Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modifikace plánu výstavby liniové stavby
Mudrák, Miroslav ; Kocanda,, Pavel (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá modifikací plánu realizace liniové stavby, pomocí úpravy smluvních podmínek. Teoretická část v úvodu popisuje témata projektové řízení staveb, zadávání veřejných zakázek a dopravní politika České republiky. Dále mapuje historii, stav a rozvoj dálniční sítě. V závěru představuje modernizovaný úsek dálnice D1. Praktická část se zabývá aplikací modifikovaného řešení na projektu Modernizace dálnice D1 – úsek 22, zavedením směnného provozu při výstavbě. Řeší zejména vliv směnného provozu na etapizaci výstavby, časový plán, finanční plán a porovnává pozitivní stránky řešení proti negativním. Závěrem je provedeno vyhodnocení efektivity skutečné a modifikované varianty výstavby.
Zkvalitnění systému výběru mýtného v ČR
Marek, Jiří ; Orlíková, Radka (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce „Zkvalitnění systému výběru mýtného v ČR“ je problematika elektronického výběru mýtného v ČR. První část práce popisuje výkonové zpoplatnění na principu mikrovlnné technologie, relevantní legislativu, výnosy z mýtného, činnost Celní správy ČR v postavení kontrolního orgánu a obsahuje zhodnocení systému elektronického mýtného s uvedením předností a nedostatků. Druhá část práce uvádí teoretická východiska pro řešení, kterými jsou závazná legislativa EU určující strategii dopravní politiky a výběr poplatků za užívání pozemních komunikací. Rozebírá dále elektronické způsoby výběru mýtného na principu mikrovlnného a satelitního systému ve vybraných zemích. Třetí část práce je zaměřena na vlastní návrhy řešení, které mají za cíl zvýšit komfort uživatelů systému elektronického mýtného. Čtvrtá část se věnuje přínosům vlastních návrhů řešení.
Geografické informační systémy v dopravě
Souček, Václav ; Kudrna, Jan (oponent) ; Kuba,, Jaroslav (oponent) ; Kačmařík, Jaroslav (oponent) ; Macur, Jiří (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na problematiku spojenou s využíváním geografických informačních systémů v dopravě. Z typů dopravy byla vybrána doprava železniční, pro svůj obrovský potenciál zejména v oblasti nákladní přepravy, ale také protože se jedná o poměrně k životnímu prostředí šetrný způsob dopravy. Této skutečnosti jsou si vědomi také představitelé Evropské unie, kteří se oblasti dopravy věnují. Evropská komise ve svých dokumentech (zelených a bílých knihách) dává důraz na rozvoj železniční dopravy a dopravy kombinované, neboť toto je cesta k zabezpečení udržitelného rozvoje dopravy. Při studiu současného stavu používaných informačních systémů vyplynulo několik problémů. Jedním z problémů je roztříštěnost na parciální informační systémy a s tím spojená silná administrativní zátěž. Tento stav pramení jednak z nedokončeného legislativního rámce, ale také z nedostatečné koncepce a povědomí na manažerských postech. Tato práce se zabývá dalšími vybranými problémy. První je oblast návrhu datového modelu topologie trati, který splňuje požadavky stanovené v legislativě a to jak evropské tak národní. Datový model byl navržen s ohledem na dostatečnou míru variability. Práce obsahuje část věnovanou implementaci tohoto datového modelu a také návrh řešení problematika související s vizualizací oblouků. Další oblastí je potom sběr geografických dat. Sběr dat je jednou z klíčových úloh při zavádění a údržbě informačního systému. Pořízení geografický dat může být zdlouhavé a nákladné. Pro je zde uveden způsob využití inerciálních měření při pořizování topologických dat. Tato metoda by mohla celý proces pořizování dat s dostatečnou přesností zrychlit a také snížit náklady, aby byly přijatelné.
