těchto kurikulárních dokumentů ztěžuje výuku žákům i učitelům odborného výcviku. Pro výuku jsou často používané texty, které si učitelé odborného výcviku sami připravují v rámci příprav na vyučování a žákům je předávají buď formou okopírovaných listů, nebo jim je nadiktují formou zápisků do sešitu. Mojí snahou je připravit co nejucelenější výukový materiál, který by bylo možné v souladu s tematickým plánem používat k výuce a žákům aby mohl sloužit při domácí přípravě a k opakování probraného učiva. V oboru služeb péče o klienta se zavádějí stále nové a nové postupy, nové technologie, výrobky a přípravky k ošetření, možná i z tohoto důvodu by byl pro vydavatele problém s aktualizací těchto učebnic, a proto na trhu s učebnicemi chybějí. KLÍČOVÁ SLOVA Učebnice, funkce učebnice, parametry učebnice, učební text, školní vzdělávací program
Analýza učebnic pro výuku předmětů se zaměřením na ICT a informatiku na základní škole v Rusku a na Slovenku
Šambazov, Ramil ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Práce se v teoretické části zabývá charakteristikou tištěných učebnic jako didaktického prostředku a jako kurikulárního projektu, popisem struktury učebnice a mnoha jejích funkcí. Seznamuje s metodami používanými k hodnocení a analýze učebnic, především dle hodnotících kritérií. V experimentální části zjišťuje pomocí dotazníkového šetření využívání a potřebu učebnic Informatiky učitelů základních škol v ČR. Dále se věnuje zmapování dostupných učebnic pro ICT a informaticky zaměřené předměty používané na Slovensku, v Rusku a v ČR a provádí jejich obsahovou analýzu a srovnání pomocí kvantitativní metody zaměřené na tematické úlohy a aktivity vybraných učebnic vzhledem k počtu stran.
Zpracování učebního textu odborného výcviku pro 1. ročník oboru Kosmetička
Tapšíková, Monika
V bakalářské práci jsou vymezeny základní vlastnosti učebnice, její funkce a další parametry. Dále se zabývá vytvořením tematického plánu, odpovídajícího pro daný obor a ročník. Návrhem a zpracováním vlastního učebního textu, který bude sloužit při výuce odborného výcviku oboru Kosmetička 69- 41- L/ 01, který je zakončen maturitní zkouškou. Práce je rozdělena do části teoretické a části praktické. Teoretická část se zabývá učebnicí a jejími částmi, které jsou důležité pro její vytvoření -- historie, sledované parametry textu učebnice, funkce učebnice, obsah učebnice, didaktická stránka učebnice, jazyková stránka učebnice, technická a estetická stránka učebnice. V praktické části je uveden školní vzdělávací program SOU a SOŠ SČMSD, Znojmo, s. r. o. a popsány jeho jednotlivé části, z uvedené učební osnovy byl vytvořen příslušný tematický plán pro 1. ročník odborného výcviku oboru Kosmetička. Stěžejní částí praktické části bakalářské práce je vytvoření vlastní učebního textu pro 1. ročník odborného výcviku oboru Kosmetička.
Hodnocení učebnic žáky a učiteli
BÍZKOVÁ, Lucie
Předmětem diplomové práce s názvem "Hodnocení učebnic žáky a učiteli" je zhodnotit učebnici z hlediska jejích funkcí. Hlavním cílem bylo zjistit názory žáků a učitelů na učebnici, kterou používají v hodinách českého jazyka. V teoretické části diplomové práce jsem se zabývala učebnicí obecně, dále historií učebnic a několika klasifikacemi jejích funkcí. Pro další kapitoly diplomové práce je nejdůležitější klasifikace funkcí Dmitrije Dmitrijeviče Zujeva. Poté jsou v práci uvedeny výzkumy učebnic provedené v zahraničí a u nás a jejich vybrané výsledky. Praktická část práce se opírá o dotazníkové šetření provedené v sedmém ročníku na jedné základní škole v Českých Budějovicích. Žáci dostali do rukou dotazník, kde měli zhodnotit učebnici z pohledu několika vybraných funkcí z výše uvedené klasifikace. Učitelé pak měli za úkol sami vyslovit svůj názor a zároveň zareagovat na odpovědi žáků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.