Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 387 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Palaeoecological aspects and evolution of the Late Cretaceous oyster assemblages
Rantuch, Jakub ; Košťák, Martin (vedoucí práce) ; Mergl, Michal (oponent) ; Reháková, Daniela (oponent)
Předkládaná práce se věnuje studiu paleoekologických aspektů evoluce ústřičného rodu Rhynchostreon Bayle, 1874, významného zástupce křídové fauny. Prostřednictvím integrovaného studia řady sedimentologických (velikost křemenných zrn), geochemických (koncentrace hlavních oxidů) a paleobiologických (tafonomie) proxy, bylo pět studovaných lokalit původem z oblasti Českého masivu a Pieninského bradlového pásma (Západní Karpaty) rozděleno do tří typů prostředí, které se liší charakterem substrátu, úrovní vnitřní energie (dynamiky) a převládajícím salinitním režimem. Posléze bylo celkem pět paleopopulací ústřičného druhu Rhynchostreon suborbiculatum (Lamarck, 1801), osídlujících tyto habitaty (dynamické cenomanské příbřeží, klidné prostředí turonského hemipelagického moře a cenomansko-turonské okrajově-mořské prostředí s proměnlivým vlivem fluviální aktivity) podrobeno sérii morfologických a populačních analýz (zejména analýze početností velikostních tříd, struktury morfotypů a tloušťky schránky). Výsledky dosažené kombinací uvedených přístupů neindikují jenom širší ekologickou a salinitní valenci druhu R. suborbiculatum, ale také skutečnost, že ekologická odpověď jednoho z nejznámějších druhů fosilních ústřic na faktory spojené s klimatickou změnou (např. fluktuace salinity, úroveň eutrofie apod.) byla...
Červená královna
Králík, Martin ; Zálešák, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Červená královna je šachová figurka z příběhu Alenky v říši divů, která neustále běží, aby se udržela na místě, protože svět kolem ní je pořád v pohybu. Proto je symbolem evoluční teorie, o nutnosti inovace a věčném útěku před konkurenty. Závod červené královny je ztvárněn do podoby miniaturní civilizace, nebo spíše jednoho rostoucího superorganismu, který stále osciluje mezi digitálním a hmotným světem. Hlavní vědomí tohoto uskupení je černý majestátně působící server, který svým výpočetním výkonem a energií zásobuje všechny k němu připojené tiskárny. Ty jsou navržené přímo pro tento účel, jako abstrakce robotického průmyslu, s důrazem na funkčně estetickou formu, v oranžovožluté barvě těžkých pracovních strojů. Nejpodstatnější a zároveň nejpočetnější částí tohoto systému jsou však entity které tiskárny zhmotňují. Jsou vytvořeny podle předobrazu živého tvora z tohoto světa, však generované počítačem na základě jedinečného kódu, jenž je výsledkem výpočtu evoluční rekombinace, kterou zpracovává server v závislosti na reakcích vnějších pozorovatelů na již vytvořené objekty. Smyslem každé entity je tedy upoutat pozornost. Čím více, tím větší má šanci na pokračování svého kódu v budoucích generacích.
Evoluční algoritmy
Haupt, Daniel ; Polách, Petr (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
První část práce je teoretická a zabývá se optimalizací a evolučními algoritmy, které jsou používány k řešení složitých optimalizačních problémů. Konkrétně jsou popsány algoritmy diferenciální evoluce, genetický algoritmus, simulované žíhání a deterministický neevoluční algoritmus zakázané prohledávání. Dále je diskutována problematika testování optimalizačních algoritmů pomocí tzv. galerii testovacích funkcí a testování pomocí srovnání výsledků algoritmů při řešení problému obchodního cestujícího. Ve druhé části práce jsou všechny uvedené algoritmy testovány na 11 testovacích funkcích a na třech modelech rozmístění měst v problému obchodního cestujícího. Nejprve jsou algoritmy srovnávány s možností neomezeného přístupu k účelové funkci a dále s omezenou možností přístupu k účelové funkci. Veškerá data jsou statisticky a graficky zpracována. Jednotlivé algoritmy jsou seřazeny dle úspěšnosti.
Simulace kolektivního chování entit ve virtuálním světě
Vymazal, Tomáš ; Žák, Pavel (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
Tématem této práce je zhodnotit a porovnat možnosti řízení entit (agentů) ve virtuálním světě a jeden vybraný přístup realizovat ve formě programu. Pro implementaci byl vybrán přístup, kdy konečný automat, řídící agenta, podléhá evoluci pomocí genetických algoritmů. Tento přístup by měl přizpůsobit, případně vylepšit agentovo chování tak, aby odpovídalo zadaným požadavkům: zde např. aby se agent naučil težit zdroje ve virtuálním světě. Implementace je realizována pomocí modulu pro běh evoluce a pomocí modulu se 3d zobrazením, kde lze prohlížet chování agentů.
