Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv muzikofiletiky na osobnostně sociální rozvoj žáka v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Horsáková, Markéta ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na využití muzikofiletických metod a prvků a jejich vliv na fenomén osobnostně sociálního rozvoje žáků v hudebně výchovném procesu na 1. stupni základního vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou osobnostně sociální výchovy a nedávno vzniklým oborem muzikofiletiky. Je zaměřena zejména na jejich historii, základní didaktické principy a cíle. V muzikofiletice pak ještě zmiňuje metody a prostředky, potřebné k realizaci výchovně vzdělávacího procesu. Praktická část diplomové práce přináší krátký výzkum ve 3. ročníku základního vzdělávání, který je realizován na Základní škole Drtinova v Praze 5. Ve čtyřech hodinách výukového bloku hudební výchovy jsou aplikovány vybrané muzikofiletické metody, přičemž práce zkoumá jejich vliv na osobnostně sociální rozvoj žáků. Obsahem jsou i modelové přípravy na vyučování hudební výchovy s využitím muzikofiletických prvků. Závěrem se praktická část diplomové práce zabývá pohledem učitelů na osobnostně sociální rozvoj žáků vlivem aplikace muzikofiletických metod. KLÍČOVA SLOVA: osobnostně sociální výchova, muzikofiletika, didaktické principy, muzikofiletické prvky, hudební výchova, chování žáka, mladší školní věk
Možnosti uplatnění neučebnicových (autentických) textů ve výuce anglického jazyka na 1. stupni
Vanhaeren, Pavla ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce je primárně zaměřena na aplikaci autentických materiálů ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol při uplatnění strategií autentického učení. V teoretické části práce byly nejprve analyzovány kurikulární dokumenty MŠMT ČR týkající se změn ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace. Poté byly nastíněny způsoby aplikace didaktických principů přiměřenosti, systematičnosti, názornosti, vědomého osvojování učiva, aktivnosti, individuálního přístupu, celistvosti a cyklického uspořádání učiva. Dále byl v teoretické části této práce definován rozdíl mezi pojmy didaktické a autentické materiály a pojmem autentické učení. Porovnány byly také různé pohledy na využití inovační strategie autentického učení při výuce cizích jazyků a uvedeny různé možnosti zprostředkování reálií a sociokulturního kontextu anglicky mluvících zemí. V rámci výzkumné části diplomové práce bylo zkoumáno, zda na bázi využití autentických materiálů skutečně došlo k autentickému učení, a do jaké míry. Za tímto účelem proběhlo zkoumání na pěti takto zaměřených základních školách. Výzkum ukázal, že na čtyřech z nich byly využívány při výuce angličtiny kromě didaktických materiálů rovněž autentické materiály, ovšem úspěšnost aplikace metody autentického učení kolísala mezi 48% až 90%. Nesporně však tyto...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.