Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zapojení ukrajinských žáků do výuky na 1. stupni základní školy
Zrnová, Eliška ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zapojení ukrajinských žáků 1. stupně ZŠ do výuky v rámci vzdělávacího systému českých škol. Práce je zaměřena především na žáky, kteří do českých základních škol přicházejí z důvodu rusko-ukrajinského válečného konfliktu. Cílem práce je identifikovat situace a způsoby, jak se tito žáci zapojují do výuky a následně analyzovat činitele, kteří mají na zapojení vliv. Teoretická část seznamuje čtenáře se základními teoretickými poznatky. První kapitoly se věnují definici klíčových pojmů a aktuální legislativě vztahující se ke vzdělávání ukrajinských žáků. Následující kapitoly popisují proces, kterým žáci z Ukrajiny při zařazení do vzdělávání procházejí. Teoretickou část diplomové práce uzavírá kapitola zkoumající možnosti podpory ukrajinských žáků plynoucí z příslušné legislativy. Praktická část diplomové práce je založena na mnohočetné případové studii čtyř vybraných základních škol, jejímž cílem je popsat situace a způsoby, jakými se žáci z Ukrajiny ve zvolených školách do výuky zapojují. Prostřednictvím kombinace pozorování žáků v průběhu vyučování a rozhovorů s učiteli bylo zjištěno, že zapojení ukrajinských žáků se pohybuje na průměrné až vysoké úrovni, jak je podrobně diskutováno v závěru praktické části. Na základě získaných dat jsou v závěrečné části práce...
Rozvoj komunikačních dovedností u dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním vzdělávání
Jelínková, Lucie ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce speciálněpedagogického charakteru je zaměřena na analýzu metod rozvoje komunikačních dovedností dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním vzdělávání. Cílem práce je získat poznatky uplatnitelné v praxi při práci s těmito dětmi a při snaze o rozvoj jejich komunikačních dovedností. Teoretická část práce, která se opírá o poznatky získané ze studia odborné literatury, současné legislativy a elektronických informačních zdrojů, popisuje klíčové pojmy pro tuto práci, a to vymezení pojmů jako je komunikace, řeč a jazyk, a dále je zde popsána ontogeneze dětské řeči do období předškolního věku a specifika vývoje řeči dětí bilingvních. Na následujících stranách se věnuje popisu systému předškolního vzdělávání v České republice a zaměřuje se především na skupinu dětí s odlišným mateřským jazykem. Empirická část, která je zpracována formou kvalitativního výzkumného šetření v rámci případových studií, popisuje rozvoj komunikačních dovedností u tří dětí s odlišným mateřským jazykem a k tomu použité metody.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.