Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 254 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh tematického plánu předmětu Odborný výcvik střední odborné školy
Broučková, Kateřina
V bakalářské práci je zpracováno téma Návrh tematického plánu předmětu Odborný výcvik střední odborné školy. Práce se zabývá učební dokumentací, se kterou pracuje učitel odborného výcviku daného oboru. Cílem teoretické části je definování základní učební dokumentaci na střední škole, rozdělení na dokumentaci teoretickou a praktickou. Dílčím cílem teoretické části je charakteristika plánování a projektování výuky. Metodami použitými pro zpracování teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnání a syntéza. Praktická část práce je zaměřena na praktickou učební dokumentaci učebního oboru Kuchař číšník na Střední odborné škole Znojmo, Dvořákova, příspěvková organizace, se kterou pracuje učitel odborného výcviku. Cílem praktické části je tvorba tematického plánu oboru Kuchař číšník pro předmět Odborný výcvik a písemné přípravy na vyučování daného předmětu. V praktické části jsou využity metody srovnání tematického plánu předmětu Odborný výcvik se školním vzdělávacím programem a poznatky z pedagogické praxe. Praktická část slouží jako metodický návod pro začínající učitele odborného výcviku, jejich orientaci v praktické učební dokumentaci a práci s ní.
Znalosti žáků z předlékařské první pomoci na vybrané střední odborné škole
Horáková, Anežka
Tématem bakalářské práce jsou znalosti žáků o předlékařské první pomoci. Cílem teoretické části práce je představení tématu předlékařská první pomoc, její druhy a stavy, kdy je nutné podat předlékařskou první pomoc. Cílem praktické části je zmapování znalostí žáků na vybrané střední odborné škole z předlékařské první pomoci v situacích ohrožujících život. Pro zpracování cílů je použita metoda didaktického testu. Výsledek poukazuje na to, jaké znalosti mají žáci o první předlékařské pomoci. Hlavním přínosem pro pedagogickou praxi je, aby se první předlékařská pomoc více zařadila do výuky na střední odborné škole
Zájem žáků o výkon povolání po ukončení studia
Čepeláková, Simona
Bakalářská práce zpracovává téma: Zájem žáků o výkon povolání po ukončení studia. Teoretická část práce se zabývá objasněním pojmů souvisejících s danou problematikou. Úvodní kapitoly představují poznatky získané z odborných zdrojů týkající se trhu práce a oblasti nástupu absolventů do zaměstnání. Následující části jsou zaměřeny na střední odborné vzdělávání s důrazem na rámcový a školní vzdělávací program. Vzhledem ke zpracovanému tématu je v bakalářské práci také zmíněn profil absolventa a jeho kompetence. Praktická část práce zjišťuje zájem žáků o výkon povolání po ukončení studia. Data pro naplnění cíle práce jsou získána prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazníky jsou určené žákům třetích ročníků oboru kuchař a číšník. Výsledkem bakalářské práce je zjištění, zda mají žáci zájem nastoupit a posléze vykonávat zaměstnání v oboru, který vystudovali. Získané výsledky dotazníkového šetření jsou zpracovány popisnou statistikou a znázorněny prostřednictvím grafů.
Návrh školní odborné dílny
Holek, Martin
V bakalářské práci je zpracováván návrh školní odborné dílny pro obor mechanik elektronik a příbuzné obory. Teoretická část definuje specifika elektrodílny podléhající a vyhovující bezpečnostním normám, rámcovému vzdělávacímu programu, didaktickým metodám používaných ve výuce odborného výcviku. Důraz je rovněž kladen na specifika psychologie pracovního prostředí. Pro zpracování teoretické části jsou využity metody studium odborné literatury, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnání, syntéza. Praktická část obsahuje vlastní návrh elektrodílny a jejího vybavení z hlediska psychologických faktorů pracovního prostředí, didaktických poznatků, bezpečnostních norem a rámcového vzdělávacího programu. Vytvořený návrh je zkoumán evaluačním dotazníkem na vybraných středních odborných školách a středních odborných učilištích. Data jsou zpracována za využití popisné statistiky.
Školní vzdělávací programy v praktických školách
Fryč, Jiří
Tato bakalářská práce se zabývá rozborem Školního vzdělávacího programu pro praktické školy dvouleté, kde jsou vzděláváni žáci se speciálními potřebami. Posuzovány jsou 3 vybrané vzdělávací programy. Snahou je najít společné prvky těchto programů, které vycházejí z jednoho rámcového vzdělávacího programu pro praktické školy dvouleté. Stejně tak je snahou nalézt případné rozdíly, které mohou vyplývat z užšího zaměření jednotlivých škol.
