Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obchodní a investiční spolupráce Číny a vybraných zemí Středního východu se zaměřením na ropu
Kunovský, Ondřej ; De Castro, Tereza (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, co ovlivňuje import ropy do Číny a jakým způsobem se vyvíjí poptávka Číny po ropě z vybraných zemí Středního východu. Důvodem zkoumání byla rostoucí poptávka Číny po ropě a zvýšený zájem o investice v rámci ropného průmyslu. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První popisuje budování vztahů Číny se zeměmi Středního východu a její ekonomický vývoj. Druhá kapitola představuje ekonomický vývoj Saudské Arábie, Íránu a Spojených arabských emirátů a jejich závislost na ropě. Třetí kapitola identifikuje vnitřní a vnější determinanty čínského ropného importu a představuje příklady investičních projektů. Poslední kapitola představuje perspektivy Nové hedvábné stezky a uvádí příklady v rámci tohoto projektu s vlivem na obchod s ropou.
Hedvábná stezka jako nástroj čínské zahraniční politiky
Fraňková, Lenka ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Machoň, Miloslav (oponent)
Tématem této bakalářské práce je Hedvábná stezka jako nástroj čínské zahraniční politiky. Cílem práce je identifikace, zhodnocení a vymezení čínské zahraniční politiky ve vztahu k současnému i historickému tématu čínské Hedvábné stezky, která sloužila pro zprostředkování směn zboží a pro navázání a udržení diplomatických vztahů mezi Čínou a Asií.
Potenciál kontinentální přepravy na relaci Čínská lidová republika – Česká republika
Sojková, Petra ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Novák, Radek (oponent)
Evropská unie je pro Čínskou lidovou republiku klíčovým obchodním partnerem, na evropský trh směřuje přibližně třetina toho, co je vytvořeno na území ČLR a do ČLR pak směřuje polovina unijních exportů. Takto obrovské objemy obchodovaného zboží vyžadují vhodné logistické spojení, kterému na relaci dominuje námořní přeprava. Nicméně od roku 2007 je nově k dispozici i železniční řešení. Cílem diplomové práce je zhodnotit postavení železniční přepravy na relaci ČLR Evropa (se zaměřením na postavení České republiky) s ohledem na její vývoj, úskalí i potenciály do budoucna. Práce nejdříve mapuje pozadí a důvody vzniku Nové Hedvábné stezky (iniciativa "OBOR") a poté obchodní a ekonomickou spolupráci ČLR a ČR. Praktická část se věnuje jednotlivým aspektům železničního spojení. Z práce lze vyvodit, že objemově ani cenově nedokáže železnice konkurovat námořnímu řešení, nicméně si pomalu, ale jistě získává své první pravidelné zákazníky.
Iniciativy New Silk Roads
Hilliová, Markéta ; Horák, Slavomír (vedoucí práce) ; Aslan, Emil (oponent)
Bakalářská práce "Strategie New Silk Road" se věnuje americké zahraničně politické strategii pro region Střední Asie a Afghánistánu. Strategie myšlenkově navazuje na různé koncepce, které se začaly v 90.letech objevovat a reagovaly tak na rozpad Sovětského svazu a otevření hranic, které byly po dlouhou dobu neprostupné. Práce strategii NSR zasazuje do historického kontextu vývoje myšlenky opětovného pozemního propojení na ose Východ - Západ. Po jejím představení je na základě analýzy vývoje a současného stavu dvou klíčových projektů - plánovaného transafghánského plynovodu TAPI a Obchodní a tranzitní dohody mezi Afghánistánem a Pákistánem APTTA - zhodnocena její dosavadní úspěšnost při prosazování.
Železnice jako alternativa námořní přepravy na relaci Asie-Evropa
Launerová, Martina ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Molková, Tatiana (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnání námořní a železniční přepravy při přepravě zboží mezi Asií a Evropou, představení železnice jako alternativního způsobu přepravy a určení možností, jak zvýšit její konkurenceschopnost vůči námořní přepravě. První část práce analyzuje současnou situaci v námořní a železniční přepravě a zaměřuje se na jejich specifika a potenciál do budoucna. V praktické části je nastíněna problematika změny logistického systému fiktivní firmy. Námořní a železniční přeprava je porovnávána z pohledu rizik, cen a doby přepravy. Poslední část práce se zabývá možnostmi zvýšení konkurenceschopnosti železnice do budoucna.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.