Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní aspekty poskytování peněžních prostředků z rozpočtu Evropské unie a finančních mechanismů v České republice
Válková, Irena ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent) ; Papoušková, Zdenka (oponent)
1 Právní aspekty poskytování peněžních prostředků z rozpočtu Evropské unie a finančních mechanismů v České republice Abstrakt Tato disertační práce zkoumá právní aspekty poskytování peněžních prostředků z rozpočtu EU a finančních příspěvků zemí ESVO (finanční mechanismy) v České republice. Hlavní cíl je rozdělen do několika dílčích záměrů. Prvním z nich je poskytnout celkový přehled o systematice právních aspektů finančních vztahů mezi adresáty finančního práva. Za druhé se snažím tyto aspekty hodnotit z hlediska právních principů pomocí interpretačních metod, jako jsou jazykový, historický nebo teologický výklad. Za třetí konfrontuji tyto právní aspekty se skutečnými potřebami praxe. Nakonec navrhuji řešení problematických oblastí. Abych mohla tento cíl splnit, potřebovala jsem najít něco, co by spojovalo právnické osoby a jednotky zapojené přímo či nepřímo do procesu poskytování peněžních prostředků z rozpočtu EU a finančních příspěvků zemí ESVO. Z toho důvodu pro účely své disertační práce vymezuji finanční informaci jako informaci o právech, pravomocích a povinnostech adresátů finančního práva, které vznikají při plánování a poskytování prostředků z rozpočtu EU a FM a informaci o sekundárním předmětu finančněprávních vztahů, kterým jsou peněžní prostředky z rozpočtu EU a FM. Dále jsem porovnala finanční...
Metody implementace globálního rozvojového vzdělávání na českých základních školách a nižším stupni gymnázií
Sequensová, Kateřina ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma globálního rozvojového vzdělávání, konkrétně na popis metod implementace tohoto tématu do českého vzdělávacího systému. Globální rozvojové vzdělávání není explicitně zakotveno v rámcových vzdělávacích programech, přesto je však v těchto dokumentech obsaženo, jde jakoby napříč průřezovými tématy. Z tohoto důvodu mu však mnohdy není věnována dostatečná pozornost. Tato diplomová práce popisuje, jakými cestami může globální rozvojové vzdělávání pronikat do českého vzdělávacího systému a konkrétní výuky na školách. Práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část se pokouší stručně nastínit teoretické pozadí, východiska, počátky GRV v českém prostředí, kurikulární a strategické dokumenty, které v sobě GRV obsahují. Zároveň se zaměřuje na současné možnosti českých škol, jakým způsobem mohou začleňovat toto téma do svých školních vzdělávacích programů a do výuky. Druhá část předkládané práce pak představuje kvalitativní empirické šetření na pěti vybraných českých školách, zkoumající konkrétní způsob začleňování GRV do výuky - účast ve vzdělávacích projektech neziskových organizací. Šetření se zaměřuje na analýzu školních vzdělávacích programů a aktivit na dvou víceletých gymnáziích a třech základních školách v ČR. Analýza dokumentů je podložena dlouhodobou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.