Témata a zdroje sexuální výchovy u žáků vybrané střední zdravotnické školy
Bednářová, Jitka
Bakalářská práce se zabývá zdroji sexuální výchovy u žáků vybrané střední zdravotnické školy a tím, jaká témata s danými zdroji probírají. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Cílem teoretické části je zejména definovat sexuální výchovu a specifikovat hlavní zdroje sexuální výchovy, jako jsou rodina, škola, vrstevníci a média. Dále je popsán obsah sexuální výchovy, tedy témata, která se v rámci této problematiky řeší. Metodami, které jsou použity v teoretické části, jsou analýza, syntéza a komparace odborných zdrojů, které jsou v tištěném i elektronickém provedení. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké zdroje, v rámci sexuální výchovy, žáci středních odborných škol, užívají a které preferují a zároveň, jaký je obsah sexuální výchovy u jednotlivých zdrojů. Metodou empirické části bylo dotazování. Data pro účely průzkumu byly získávány prostřednictvím dotazníkového šetření. Respondenty byly žáci vybrané střední zdravotnické škole. Předpokládaný počet byl sto respondentů. Výsledná data byla následně vyhodnocována jednoduchými statistickými metodami. V závěru práce jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření, ze kterých jsou formulovány doporučení pro pedagogickou praxi.
Analýza výuky tělesné výchovy a postojů žáků k TV v 6. třídách na základních školách v Jindřichově Hradci
VOTAVA, Filip
Cílem práce je analýza výuky tělesné výchovy a postojů žáků k TV v 6. třídách na základních školách v Jindřichově Hradci. Výzkumné šetření proběhlo ve školním roce 2022/2023. Teoretická část práce analyzuje obsah vztahující se k vzdělávacímu systému ČR, tělesné výchově, zdravému životnímu stylu a období staršího školního věku. Praktická část práce se věnuje analýze postojů žáků k TV a diagnostice vyučovací jednotky TV. K zjištění postojů bylo využito standardizovaného dotazníku DIPO-J. Bylo zjištěno, že u žáků převažuje pozitivní postoj k tělesné výchově. Pro zjištění průběhu a forem hodin tělesné výuky bylo využito standardizovaného dotazníku Dotazník k diagnostice vyučovací jednotky tělesné výchovy (žáci). Z výzkumu je zřejmé, že žáci považují tělesnou výchovu za oblíbený předmět.
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na středních školách
Štičková, Kateřina ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Volejbal ve výuce tělesné výchovy na středních školách Cíle: Cílem této práce bylo shrnutí problematiky výuky volejbalu v rámci hodin tělesné výchovy na středních školách. V teoretické části jsem přiblížila základní pravidla volejbalu, herní činnosti jednotlivce, herní kombinace a rovněž i herní systémy. V praktické části jsem se zaměřila na průzkum rozsahu a forem výuky volejbalu na středních školách. Dále na kvalitu vybavení škol pro tuto hru a popularitu této sportovní hry mezi žáky. Metoda: K zhodnocení výuky volejbalu na vybraných středních školách jsem použila kvantitativní metodu. Data byla získána formou online dotazníku od pedagogů vyučujících tělesnou výchovu na středních školách. Výsledky: Pro zajištění lepší přehlednosti jsou získaná data prezentována pomocí grafů a tabulek. Následně jsou výsledky podrobněji vyhodnoceny v diskuzi. Z provedeného průzkumu vyplývá, že na všech oslovených školách je volejbal zařazován do výuky a že téměř všechny školy disponují dostatečným vybavením pro hru. Klíčová slova: volejbal, tělesná výchova, Rámcový vzdělávací program, žák, učitel
Fantastická literatura v procesu literární edukace
Lichtenbergová, Lucie ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Soukupová, Klára (oponent)
Práce si klade za cíl dokázat, že i mezi díly fantastické literatury lze nalézt takové texty, s nimiž lze pracovat ve výuce literatury (nejen) na střední škole, a že se skrze jejich interpretaci můžeme vztahovat k našemu aktuálnímu světu a jeho problémům. Teoretická část věnuje prostor vymezení fantastické literatury jako takové (především pak vůči pojmům fantastika, fantasy a sci-fi) a snahám o definici extenze tohoto pojmu jakožto žánru. Taktéž zde čtenář nalezne kapitolu věnovanou argumentům vyvracejícím podceňování tohoto žánru, načež navazuje zdůvodnění využití fantastické literatury ve školní praxi, kde argumentujeme především mnohými výzkumy čtenářství, jež potvrzují čtenářskou oblibu žánru, ale také vybranými literárními oceněními, které zase dokládají kvalitu některých děl literární fantastiky. Praktická část již pomocí obsahové analýzy vybírá několik konkrétních děl, v nichž lze identifikovat momenty, které se vztahují k jednotlivým průřezovým tématům Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia a jejich očekávaným výstupům. Na jejich základě je zde následně navrženo pět modelových výukových lekcí respektujících tzv. E-U-R model výuky. Tyto lekce byly odučeny na nejmenované pražské střední škole. Každá z odučených hodin je posléze v práci reflektována a na základě toho je navržena...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 254 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.