Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Myslivost - výukový a osvětový program na sekundárním stupni základních škol
BROŽKOVÁ, Michaela
V rámci bakalářské práce byl navržen výukový program na téma myslivost a byly ověřovány znalosti žáků devátých tříd základních škol o dané problematice. Na testování spolupracovalo celkem 196 žáků ze sedmi škol Jihočeského kraje. Respondenti byli testováni formou nestandardizovaného didaktického testu. Efektivita výukového programu byla navíc ověřena na základě systému pretest - posttest (test před a po absolvování výukového programu) ve třech devátých třídách základních škol. Z výsledků práce je patrné, že žáci základní povědomí o myslivosti mají a absolvováním výukového programu došlo ještě k jejich rozšíření.
Chov psa domácího - výukový a osvětový program na sekundárním stupni základních škol
KOSOVÁ, Kamila
V rámci bakalářské práce byl navržen výukový a osvětový program na téma Chov psa domácího. Zároveň byly ověřeny znalosti tohoto tématu u žáků 9. tříd základních škol. Otestováno bylo celkem 157 žáků z pěti škol a jednoho víceletého gymnázia v Jihočeském kraji. Účastníci byli testováni prostřednictvím nestandardizovaného didaktického testu. Účinnost výukového programu byla navíc ověřena ve dvou devátých třídách základních škol a v jedné třídě víceletého gymnázia pomocí systému pretest - posttest, kdy žáci dostali stejný test před absolvováním výukového programu, a přibližně dva týdny po něm. Z výsledků práce je patrné, že žáci mají základní povědomí o chovu psa domácího, ale absolvováním výukového programu došlo k viditelnému prohloubení znalostí.
Cvičné didaktické testy pro přípravu ke státní maturitní zkoušce z matematiky
PIVOŇKA, Jiří
Tato bakalářská práce se zabývá cvičnými didaktickými testy ke státní maturitní zkoušce z matematiky. Je rozdělena do dvou částí. První část je rozdělena do 7 kapitol. Každá kapitola se zabývá konkrétním tematickým okruhem ke státní maturitní zkoušce z matematiky. Druhá část obsahuje 3 didaktické testy. Ke každému didaktickému testu je přiloženo řešení. Cílem bakalářské práce je pomoci studentům zvládnout maturitní zkoušku z matematiky.
Hodnocení znalostí žáků základních škol z chovatelství v regionu Vysočina
HRDLIČKOVÁ, Sylva
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením znalostí žáků základních škol z oboru chovatelství. S tímto tématem se žáci setkávají již od prvního stupně základní školy, a to v rámci vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Dále pak na druhém stupni ve vzdělávacích oblastech Člověk a svět práce, Člověk a příroda či v průřezovém tématu Environmentální výchova. Znalosti z chovatelství byly zjišťovány u žáků sedmých tříd základních škol v regionu Vysočina. Didaktické testy byly zpracovány a vyhodnoceny dle úspěšnosti jednotlivých otázek včetně celkového vyhodnocení testu a porovnány mezi jednotlivými školami.
Hodnocení znalostí žáků základních škol z chovatelství v karlovarském regionu
ŠIROKÁ, Johana
Znalosti z chovatelství byly zjišťovány u žáků v sedmých třídách základních škol v Karlovarského kraji pomocí didaktických testů. V této bakalářské práci jsou shrnuty výsledky jednotlivých otázek a celkové zpracování a vyhodnocení testů. Z výsledků vyplývá, že žáci těchto tříd jsou se znalostmi v oboru chovatelství na dobré úrovni.
