| |
|
Inteligentní řízení světelné signalizace
Skoták, Miloš ; Samek, Jan (oponent) ; Malačka, Ondřej (vedoucí práce)
V této práci rozebereme multiagentním systémem pro ovládání světelné signalizace. Pro vytvoření reálných situací byl implementován simulátor dopravní situace v jazyce Java, který je založen na celulárním automatu. V multiagentní systému nedochází pouze ke komunikaci mezi agentem a prostředím, ale také i mezi agenty. K implementaci pravidel byl použit rozšířený AgentSpeak s interpretem Jason. Experimenty byly provedeny na reálném silničním úseku ve městě Brně.
|
|
Grafické vývojové prostředí agentního jazyka ALLL
Kürti, Szabolcs ; Zbořil, František (oponent) ; Horáček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a implementace grafického vývojového prostředí pro agentní jazyk ALLL. Jazyk ALLL bude představen detailně. Čtenář bude seznámen s frameworkem ANTLR pro generování nástrojů pro rozpoznávání jazyka. Teoretické základy multiagentních systémů a možnosti zvolené platformy budou taky rozebrány. Po popisu implementace komplexního grafického vývojového prostředí jsem zařadil popis testování a ohodnocení dosažených výsledků.
|
|
Diskrétní simulace programovatelných systémů
Mynář, Pavel ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Mlích, Jozef (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh a implementace softwarové knihovny pro diskrétní simulaci programovatelných, navzájem komunikujících jednotek, a implementace několika názorných příkladů nad touto knihovnou. Knihovna je navržena jako platformě nezávislá, co možná nejrobustnější a jednoduchá na ovládání.
|
|
Hra pro Oculus Quest
Kryštůfek, Jakub ; Novák, Jiří (oponent) ; Pomikálek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit prototyp hry ve virtuální realitě pro cílovou platformu Oculus Quest 2. Hra byla vytvořena v herním enginu Unity s kladeným důrazem na optimalizaci a rozšiřitelnost implementovaných systémů. V rámci hry byl vytvořen systém řízení autonomních agentů pomocí konečných automatů a plánovací architektury s názvem cílem řízené plánování akcí. Jednou z nejzajímavějších herních mechanik je systém šíření ohně implementovaný pomocí celulárního automatu.
|
|
Multiagentní systém pro simulaci a analýzu dopravního provozu
Koutný, Vladimír ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zpracováním orientovaného grafu pomocí multiagentního systému určeného pro simulaci dopravy. Práce byla vytvořena jako rešeršní studie. Z dané studie bylo poté vytvořeno simulační prostředí schopné reagovat na nejrůznější podněty. Jako agenti jsou zde myšlena jednotlivá vozidla a jejich řidiči, kteří mají různé vlastnosti a dle nich na dané podněty reagují. Komunikace je prováděna přes tzv. superagenta, který ví o všem co se na dané mapě děje a tyto informace předává dílčím agentům. Agenti jsou předně schopni reagovat na ucpání silnice (uzavírka, nehoda) nebo na kolonu. U těchto situací se provede algoritmus určený pro nalezení nové trasy. Mimo řízených agentů můžou na mapě figurovat také agenti simulující běžný provoz.
|
|
Inteligentní autopilot založený na agentně orientovaném programování
Burda, Radek ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou leteckých soubojů stíhacích letounů. Cílem práce je vytvoření chytrého autopilota s využitím agentního systému, který bude inteligentně provádět bojové manévry a taktiky v běžící simulaci. V první části práce bude představen teoretický základ leteckých soubojů - tedy zbraňové systémy, manévrování a taktiky letounů v leteckých soubojích 1 na 1, při přesile či oslabení 2 na 1, a nakonec souboje hromadné. Bude představeno agentní programování, vytvoření pravidel a jejich transformace do jazyka agentů. V druhé části bude vytvořeno grafické simulační prostředí, které bude postaveno na herním enginu JMonkey. Dále bude vytvořen agentní systém zastupující jednotlivá letadla v rámci simulace a dokumentován vlastní protokol pro síťovou komunikaci inteligentního chování s vytvořeným simulačním modelem.
|
|
Simulátor umělého života
Popek, Miloš ; Grulich, Lukáš (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Oblast umělého života je velmi rozsáhlá. Tato práce je zaměřena na simulace s reaktivními agenty. Je popsán návrh simulátoru umělého života a jazyka pro definování chování agenta. Jsou popsány návrhy a výsledky provedených simulací.
|
|
Inteligentní klient pro hudební přehrávací server MPD
Wagner, Tomáš ; Kočí, Radek (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a implementace inteligentní klientské aplikace pro hudební přehrávací server Music Player Daemon (MPD), která vyhledává a prezentuje související metadata k přehrávanému obsahu. Samotnému návrhu předchází teoretický rozbor, který zahrnuje analýzu agentních systémů, metod klasifikace dat, webových komunikačních protokolů a jazyků pro popis dokumentu. Současně je proveden rozbor MPD serveru a komunikačního protokolu využívaného klientskou aplikací. Dále jsou v práci popsány současné klientské aplikace, které prezentují uživateli metadata. V posledních kapitolách práce je popsán návrh a implementace klientské a serverové aplikace. Je rozebrán způsob řešení implementace a řešení vzniklých problémů. V práci jsou také popsány výsledky testování.
|
|
Simulátor BDI agentů a okolního prostředí s překážkami
Matějíček, Petr ; Zbořil, František (oponent) ; Horáček, Jan (vedoucí práce)
Tato práce popisuje implementaci simulátoru multiagentního systému. Vysvětluje základní pojmy agentních a multiagentních systémů. Implementace simulátoru je řešena jako samostatný objekt, umožňující připojovat různé modely prostředí a agenty, kteří v tomto prostředí provádejí akce. V poslední části práce je provedeno vyhodnocení několika různých typů spolupráce agentů.
|