Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kreativní odvětví ve starém průmyslovém regionu
Sochorová, Martina ; Blažek, Jiří (vedoucí práce) ; Rumpel, Petr (oponent)
Kreativní odvětví se ve vyspělých zemích stávají novou příležitostí a nástrojem ekonomického a společenského růstu, jelikož představují "nový" zdroj bohatství a prosperity. Kreativní ekonomika již nestojí na tradičních výrobních odvětvích, a proto se dostaly do popředí zájmů odborníků i veřejných činitelů. V.rámci městského a regionálního rozvoje se jako nový typ konkurenční výhody podílí na tvorbě inovací a konkurenceschopnosti firem, měst či regionu. Výzkumná část je zaměřena na strukturálně postižené regiony, resp. komparativní analýzu Ústeckého a Moravskoslezského kraje. Důraz je kladen na prostorovou organizaci kreativních odvětví a bližší charakteristiky těchto odvětví sledované pomocí různých ukazatelů. Na úrovni krajského města Ústí nad Labem se práce zaměřuje na reklamní odvětví, které po roce 1989 představují nové a dynamické odvětví.
Specifika managementu kreativních pracovníků: Případová studie animačního studia Wil Film
Janouchová, Veronika ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Kubaš, Mario (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo skrze tématickou analýzu prozkoumat, jaké faktory mají vliv na management kreativních pracovníků a jaký je v důsledku jejich dopad na řízení kreativní firmy - CGI studia Wil Film. Závěrem je zjištění, že hlavními faktory ovlivňující management kreativních pracovníků ve studiu Wil Film jsou především: rapidní růst firmy a transformace na více permanentní formu, vliv neformální organizací a sama podstata kreativní práce. Tyto negativně ovlivňují kreativní lidské zdroje, a proto byla ve studiu Wil Film vytvořena pozice HR manažera, který je zodpovědný za vykonávání praktik redukujících tyto negativní efekty. Jsou jimi především trénink, osobní a profesionální rozvoj a retenční praktiky. Všechny tyto praktiky působí pozitivně a napomáhají prosperitě studia Wil Film, navzdory odborné literatuře, která říká, že tyto aktivity nemají v kreativních průmyslech smysl
Role knihoven v kulturních a kreativních průmyslech
Čejková, Kateřina ; Kolínová, Pavlína (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jakou roli v kulturních a kreativních průmyslech hrají knihovny. V textu jsou definovány jednotlivé pojmy týkající se těchto průmyslů. Dále je zmíněno mapování potřeb knihoven a jejich nutnost přizpůsobovat se novým požadavkům uživatelů a dalším vlivům, jako je vývoj informačních technologií. Práce shrnuje konkrétní aktivity a projekty, kterými se veřejné knihovny prezentují mimo své budovy. Mezi tyto projekty patří akce na přilákání nových čtenářů, ale také kulturní akce, které se staly nezbytnou součástí veřejného dění v daném městě. Knihovny se tak dostávají do ulic například díky malým dřevěným knihovničkám určeným na výměnu a sdílení knih, dále jsou součástí festivalů, koupališť nebo dopravních prostředků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kreativní odvětví ve starém průmyslovém regionu
Sochorová, Martina ; Blažek, Jiří (vedoucí práce) ; Rumpel, Petr (oponent)
Kreativní odvětví se ve vyspělých zemích stávají novou příležitostí a nástrojem ekonomického a společenského růstu, jelikož představují "nový" zdroj bohatství a prosperity. Kreativní ekonomika již nestojí na tradičních výrobních odvětvích, a proto se dostaly do popředí zájmů odborníků i veřejných činitelů. V.rámci městského a regionálního rozvoje se jako nový typ konkurenční výhody podílí na tvorbě inovací a konkurenceschopnosti firem, měst či regionu. Výzkumná část je zaměřena na strukturálně postižené regiony, resp. komparativní analýzu Ústeckého a Moravskoslezského kraje. Důraz je kladen na prostorovou organizaci kreativních odvětví a bližší charakteristiky těchto odvětví sledované pomocí různých ukazatelů. Na úrovni krajského města Ústí nad Labem se práce zaměřuje na reklamní odvětví, které po roce 1989 představují nové a dynamické odvětví.
