Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Empatie
Demková, Tereza ; Kosziba,, Klaudia (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Vybrala jsem si pro svojí praktickou bakalářskou práci téma empatie. Jelikož tato vlastnost může rozkrývat nejen moje rodinné problémy, se kterými se setkávám v dnešní době. Vysoká rozvodovost manželských párů a neochotné přijímání zodpovědnosti za své děti, jsou problémy, které jsou obecně známé. Mám však opakovanou zkušenost s tím, že obecně známým věcem se málokdy věnuje osobní zájem. Má práce se skládá ze třech obrazů, namalovaných olejovými barvami na plátně, které nejsou natažené na rámy. Jsou adjustované, jako fotografie či kresby. Jedná se o autoportréty vycházejících z mých zkušeností s psychoterapií a mého rodinného zázemí. Zvolená instalace těchto tří obrazů, by měla evokovat pohled do nitra člověka spíše v lékařském slova smyslu. Domnívám se, že malby i instalace obrazů, můžou dobře fungovat pro kladení si otázek okolo rodiny, empatie a vizuálního umění.
Proměny autoportrétu ve fotografii českých intermediálních umělců 90. let 20. století
Klička, Tomáš ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Práce na příkladu tvorby čtyř intermediálních umělců (Milena Dopitová, Míla Preslová, Jiří Surůvka, Václav Stratil) ukazuje, jakým způsobem byl fotografický autoportrét užit k tematizaci identity, intimity a sociální problematiky v českém umění devadesátých let dvacátého století. Na příkladu těchto autorů se text rovněž dotýká prolínání fotografie s dalšími médii, jako je performance nebo instalace.
Já v možnostech
Lukešová, Eva ; Klodová, Lenka (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Má bakalářská práce „ Já v možnostech“ je založená na několikanásobné proměně, kterou vytvářím přemodelováváním tváře. Vycházím z vlivu života na fyzickou stránku člověka, kdy se každému jedinci jinak během stárnutí formuje obličej od vrásek přes celkový charakter tváře. Tyto vrásky pak aplikuji na můj autoportrét. Vybrala jsem si hned několik typů lidí s cílem vysledovat, jak bych vypadala, pokud bych se rozhodla jít v životě jinou cestou. Je to např. žena v domácnosti, vražedkyně, politička, jeptiška a umělkyně.
Amicorum
Čížková, Michaela ; Šrek Bromová, Veronika (oponent) ; Helia De Felice, Jennifer (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci vycházím z několika aspektů, které byly typické pro mou předešlou tvorbu. Tyto aspekty se nezávisle na sobě prolínají a tvoří tak nový celek. Opěrnými body týkající se práce jsou Ebru, Zentai, autoportrét, náhoda, abstrakce či estetično. Ebru jako klasickou techniku malby na vodě rozvíjím do nových médií.
Skici a obrazy
JELÍNKOVÁ, Daniela
Tato bakalářská práce s názvem Skici a obrazy je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na osobnost Rembrandta van Rijna a uvádí ho do umělecky-dějinných souvislostí. Dále se tato práce zabývá teorií malířského portrétu a autoportrétu. Následně se věnuje Rembrandtovým autoportrétům. Cílem práce je na základě prostudování malířských i kresebných přístupů a výrazových prostředků mistra barokové malby vybudovat vlastní cestu. Praktická část obsahuje triptych autoportrétů realizovaných olejem na plátně. Malba je předem připravena souborem skic. V kresbách je využito více materiálových možností a to rudka, tužka a uhel přírodní nebo umělý.
Sochařský autoportrét
JELÍNEK, Lukáš
V úvodní části se student zaměří na stručný přehled historie portrétu v sochařské tvorbě. Dále se zaměří na autoportrét jako specifickou portrétní sochařskou tvorbu. Zaměří se na popis a formální rozbor vybraných autoportrétů a jejich "čtvrtý rozměr". Na základě těchto poznatků vytvoří koncept pro pojetí vlastního autoportrétu. Bude pracovat se skicami pro následné modelování autoportrétu a provede finální sádrový odlitek.Průběh realizace bude zdokumentován s cílem názorného přiblížení základních sochařských postupů v modelaci hlavy.
Zaklenutí
Willertová, Aneta ; Dolanová,, Lenka (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je tvorba tzv. "osobních mytologií" - subjektivních konstruktů reality, které vznikají samovolně a přirozeně, jako důsledek potřeby výkladu vnějšího i vnitřního světa. Tyto konstrukty staví na základech zkušeností, dojmů a vzpomínek, organicky se spojujících a vytvářejících jedinečné vazby. Práce si klade za cíl toto téma zpracovat do podoby environmentu, který divákovi tyto vazby, pozadí jejich vzniku a výsledné mytologie předloží v autoportrétním celku.
Psychologický portrét
Pokorná, Barbora ; Smetana, Matěj (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Pod názvem "Psychologický portrét" prezentuji dva různé cykly - autoportréty a portréty přátel. Oba cykly mají společné to, že jde o portréty odrážející psychický stav člověka, avšak každý z nich je uchopen jiným způsobem. Přátelé jsou zpodobněni tak, jak sama vnímám jejich osobnost, kdežto autoportréty rekapitulují několik zásadních momentů mého života za poslední rok, které mě nějakých způsobem poznamenaly. Obrazy jsou velice osobní, cizí divák tedy nemůže obraz nikdy dost dobře přečíst - důležité je, aby na něj obraz působil a vyvolával v něm otázky, což umocňují mimo jiné názvy obrazů, které lehce po-odkrývají obsah. Každý z těchto cyklů zároveň nějakým způsobem navazuje na moje předešlé práce, kterými jsem se zabývala v průběhu studia - jde tedy o jakési ucelení předchozí tvorby.
Portréty
KANALOŠOVÁ, Alexandra
Vývoj portrétní malby, zkoumání stáří a fenoménu moudrosti stáří jako východisko pro vlastní malbu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.