Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sledování úrovně držení těla a vztahu mezi držením těla a tělesnou zdatností u mladších školních dětí
Vojtíková, Lenka ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Miklánková, Ludmila (oponent) ; Blahutková, Marie (oponent)
Název: Sledování úrovně držení těla a vztahu mezi držením těla a tělesnou zdatností u mladších školních dětí Cíl: Cílem práce je zjistit úroveň držení těla a vztah držení těla k jednotlivým složkám tělesné zdatnosti a k volnočasovému pohybovému režimu u vybrané skupiny dětí mladšího školního věku Metody: Výzkumný soubor tvořilo 147 dětí, 77 chlapců a 70 dívek z 1. - 3. tříd ve věku od 6,3 do 9,9 let. Hodnocení držení těla bylo provedeno testem dle Matthiase, který byl pro potřeby práce modifikován, takto upravený test byl v pilotní studii ověřen. K testování zdatnosti byly využité testy z testové baterie UNIFITTEST 6-60 včetně zjišťování základních somatických parametrů, testová batertie byla doplněna testem hloubka předklonu v sedu. Ke zjištění objemu pohybových aktivit byl využit dotazník, resp. anketa, kterou, s ohledem na věk dětí, vyplňovali rodiče. K vyhodnocení dat byly vyžity statistické metody k hodnocení významnosti rozdíků (t-test, Mann-Whitney test, Kruskal-Wallis test) a ke zjišťování těsnosti vztahů byla použita korelační analýza (Spearmanův korelační koeficient), posuzována byla i věcná významnost zjištěných vztahů a rozdílů. Výsledky: Výsledky prokázaly značný výskyt vadného držení těla u sledované skupiny dětí mladšího školního věku, celkově bylo ve sledovaném souboru 54,7% dětí...
Sledování úrovně držení těla a vztahu mezi držením těla a tělesnou zdatností u mladších školních dětí
Vojtíková, Lenka ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Miklánková, Ludmila (oponent) ; Blahutková, Marie (oponent)
Název: Sledování úrovně držení těla a vztahu mezi držením těla a tělesnou zdatností u mladších školních dětí Cíl: Cílem práce je zjistit úroveň držení těla a vztah držení těla k jednotlivým složkám tělesné zdatnosti a k volnočasovému pohybovému režimu u vybrané skupiny dětí mladšího školního věku Metody: Výzkumný soubor tvořilo 147 dětí, 77 chlapců a 70 dívek z 1. - 3. tříd ve věku od 6,3 do 9,9 let. Hodnocení držení těla bylo provedeno testem dle Matthiase, který byl pro potřeby práce modifikován, takto upravený test byl v pilotní studii ověřen. K testování zdatnosti byly využité testy z testové baterie UNIFITTEST 6-60 včetně zjišťování základních somatických parametrů, testová batertie byla doplněna testem hloubka předklonu v sedu. Ke zjištění objemu pohybových aktivit byl využit dotazník, resp. anketa, kterou, s ohledem na věk dětí, vyplňovali rodiče. K vyhodnocení dat byly vyžity statistické metody k hodnocení významnosti rozdíků (t-test, Mann-Whitney test, Kruskal-Wallis test) a ke zjišťování těsnosti vztahů byla použita korelační analýza (Spearmanův korelační koeficient), posuzována byla i věcná významnost zjištěných vztahů a rozdílů. Výsledky: Výsledky prokázaly značný výskyt vadného držení těla u sledované skupiny dětí mladšího školního věku, celkově bylo ve sledovaném souboru 54,7% dětí...
Cvičení v přírodě jako prostředek vyrovnávání svalových dysbalancí
Buršíková, Kateřina ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Název Cvičení v přírodě jako prostředek vyrovnávání svalových dysbalancí Abstrakt Diplomová práce se věnuje problematice svalových dysbalancí u dětí předškolního věku. V teoretické části se zabývá významem pohybu předškolních dětí, funkcí posturálního systému a respiračního aparátu, metodou Matthiasova testu. Dále pak mapuje možnosti pohybových aktivit, které napomáhají k odstranění svalových dysbalancí. V praktické části diplomové práce je zhodnocen pohybový aparát a vitální kapacita plic dětí. Následně vyhodnocuje svalovou nerovnováhu vlivem pohybových aktivit a her v přírodě a respirační aparát dětí. Posuzuje vliv cvičení v přírodě vzhledem k indoorovým aktivitám v mateřské škole a zpracovává možný vliv pohybových činností mimo MŠ na optimální držení těla předškolních dětí. Cílem práce je zjistit, zdali pohybové aktivity a cvičení v přírodě pozitivně ovlivňují držení těla a předcházejí svalovým dysbalancím u dětí předškolního věku. Klíčová slova Svalová dysbalance, předškolní věk, správné a vadné držení těla, Matthiasův test, pohybové aktivity v přírodě, indoorové aktivity v MŠ.
Zjišťování výskytu vadného držení těla dětí předškolního věku v mateřské škole U Pramene v Českých Budějovicích
JANOŠOVÁ, Pavla
V bakalářské práci je zjišťován výskyt vadného držení těla předškolních dětí v mateřské školce na periferii Českých Budějovic, náhodně byla vybrána mateřská škola U Pramene. Výzkum byl prováděn u 27 dětí ve věku od 4 do 6 let metodou Matthiasova testu. Výsledek byl zpracován do tabulek a grafů se zaměřením na intersexuální i věkové rozdíly. Držení těla u dětí v MŠ U Pramene bylo porovnáno s MŠ Pražská a MŠ Větrná, kde probíhal stejný výzkum. Celkem bylo tedy testováno 77 dětí. Jádrem práce je výzkum, doplněný dotazníkovým šetřením zaměřeným na pravidelnou pohybovou aktivitu ve volném čase předškolních dětí. Práce je podpořena teoretickou části o vývoji v předškolním věku, všeobecnou problematikou o správném a vadném držením těla. Zároveň jsou v práci uvedeny některé metody zjišťování správného držení těla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.