Alternativní kultura v České republice po roce 1989
Chorvátovičová, Iva ; Munková, Gabriela (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Práce se zabývá fenoménem alternativní kultury a jejím vztahem k veřejné politice. V první části se snaží definovat, co to vlastně znamená alternativní kultura a staví tak na poznatcích hlavně ze sociologie a kulturologie. Velmi užitečné jsou konkrétně teorie sociální deviace, teorie subkultur a post-subkultur. Zároveň se práce ohlíží i do minulosti, před rok 1989, kdy byla alternativní kultura jasně vymezeným fenoménem stojícím mimo hlavní kulturní proud a byla zároveň kulturou protizákonnou. Skrze analýzu některých událostí z nedávné minulosti, nachází jak rozdíly mezi alternativní kulturou a postojem k ní před rokem 1989, tak i jisté důležité paralely se současnou situací alternativní kultury. Alternativní kulturu pak specifikuje skrze současné alternativní undergroundové subkultury freetekno - DIY, squatting a street art. Vzhledem ke kontroverznosti těchto subkultur, práce se zabývá také extremismem, jak jsou tyto subkultury vnímané, a politkou proti extremismu. Zároveň se zabývá i současnou kulturní politikou v ČR. Popisuje její vývoj a nastiňuje současnou situaci i možné prostory pro inovace v souvislosti s alternativní kulturou. V poslední fázi se práce zabývá novým fenoménem tzv. kreativních průmyslů a jejich vztahem ke kulturní politice a alternativní kultuře. S pomocí metod kvalitativního...
Design a inovace: Podmínky a kvality vzájemné spolupráce firem a designérů
Matějková, Kamila ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá designem jako součástí kreativní ekonomiky a věnuje se mu v kontextu firemních inovací. Cílem práce je analýza podmínek a kvalit vzájemné spolupráce firem a designérů v prostředí České republiky, identifikace překážek efektivní spolupráce a navržení opatření vedoucích k jejímu rozvoji. Nástrojem pro analýzu je výzkum v podobě dotazníkového šetření mezi účastníky programu Design pro konkurenceschopnost, jímž agentura CzechTrade v letech 2013 a 2014 podporovala projekty spolupráce firem a designérů. Podmínky a kvality spolupráce jsou u firem i designérů zkoumány v následujících aspektech: navázání spolupráce, cíle a výsledky spolupráce, průběh spolupráce a překážky efektivní spolupráce. Výzkum je doplněn případovou studií konkrétního projektu takové spolupráce, a to vývoje nové řady produktů firmy Mikov, s. r. o.
Veřejné a soukromé financování kultury
Ianchenko, Valeriia ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Kosák, David (oponent)
Diplomová práce je věnovaná problematice financování kultury ze soukromých a veřejných zdrojů. Teoretická část definuje základní teoretické pojmy, vymezuje princip fungování státních příspěvkových organizací v České republice a charakterizuje zdroje financování kultury: přímou podporu (např. transfery), nepřímou podporu (daňové úlevy) z veřejných zdrojů; soukromou podporu od podnikatelských a nepodnikatelských subjektů a podporu z nadnárodních fondů. Praktická část je zaměřená na kvantitativní analýzu finančních zdrojů plynoucích do sektoru kultury a jejich vývoj v čase, dále na vyhodnocení finanční soběstačnosti státních příspěvkových organizací působících v sektoru kultury a na možnost získání dodatečné podpory přes soukromý sektor. Lze stanovit, že finanční soběstačnost se výrazně liší jak mezi jednotlivými státními příspěvkovými organizacemi, tak i mezi jednotlivými sektory, nicméně finanční soběstačnost kulturního sektoru jako celku vykazuje pozitivní trend.
Postavení videoherního průmyslu mezi kreativními průmysly v České republice
Roubíčková, Anna ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Diplomová práce pojmenovaná "Postavení videoherního průmyslu mezi kreativními průmysly v České republice" přináší komplexní pohled na český videoherní trh, který byl vytvořen na základě dat čerpaných z mnoha místních i zahraničních odborných studií a s pomocí osobních rozhovorů s vybranými zástupci českého videoherního trhu. Bylo zjištěno, že videoherní průmysl v České republice si postupně vydobývá svoji ekonomickou pozici - jeho obrat dlouhodobě meziročně roste a vytváří tak stále větší část příjmů kulturních a kreativních odvětví. To vše se děje spontánně bez jakékoliv systematické podpory ze strany státu či územních samospráv, jaká je běžná v jiných evropských státech. O tuto podporu, zejména ve formě daňových úlev a propagace tvorby místních vývojářů v zahraničí (a z ní plynoucího přílivu zahraničních investorů), by přitom dle provedených rozhovorů subjekty figurující na videoherním trhu v České republice měly zájem. Je proto oprávněné se domnívat, že zavedení systému institucionální podpory by přispělo k vyřešení dvou nejpalčivějších problémů - nedostatečného finančního a marketingového zázemí - na kterých se oslovení představitelé různých segmentů videoherního trhu shodli. V návaznosti na odstranění těchto největších překážek rozvoje by se proces utváření silného postavení českého videoherního průmyslu signifikantně zrychlil. Všechny výše zmíněné skutečnosti společně s mnoha dalšími aspekty reflektuje SOAR analýza, jež celou práci uzavírá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.