Nástroj pro vizuální analýzu evoluce obvodů
Staurovská, Jana ; Minařík, Miloš (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracovat studii o kartézském genetickém programování se zaměřením na použití v oblasti evoluce obvodů a vytvořit návrh konceptu vizualizace této evoluce. Následně je cílem vytvořit program umožňující vizualizovat evoluci obvodů kartézského genetického programování, její jednotlivé generace, stejně tak i jednotlivé chromozomy, dále umožňující zobrazovat změny mezi generacemi a chromozomy a porovnávat více chromozomů najednou. Pro výsledný program bylo rovněž zpracováno několik příkladů použití.
Prediction of Transposons in DNA
Černohub, Jan ; Vogel, Ivan (oponent) ; Martínek, Tomáš (vedoucí práce)
The paper offers brief introduction into DNA with focus on transposable elements also know as transposons and how do they relate to the ongoing research into biology - seen mainly from the bioinformatics point of view. The goal is to research past and concurrent tools and algorithms that were developed for transposon detection in sequenced genomes. Based on the surveyed designs a proposal for long terminal repeat transposons oriented tool is created and implemented.
Genetické vylepšení software pro kartézské genetické programování
Husa, Jakub ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
Genetické programování je přírodou inspirovaná metoda programování umožňující automatizovaně vytvářet a adaptovat programy. Již téměř dvacet let je tato metoda schopna poskytovat výsledky porovnatelné s těmi vytvořenými člověkem, a to napříč mnoha obory. Tato práce čtenáře seznamuje s problematikou evolučních algoritmů, genetického programování a způsobů, jakými mohou být použity pro vylepšení stávajícího software. Dále je navržen program, který je touto metodou schopen vylepšit implementaci kartézského genetického programování (CGP). Program je poté otestován na implementaci CGP vytvořené pro potřeby tohoto projektu, a jeho funkčnost je dále ověřena i na převzatých již existujících implementacích CGP.
Evoluční řešení Rubikovy kostky
Mališ, Radim ; Sekanina, Lukáš (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá evoluční metodou řešení hlavolamu Rubikova kostka. Celosvětově rozšířený hlavolam je už po několik desítek let nejen hračkou pro děti a dospělé, ale téměř životním stylem pro zástupy nadšenců a rovněž značnou výzvou pro odborníky z počítačové oblasti, kteří se pokoušejí o jeho efektivní automatizované řešení. Potenciál pro řešení problému by v sobě mohly skrývat i evoluční algoritmy. V rámci této práce byla navržena aplikace využívající, kromě genetických algoritmů, řady technik, jako jsou lineární genetické programování, nebo lokální prohledávání, jejichľ účelem je zefektivnit evoluční proces. Byla rovněž vytvořena sada testů zkoumající vliv velikosti populace, křížení, mutace a dalších. Všechny testy byly vyhodnoceny pomocí statistiky.
Evoluční modely pro vyhodnocení příbuznosti organismů
Gregorová, Kateřina ; Maděránková, Denisa (oponent) ; Škutková, Helena (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na studium a popis evolučních modelů pro vyhodnocení evoluční vzdálenosti DNA sekvencí a proteinových sekvencí v aminokyselinové a kodónové reprezentaci. V rámci této práce byl vytvořen program, který vyhodnocuje genetickou vzdálenost sekvencí DNA a proteinů za použití některých evolučních modelů. Program vypočítá genetické vzdálenosti porovnávaných sekvencí a na jejich základě vykreslí fylogenetický strom. Takto lze relativně snadno a rychle vyhodnotit příbuznost organismů. Pro snadné ovládání je součástí vyhodnocovacího programu také grafické uživatelské rozhraní (GUI).
Historický přehled vývoje podvozků a motorů formule 1
Hrudík, Jan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakaláská práce se zabývá pehledem hlavních milník v oblasti vývoje konstrukce závodního vozu. Pozornost je vnována vozm formule 1, které jezdí v závodech od roku 1950. Ped samotným popisem technických ešení vozu formule 1 je zaazena ást, která strun osvtluje postupné smování k formuli 1. V následující kapitole jsou v pehledné tabulce zpracovány technické omezení a pedpisy pro konstrukci voz Velkých cen. Tabulka je uspoádaná vzestupn podle jednotlivých let. Další ást se vnuje aktuální sezón 2008 svtového šampionátu. Je zde uveden výtah z technických regulí a také pehled všech tým, jezdc a voz v této sezón. Jeden z tým je v samostatné ásti popsán podrobnji vetn nkolika obrázk. Poslední oddíl má za cíl doplnit historii vývoje o konstrukní zvláštnosti a experimenty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 387 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.