Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozdíly v rozeznávání emocí u dětí předškolního věku
KÁPLOVÁ, Veronika
Cílem mé bakalářské práce je zmapování dovedností rozeznávání emocí u předškolních dětí. Teoretická část obsahuje vymezení emocí a jejich složek, pozornost je věnována obličejovému výrazu a také databázím obličejových výrazů. Posléze jsou popsány základní emoce a jejich obličejový výraz; jeho rozpoznávání je i obsahem v empirické části bakalářské práce. Dále je vyobrazen vývoj předškolního dítěte a jeho důležité mezníky. Empirická část zahrnuje rozhovory se dvěma učitelkami mateřské školky a vzorek 16 dětí (N = 16). Děti jsou následně rozřazeny do skupin, dle posouzení učitelek, zda mají problémy s uposlechnutím či ne a zda jsou z úplné/neúplné rodiny. Dále jsou mezi sebou porovnávány. Vzorek dětí se pohybuje od 4 do 5/6 let
Axiologická modalita ve francouzštině
Švidrnochová, Lenka ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Štichauer, Jaroslav (oponent)
v českém jazyce Tato diplomová práce se zabývá analýzou axiologické modality ve francouzštině u vybrané skupiny emočních sloves, s přihlédnutím k jejich protějškům v češtině. Po vymezení základních pojmů (subjektivita, modalita a axiologická modalita) a podrobném výčtu příslušných prostředků vyjadřujících tento typ modality je pro navazující empirický výzkum specifikována konkrétní lexikální skupina, kterou je v tomto případě syntakticky a sémanticky homogenní řada emočních sloves (affectionner, aimer, chérir, adorer, idolâtrer, détester, haïr, abhorrer, exécrer). Vymezená kategorie je podrobena kvantitativní analýze na bázi korpusů FRANTEXT, Araneum Francogallicum Maius a l'Est républicain a posléze rovněž analýze kvalitativní v paralelním korpusu InterCorp. Na základě slovníkových definic a kontrastivního výzkumu je pak stanovena axiologická stupnice zkoumaných sloves, která je následně ověřena na základě dotazníkového průzkumu mezi rodilými mluvčími. V závěru práce jsou dále zkoumány faktory ovlivňující axiologickou modalitu axiologicky rozvětveného slovesa aimer.
Sociokulturní podmíněnost emocí
Ševčíková, Marcela ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Boukalová, Hedvika (oponent)
Cieľom bakalárskej práce je objasniť problematiku emócií so zreteľom na ich sociokultúrnu podmienenosť. Práca je rozdelená na dve základné časti. V teoretickej časti sú priblížené významné koncepcie vysvetľujúce emócie z neurofyziologického, kognitívneho a evolucionistického hľadiska. Zvláštna pozornosť je venovaná procesu regulácie emócií, zdoraznená je pritom úloha kultúry v tomto zložitom procese. Samostatná kapitola je venovaná emočnej expresii (vyjadrovaniu), a to neverbálnou i verbálnou formou. Empirická časť predstavuje návrh výskumného projektu, cieľom ktorého je možnosť overiť niektoré poznatky uvedené v teoretickej časti práce. Výskum sa zameriava na pantomimický výraz emócií a jeho sociokultúrnu podmienenosť. Realizácia výskumu je ponechaná budúcnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.