Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Literární text jako prostředek environmentální výchovy v pedagogice volného času
BENEŠOVÁ, Johana
Práce se zabývá literárním textem jako prostředkem environmentální výchovy v pedagogice volného času. Teoretická část popisuje pojetí environmentální výchovy a jejích cílů a environmentální výchovu a její pojetí v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále se teoretická část zabývá environmentální výchovou a její rolí v rozvoji osobnosti dětí předškolního věku, definuje lesní mateřské školy a jejich pedagogickou koncepci. Dále je teoretická část zaměřena na literární text jako prostředek rozvoje kompetencí v environmentální výchově a předkládá výčet a popis vybraných výukových metod vhodných pro práci s literárním textem v mateřských školách. Náplní praktické části je vytvoření sady pracovních a metodických listů a jejich ověření v prostředí lesní mateřské školy.
Způsoby předcházení šikaně v lesní mateřské školce: Případová studie DLK Jasmínka
Večeřová, Eliška ; Beláňová, Andrea (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl představit způsoby předcházení šikaně v lesní mateřské školce. Tento cíl byl naplněn za pomoci kvalitativního výzkumu, konkrétně případové studie Dětského lesního klubu Jasmínka. V teoretické části je pojednáno o šikaně, její prevenci a specifikách šikany a prevence v mateřských školách. Je zde také stručně představen koncept lesní pedagogiky, stěžejní informace na toto téma však přináší část empirická. Na základě výsledků z pozorování a rozhovorů je představena filozofie, pedagogický směr a denní program DLK Jasmínky. Dále již práce představuje své hlavní téma. Ukázalo se, že způsoby předcházení šikaně v DLK Jasmínce nestojí na žádné ucelené metodice, ale vyplývají ze vzdělávacího plánu a obecných postupů pedagogického přístupu. Z ustálených koncepcí prevence mají nejblíže k prevenci nespecifické, jelikož primárním účelem těchto postupů je podpora harmonického rozvoje dětí. V ústředí stojí respektující přístup a otevřená komunikace, na něž se váží další prvky. Práce přináší dosud vcelku ojedinělý vhled do prvků lesní pedagogiky, jejich vzájemné interakci a vlivu na předcházení šikaně.
Lesní mateřské školy
KALČÍKOVÁ, Štěpánka
Bakalářská práce "Lesní mateřské školy" se zabývá lesními mateřskými školami v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na historii a původ lesních mateřských škol u nás i ve světě. V jednotlivých kapitolách popisuje filozofii LMŠ, metody a cíle práce s dětmi, osobnost pedagoga, typy lesních mateřských škol, jejich klady a zápory. Závěrem se zabývá metodikou výchovy a rozvoje dětí v LMŠ. Praktická část je zaměřena na popis prostředí, činností a motivace pedagogů pro práci v LMŠ. Tento popis vychází z pozorování konkrétního prostředí a z rozhovorů s pedagogy v pěti navštívených lesních mateřských školách. Následuje stručný popis výsledků a jejich vyhodnocení. V diskusi jsou položeny některé otázky týkající se stávající činnosti i pohledu do budoucna. V závěru hodnotím splnění cílů, a jakým způsobem mě dané téma ovlivnilo. Výsledky práce přibližují veřejnosti stávající stav v této alternativě předškolního vzdělávání.
Příroda jako vzdělávací prostředí pro děti předškolního věku
RIEDLOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se věnuje přírodě jako místu možného vzdělávacího prostředí pro děti předškolního věku. Teoretická část se zaměřuje na kurikulární dokumenty týkající se legislativního ukotvení předškolní výchovy v ČR, popisuje vývoj dítěte v předškolním věku, utváření jeho vztahu k přírodě, zabývá se také lesní pedagogikou a lesními mateřskými školami. Praktická část se zaměřuje na rodiče, kteří umisťují své děti do lesních mateřských škol, na jejich motivy využít tuto alternativu v předškolním vzdělávání, jejich spokojenost se vzděláváním dětí v přírodním prostředí, přičemž je tak zároveň nabídnuta pomoc ostatním rodičům v rozhodování se, kam své dítě předškolního věku umístit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.