Zjišťování výsledků vzdělávání v anglickém jazyce
Šikolová, Mária ; Byčkovský, Petr (vedoucí práce) ; Saliger, Radomír (oponent) ; Veselovská, Ludmila (oponent)
Práce se zabývá stanovováním výukových cílů a formulací standardů v předmětu anglický jazyk. Věnuje pozornost metodám testování čtyř základních řečových dovedností. Na základě kritického zhodnocení Katalogu požadavků ke společné části maturitní zkoušky v roce 2004 navrhuje alternativní katalog, jehož konkretizací jsou čtyři subtesty k ověření dovednosti poslechu, čtení, psaní a mluvení v rámci maturitní zkoušky. Dva ze subtestů jsou ověřeny v praxi a získané výsledky jsou komentovány a interpretovány. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využívání počítačů k testování
Bažantová, Zuzana ; Byčkovský, Petr (vedoucí práce) ; Škaloudová, Alena (oponent) ; Chvál, Martin (oponent)
Disertační práce, která se zabývá problematikou využívání počítačů při testování, se skládá ze dvou částí: teoretické a výzkumné. Je zaměřená na řešení dvou problémů: charakterizování současného stavu využívání počítačů při testování (1) a odlišnostmi i shodami metody založené na klasické teorie testu (KTT) a metody vycházející z teorie odpovědi na položku (IRT) při tvorbě testu a analýze jeho výsledků (2). Druhý problém je řešen jak z teoretického hlediska, tak při aplikaci obou metod při analýze výsledků testu Obecné studijní předpoklady použitém v přijímacím řízení na Pedagogickou fakultu UK v roce 2006. V práci je popsáno také adaptivní testování a uvádí se zde využití speciálních software pro provádění klasické analýzy testových výsledků (ITEMAN a LERTAP 5) a pro jedno-, dvou- a tří-parametrovou IRT analýzu (BILOG-MG). Klíčová slova Využití informačních a komunikačních technologií při testování, klasická teorie testu (KTT), teorie odpovědi na položku (IRT), IRT parametry, charakteristická funkce položky/ testu, informační funkce položky/ testu, IRT modely, analýza testu, réhabilita, položková analýza, obtížnost položky, citlivost položky, analýza distraktorů, adaptivní testování.
Návrh zpracování učiva v oblasti manažerského účetnictví pro obchodní akademie v kontextu rozvoje účetního myšlení
Stuchlíková, Gabriela ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh zpracování učiva v oblasti manažerského účetnictví v předmětu účetnictví na obchodních akademiích v ČR. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První z nich představuje rozbor současného poznání z hlediska výzkumů ekonomického a účetního myšlení, rozbor kurikulárních dokumentů a didaktických aspektů výuky. Druhá část, praktická, se soustřeďuje na dvě části výzkumného šetření. Tato šetření se zabývají názory učitelů účetnictví na didaktickou stránku výuky a následné ověření návrhu výuky pomocí didaktických testů.
Víme, co jíme?
HEŘMANOVÁ, Martina
Tato diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí. V první části této práce je uvedena teorie týkající se zdravé výživy. Teoretická část zahrnuje např.: základní obecné informace o zdravé výživě člověka, stručný výčet obsahových látek v potravinách a souhrn potravinových aditiv. Hlavním úkolem druhé, praktické, části bylo zjistit, jaké pojetí o zdravé výživě člověka mají žáci na druhém stupni základní školy, konkrétně žáci 8. a 9. ročníků. Pro zjištění vědomostí žáků bylo použito didaktického testu. Výsledky testů jsou vyhodnoceny v tabulkách a grafech a závěrečně shrnuty.
Latentní znalosti z fyziologie člověka u studentů středních škol
JELÍNKOVÁ, Martina
Cílem tohoto průzkumu bylo zjistit, zda se projeví rozdíly ve znalostech z učiva fyziologie člověka u studentů gymnázií a středních zdravotních škol. V rámci zkoumání znalostí u studentů SŠ se ukázalo, že časový odstup od probraného učiva nemá velký vliv na množství znalostí studentů. Součástí práce bylo sestavení a ověření didaktického testu zjišťujícího znalosti z fyziologie člověka, jeho zadání ve vybraných školách a zhodnocení výsledků. Test byl předložen 156 studentům 3. ročníků, 87 studentům navštěvujících 4. ročník gymnázií a 56 studentům Střední zdravotnické školy. U studentů 3. ročníků byl test zadáván po probrání učiva z fyziologie člověka. Studenti 4. ročníků vyplňovali test 6 měsíců po probrání učiva z fyziologie. Testem tak mohlo být zjištěno, zda má časový odstup jednoho pololetí vliv na uchované vědomosti a zda si je studenti dokáží vybavit i po určité době od probrání učiva. Posouzení výsledků jednotlivých ročníků bylo podrobně vyhodnoceno a pro přehlednost zpracováno do tabulek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.