Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití digitálních technologií učiteli při výuce na střední škole
Steiner, Jan
Bakalářská práce řeší využití digitálních technologií učiteli při výuce na střední škole. Cílem bylo zhodnocení získaných poznatků z hlediska technologické a pedagogické orientace. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla vytvořena literární rešerše z dostupné literatury a odborných publikací významných autorů zabývající se proble-matikou digitálních technologií. Empirická část je zaměřena na digitální technologie a její využitelnost učiteli při své profesní činnosti na střední škole. Zjištěné výsledky kvalitativního výzkumu doplňují teoretickou část o rozšiřující realitu panující na střední škole.
eTwinning jako forma výuky předmětů oboru pedagogika na středních školách
Švihálková, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce s názvem eTwinning jako forma výuky předmětů oboru pedagogika na středních školách má své těžiště v projektové výuce. Zabývá se konkrétně možností využívat projektovou výuku v rámci eTwinningu s žáky pedagogických oborů na středních školách. Cílem práce je teoretické zmapování této problematiky a uvedení praktického návrhu projektu zaměřeného konkrétně na obor předškolní a mimoškolní pedagogika. Metodologie byla postavena na participačním akčním výzkumu. Pro zjištění podmínek a představ o struktuře a obsahu projektu v eTwinningu byla nejprve užita metoda dotazníkového šetření. Respondenty byli učitelé pedagogiky a jejích disciplín. Následoval vlastní výzkumníkův návrh projektu, který byl podstoupen ke kritickému pohledu třem učitelům z dotazníkového šetření. S těmi byl veden rozhovor o tomto projektu a o využitelnosti projektové výuky v rámci eTwinningu pro žáky oboru pedagogika na středních školách. Dosaženým závěrem je, že střední školy nabízející ke studiu pedagogické obory by s mírnými nedostatky mohly být zázemím pro projektovou výuku v eTwinningu. Důležité také je, že učitelé vnímají aktivitu eTwinning jako přínosnou ve vzdělávání budoucích pedagogů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
eTwinning - od partnerství ke komunitě škol v Evropě
Wohlgemuthová, Tereza ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zaměřujeme na evropskou aktivitu eTwinning a její implementaci do vzdělávacího systému. V teoretické části této práce je nejprve charakterizována tato aktivita a její základní principy, dále také její vzdělávací cíle a způsob řízení. Důraz je kladen také na její postavení v rámci koncepce celoživotního učení. Práce nastiňuje vývoj aktivity eTwinning od jejího zahájení v roce 2005 až doposud. Popisuje původní směr, kterým se aktivita ubírala na začátku, a blíže definuje také postupné přeměny, ke kterým v průběhu jejího vývoje docházelo. Praktická část je věnována hlavním internetovým nástrojům, které eTwinning nabízí svým uživatelům, a jejich bližšímu popisu. V závěru je zařazena ukázka tří projektů eTwinning, které patří mezi příklady dobré praxe v ČR. Hlavním cílem této diplomové práce je podrobné představení evropské aktivity eTwinning v co nejširším kontextu a z různých úhlů pohledu. Veškeré informace byly čerpány z relevantní literatury a dalších informačních zdrojů.
eTwinning jako forma výuky předmětů oboru pedagogika na středních školách
Švihálková, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce s názvem eTwinning jako forma výuky předmětů oboru pedagogika na středních školách má své těžiště v projektové výuce. Zabývá se konkrétně možností využívat projektovou výuku v rámci eTwinningu s žáky pedagogických oborů na středních školách. Cílem práce je teoretické zmapování této problematiky a uvedení praktického návrhu projektu zaměřeného konkrétně na obor předškolní a mimoškolní pedagogika. Metodologie byla postavena na participačním akčním výzkumu. Pro zjištění podmínek a představ o struktuře a obsahu projektu v eTwinningu byla nejprve užita metoda dotazníkového šetření. Respondenty byli učitelé pedagogiky a jejích disciplín. Následoval vlastní výzkumníkův návrh projektu, který byl podstoupen ke kritickému pohledu třem učitelům z dotazníkového šetření. S těmi byl veden rozhovor o tomto projektu a o využitelnosti projektové výuky v rámci eTwinningu pro žáky oboru pedagogika na středních školách. Dosaženým závěrem je, že střední školy nabízející ke studiu pedagogické obory by s mírnými nedostatky mohly být zázemím pro projektovou výuku v eTwinningu. Důležité také je, že učitelé vnímají aktivitu eTwinning jako přínosnou ve vzdělávání budoucích pedagogů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
eTwinning - od partnerství ke komunitě škol v Evropě
Wohlgemuthová, Tereza ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zaměřujeme na evropskou aktivitu eTwinning a její implementaci do vzdělávacího systému. V teoretické části této práce je nejprve charakterizována tato aktivita a její základní principy, dále také její vzdělávací cíle a způsob řízení. Důraz je kladen také na její postavení v rámci koncepce celoživotního učení. Práce nastiňuje vývoj aktivity eTwinning od jejího zahájení v roce 2005 až doposud. Popisuje původní směr, kterým se aktivita ubírala na začátku, a blíže definuje také postupné přeměny, ke kterým v průběhu jejího vývoje docházelo. Praktická část je věnována hlavním internetovým nástrojům, které eTwinning nabízí svým uživatelům, a jejich bližšímu popisu. V závěru je zařazena ukázka tří projektů eTwinning, které patří mezi příklady dobré praxe v ČR. Hlavním cílem této diplomové práce je podrobné představení evropské aktivity eTwinning v co nejširším kontextu a z různých úhlů pohledu. Veškeré informace byly čerpány z relevantní literatury a dalších informačních zdrojů.
Možnosti mezinárodní spolupráce mateřských škol
CHALOUPKOVÁ, Věra
Závěrečná bakalářská práce se zabývá možnostmi mezinárodní spolupráce mezi mateřskými školami prostřednictvím mezinárodních vzdělávacích programů a dokladuje konkrétní příklady. Vychází ze současných požadavků na vzdělávání jak dětí, tak pedagogů a potřeby efektivnějšího a atraktivnějšího hraní si a učení, které může položit dobrý vědomostní základ pro život, studium a práci v Evropské unii. Práce obsahuje i vyhotovení dotazníkového šetření, které mapuje současný stav znalostí, postojů a zkušeností pedagogů z této oblasti. Přináší návod pro školy nebo i jednotlivé pedagogy, kteří by chtěli obohatit a rozšířit aktivity svého zařízení i za hranice České republiky. Zdůrazňuje možnost využití moderních informačních technologií k výuce cizích jazyků a k poznávání kultur a tradic jiných zemí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.