Kooperace státu, kraje a obce při plánování a realizaci dopravních staveb: případ dostavby dálnice D1 v úseku Říkovice - Přerov
Čeladníková, Tereza ; Průdková, Karolína (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent)
Cílem této práce bylo zjistit, jaký je postup státu při realizaci dopravních staveb a jak do tohoto postupu zasahují obce a kraje. Postup schvalování dopravních staveb lze rozdělit do pěti fází, na fázi strategickou, fázi koncepce, fázi územní přípravy, fázi stavební přípravy a fázi předrealizace. Každá z těchto fází má dané kroky, které musí být dodrženy. Obce a kraje mohou vstoupit do procesu v několika bodech, nejvýznamnější je vstup do vyhledávací studie, do procesu EIA a do územního řízení. Obce a kraje mohou schvalování dopravních staveb ovlivnit také dalšími nástroji, jako je medializace problému, petiční akce a spolupráce s ostatními samosprávami. Dalším z cílů práce bylo odhalit, jaké komplikace probíhají u schvalování dostavby dálnice D1 úseku 0136 Říkovice - Přerov. Provedla jsem případovou studii a zjistila, že u dostavby zkoumaného úseku nastaly komplikace s nedostatkem financí, s nutností opakovat územní řízení, se získáním výjimky z procesu EIA. Proti dostavbě vystupují občanské spolky, které se proti vydaným rozhodnutím odvolávají a v každém kroku řízení a proti výstavbě podávají připomínky.
Bezpečnost silničního provozu
Šaman, Radek
Bakalářská práce pojednává o problematice spojené s bezpečností silničního provozu na pozemních komunikacích. Práce je rozčleněna na 4 hlavní části. První část je zaměřena na vzdělávání v oblasti dopravy a instituce s tím související. Druhá část se věnuje rozboru dopravní nehodovosti. Třetí část se zabývá dopravně-bezpečnostními kampaněmi v České republice. Závěr poukazuje na základy a zásady pro bezpečnou jízdu na silnicích.
Doprava v EU se zaměřením na multimodální a intermodální systém
Šnobr, Michal ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje současnou situaci dopravního systému EU a zaměřuje se na multimodální a intermodální systém. První kapitola zabývá dopravou z teoretického hlediska. Definuje pojmy jako doprava a přeprava, stanovuje základní dělení dopravy a způsoby jejího měření. Druhá kapitola popisuje současný stav dopravy v EU, předkládá o něm statistiky a rozebírá nejdůležitější dokumenty a projekty jako Bílá kniha (2011) a TEN-T. Třetí kapitola analyzuje multimodální a zejména intermodální dopravní systém a identifikuje hlavní výhody a nevýhody tohoto typu dopravy.
Komparace zdanění silniční a železniční dopravy v ČR v letech 2005 až 2016 se zaměřením na fiskální a regulatorní funkci dopravních daní
Firichová, Barbora ; Chmelová, Pavla (vedoucí práce) ; Hájek, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na silniční a železniční dopravu a vymezuje problematiku spojenou s rozdílným zdaňováním v obou sektorech. Práce pomáhá utřídit si data o dopravě, která je v ekonomice nepostradatelná a rychle se rozvíjející. Práce poskytuje podklad pro vypracování analýzy daňových nástrojů a funkcí, které by měly naplňovat. Pozornost je zaměřena na funkci fiskální a regulatorní. Praktická část definuje postavení základních institucí v dopravě a relevantních strategických dokumentů. V časovém období od roku 2005 do roku 2016 je vypracována analýza České republiky, práce sleduje vývoj sazeb dopravních daní, vývoj daňového inkasa a statistická data o změnách struktury osobní a nákladní dopravy. Cílem je použít analyzovaná data pro závěrečné zhodnocení a dát je do kontextu cíle Dopravní politiky 2014-2020. Bakalářská práce je schopna říci, národní a nadnárodní zájem se může lišit, a tedy že regulatorní tendence nemusí vždy korespondovat s fiskální podstatou daní. Cíl Dopravní politiky není zatím naplněn, ale vývoj je možné považovat za pozitivní. Nicméně, železnice nejsou dostatečně stimulovány a silnice nejsou dostatečně regulovány.
