Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Převod (ne)zdvořilosti při tlumočení
Kavínová, Martina ; Jettmarová, Zuzana (vedoucí práce) ; Ott, Libor (oponent)
Lingvistický koncept zdvořilost byl již hojně probádán, nikoli však její tlumočení. Tato teoreticko-empirická práce popisuje prostředky pro vyjadřování zdvořilosti rozdělené podle maxim zdvořilosti G. Leeche. Empirická část je tvořena rozborem nahrávek simultánně tlumočených projevů v médiích a v Evropském parlamentu. Jedná se o kvantitativní studii a jejím výsledkem je množství prostředků vyjadřování zdvořilosti, které tlumočníci převedli do češtiny. V souladu s maximami bylo v celkovém vzorku průměrně převedeno 65,7 % prostředků zdvořilosti. Ke zkoumaným prostředkům patří prozodie, neverbální komunikace, modalita, kategorie konatele apod. Za žádoucí jsme považovali ekvivalentní převod prostředků. Práce ověřuje hypotézu, zda docházelo ke značnému výrazovému zesilování za účelem zvýšení míry zdvořilosti oproti originálním projevům. Klíčová slova: zdvořilost, pragmatika, ilokuční akt, maximy zdvořilosti, tvář, modalita, prozodie, neverbální komunikace, čeština, angličtina, tlumočení, ekvivalence, prezidentský duel USA, Obama, Romney, Společná zemědělská politika, Evropský parlament, Catherine Ashton, oslovování
Prezidentské volby v USA 2012: vliv nových médií na volební kampaň
Chrtová, Michaela ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Školkayová, Marta (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem nových médií na vedení politické kampaně. Vychází z teorií politické komunikace a nových médií, které porovnává s reálným využitím těchto médií při organizaci prezidentské kampaně v USA v roce 2012. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž první se zabývá teoretickým rámcem nových médií a politické komunikace, včetně nastínění historického vývoje a největších změn, které v této oblasti proběhly v druhé polovině 20. století. Ve druhé kapitole je rozveden systém a milníky amerických prezidentských voleb, jenž se značně liší od voleb evropských. Svůj prostor dostal i rozbor obou kampaní, republikánské i demokratické. Poslední kapitola práce se zabývá konkrétním využitím nových médií v rámci vedení prezidentské kampaně. Jednotlivé podkapitoly jsou věnovány prezidentským debatám, jež tvoří důležitou součást kampaně, obrazu kandidátů v zahraničí, negativní kampani šířené zejména pomocí sociálních sítí a konktrétnímu užití nových médií kampaněmi. Důležitou součástí amerického volebního systému jsou i dobrovolnické týmy účastnící se kampaní, proto se i jimi jedna podkapitola zabývá.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.