Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tichá kniha - využití arteterapie u dětí na prvním stupni ZŠ (zvláště u dětí, které mají problémy s komunikací)
KRUPČÍKOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce si klade za cíl využít terapeutický potenciál pohádky (pohádkového příběhu) prostřednictvím tiché knihy u dětí mladšího školního věku, zvláště u těch, které mají problémy s komunikací. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část mapuje úlohu pohádky ve vztahu k dětem a dětskému věku obecně, obsahuje popis výtvarného projevu dětí s hlavním zaměřením na mladší školní věk. Součástí práce je i popis výtvarné krize, která souvisí s nástupem do první třídy. Práce obsahuje úvahu k přeměně metodik a možnosti uplatnění artefiletických a arteterapeutických prvků ve školním prostředí. Praktická část obsahuje popis přímé práce s dětmi, cíle, které jsem si vytyčila a jejich naplnění, a popisuje metody a postupy, které jsem během práce používala. Součástí praktické části jsou dvě vybrané kazuistiky dětí s popisem jejich výtvarných prací. Celá práce je doplněna obrazovou přílohou.
Motiv kočky v příbězích Antonie Barber, Holly Webb a Sheily Norton
ŠVARCOVÁ, Aneta
Cílem této práce je srovnávací analýza vybraných děl představitelek současné anglické dětské literatury, se zaměřením na motiv kočky jako hlavní postavy dětských příběhů. Teoretická část práce stručně pojednává o vývoji dětské literatury, v níž se objevuje zvířecí hrdina. Dále přibližuje život a osobnost autorek. Praktická část práce je rozdělena do tří podkapitol, podle jednotlivých autorek a obsahuje vlastní analýzu vybraných děl i posouzení funkce motivu kočky v jednotlivých příbězích.
Interpretace pohádky o Popelce
Kubíčková, Kateřina ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato bakalářská práce je prací teoretickou. Zabývá se interpretacemi pohádky o Popelce. Nejprve se koncentruje na vědecký zájem o folklorní literaturu a postavení Popelky v něm, posléze představuje tři nejznámější verze ve skripturální podobě - varianta Basileho, Perraulta a bratří Grimmů. Je zdůrazněno, že sledovanou verzí ve výkladech bude Popelka bratří Grimmů z pohledu hlubinně psychologických přístupů. Jednu skupinu interpretací tvoří zástupci psychoanalytických, freudovských výkladů, druhá skupina je sestavena z příslušníků jungovského hlediska. Jednotlivé výklady se pak komparují na základě struktury nepostradatelných motivů Popelky a diskutuje se její poselství. Následně se porovnávají hlubinně psychologické přístupy k interpretacím pohádek obecně, objevují se jejich shody a rozdíly, i podobné chybování. Naposled se pozornost obrátí k projevu příběhu o Popelce v současné kultuře a k její nesmrtelnosti. Klíčová slova: pohádky, Popelka, psychologické interpretace, psychoanalýza, analytická psychologie
Polarities in the Works of Oscar Wilde
Burianová, Petra ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Beran, Zdeněk (oponent)
Při čtení děl Oscara Wildea všímavému čtenáři neunikne, jak často autor využívá protikladů: tělo a duše, dobro a zlo, město a příroda, nebo přirozenost a umělost, jsou častými tématy jeho her, povídek i pohádek. Tyto protiklady se však nemusí nutně navzájem vylučovat - ve Wildeovské dialektice může koexistovat i to, co se zdá být v rozporu. Hvězdné dítě nedojde šťastného konce, přestože se za své skutky kálo a postupně se z něj stal dobrý člověk, a to nás nutí k přemýšlení, jestli dobro skutečně je "dobré". Wildeovy postavy často žijí dvojím životem nebo mají rozdvojenou osobnost, tak jako v případě Doriana Graye, kde je tato rozdvojenost doslovná. Najít odpověď na otázku proč si autor tak často pohrával s tímto motivem je jedním z cílů této práce. Bylo by spíše na škodu snažit se oddělit autorův život a jeho dílo, protože to, čím byl a co utvářelo jeho osobnost, se silně odráží v jeho textech. Když prohlásil, že "čemu lidé říkají neupřímnost je jednoduše způsob jak znásobit naše osobnosti," (Ransome, 162) myslel tím, že opakem pravdy nemusí být jednoznačně lež, ale že pravda se různí podle toho, jak na ni nazíráme. Nemalý podíl na tom, co Oscar Wilde napsal; ať už ve formě prózy, poezie nebo dramatu, měly vlivy, které ho obklopovaly - esteticismus, dandismus, homosexualita a vůbec celá...