Modifikace plánu výstavby liniové stavby
Mudrák, Miroslav ; Kocanda,, Pavel (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá modifikací plánu realizace liniové stavby, pomocí úpravy smluvních podmínek. Teoretická část v úvodu popisuje témata projektové řízení staveb, zadávání veřejných zakázek a dopravní politika České republiky. Dále mapuje historii, stav a rozvoj dálniční sítě. V závěru představuje modernizovaný úsek dálnice D1. Praktická část se zabývá aplikací modifikovaného řešení na projektu Modernizace dálnice D1 – úsek 22, zavedením směnného provozu při výstavbě. Řeší zejména vliv směnného provozu na etapizaci výstavby, časový plán, finanční plán a porovnává pozitivní stránky řešení proti negativním. Závěrem je provedeno vyhodnocení efektivity skutečné a modifikované varianty výstavby.
Geografické informační systémy v dopravě
Souček, Václav ; Kudrna, Jan (oponent) ; Kuba,, Jaroslav (oponent) ; Kačmařík, Jaroslav (oponent) ; Macur, Jiří (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na problematiku spojenou s využíváním geografických informačních systémů v dopravě. Z typů dopravy byla vybrána doprava železniční, pro svůj obrovský potenciál zejména v oblasti nákladní přepravy, ale také protože se jedná o poměrně k životnímu prostředí šetrný způsob dopravy. Této skutečnosti jsou si vědomi také představitelé Evropské unie, kteří se oblasti dopravy věnují. Evropská komise ve svých dokumentech (zelených a bílých knihách) dává důraz na rozvoj železniční dopravy a dopravy kombinované, neboť toto je cesta k zabezpečení udržitelného rozvoje dopravy. Při studiu současného stavu používaných informačních systémů vyplynulo několik problémů. Jedním z problémů je roztříštěnost na parciální informační systémy a s tím spojená silná administrativní zátěž. Tento stav pramení jednak z nedokončeného legislativního rámce, ale také z nedostatečné koncepce a povědomí na manažerských postech. Tato práce se zabývá dalšími vybranými problémy. První je oblast návrhu datového modelu topologie trati, který splňuje požadavky stanovené v legislativě a to jak evropské tak národní. Datový model byl navržen s ohledem na dostatečnou míru variability. Práce obsahuje část věnovanou implementaci tohoto datového modelu a také návrh řešení problematika související s vizualizací oblouků. Další oblastí je potom sběr geografických dat. Sběr dat je jednou z klíčových úloh při zavádění a údržbě informačního systému. Pořízení geografický dat může být zdlouhavé a nákladné. Pro je zde uveden způsob využití inerciálních měření při pořizování topologických dat. Tato metoda by mohla celý proces pořizování dat s dostatečnou přesností zrychlit a také snížit náklady, aby byly přijatelné.
Zkvalitnění systému výběru mýtného v ČR
Marek, Jiří ; Orlíková, Radka (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce „Zkvalitnění systému výběru mýtného v ČR“ je problematika elektronického výběru mýtného v ČR. První část práce popisuje výkonové zpoplatnění na principu mikrovlnné technologie, relevantní legislativu, výnosy z mýtného, činnost Celní správy ČR v postavení kontrolního orgánu a obsahuje zhodnocení systému elektronického mýtného s uvedením předností a nedostatků. Druhá část práce uvádí teoretická východiska pro řešení, kterými jsou závazná legislativa EU určující strategii dopravní politiky a výběr poplatků za užívání pozemních komunikací. Rozebírá dále elektronické způsoby výběru mýtného na principu mikrovlnného a satelitního systému ve vybraných zemích. Třetí část práce je zaměřena na vlastní návrhy řešení, které mají za cíl zvýšit komfort uživatelů systému elektronického mýtného. Čtvrtá část se věnuje přínosům vlastních návrhů řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.