Populární píseň ve výuce klavírní hry
Lepšová, Barbora ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Populární píseň ve výuce klavírní hry ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá tématem populárních písní ve výuce hry na klavír. Práce obsahuje výzkumnou část, která zkoumá využitelnost a oblíbenost populárních písní ve výuce z pohledu klavírních pedagogů. Dále práce toto široké téma zužuje na deset konkrétních populárních písní, resp. jejich úprav vytvořených pro účely této práce, na nichž je jejich využitelnost ve výuce demonstrována. Šest z nich je určeno malým pianistům, čtyři pokročilejším žákům. Vlastním úpravám předchází teoretická část, jež popisuje vybrané aspekty elementární klavírní pedagogiky, které jsou v praktické části práce aplikovány. KLÍČOVÁ SLOVA: populární píseň, čtyřruční hra, klavírní metodika, rozvoj hudebnosti, pohádky, Zlatovláska, Lotrando a Zubejda, Hra o trůny, ABBA
Polarities in the Works of Oscar Wilde
Burianová, Petra ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Beran, Zdeněk (oponent)
Při čtení děl Oscara Wildea všímavému čtenáři neunikne, jak často autor využívá protikladů: tělo a duše, dobro a zlo, město a příroda, nebo přirozenost a umělost, jsou častými tématy jeho her, povídek i pohádek. Tyto protiklady se však nemusí nutně navzájem vylučovat - ve Wildeovské dialektice může koexistovat i to, co se zdá být v rozporu. Hvězdné dítě nedojde šťastného konce, přestože se za své skutky kálo a postupně se z něj stal dobrý člověk, a to nás nutí k přemýšlení, jestli dobro skutečně je "dobré". Wildeovy postavy často žijí dvojím životem nebo mají rozdvojenou osobnost, tak jako v případě Doriana Graye, kde je tato rozdvojenost doslovná. Najít odpověď na otázku proč si autor tak často pohrával s tímto motivem je jedním z cílů této práce. Bylo by spíše na škodu snažit se oddělit autorův život a jeho dílo, protože to, čím byl a co utvářelo jeho osobnost, se silně odráží v jeho textech. Když prohlásil, že "čemu lidé říkají neupřímnost je jednoduše způsob jak znásobit naše osobnosti," (Ransome, 162) myslel tím, že opakem pravdy nemusí být jednoznačně lež, ale že pravda se různí podle toho, jak na ni nazíráme. Nemalý podíl na tom, co Oscar Wilde napsal; ať už ve formě prózy, poezie nebo dramatu, měly vlivy, které ho obklopovaly - esteticismus, dandismus, homosexualita a vůbec celá...
Interpretace pohádky o Popelce
Kubíčková, Kateřina ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato bakalářská práce je prací teoretickou. Zabývá se interpretacemi pohádky o Popelce. Nejprve se koncentruje na vědecký zájem o folklorní literaturu a postavení Popelky v něm, posléze představuje tři nejznámější verze ve skripturální podobě - varianta Basileho, Perraulta a bratří Grimmů. Je zdůrazněno, že sledovanou verzí ve výkladech bude Popelka bratří Grimmů z pohledu hlubinně psychologických přístupů. Jednu skupinu interpretací tvoří zástupci psychoanalytických, freudovských výkladů, druhá skupina je sestavena z příslušníků jungovského hlediska. Jednotlivé výklady se pak komparují na základě struktury nepostradatelných motivů Popelky a diskutuje se její poselství. Následně se porovnávají hlubinně psychologické přístupy k interpretacím pohádek obecně, objevují se jejich shody a rozdíly, i podobné chybování. Naposled se pozornost obrátí k projevu příběhu o Popelce v současné kultuře a k její nesmrtelnosti. Klíčová slova: pohádky, Popelka, psychologické interpretace, psychoanalýza, analytická psychologie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.