|
Využití herního enginu Unity
Dundálek, Martin ; Lang, Stanislav (oponent) ; Roupec, Jan (vedoucí práce)
V této bakalářské práci bude rozebrán koncept herního enginu, bude popsána stručná historie herních enginů a čtenář bude seznámen s herními enginy využívanými společnostmi vyvíjejícími videohry, které nejsou pro veřejnost dostupné („in-house“ enginy). V druhé části práce bude psáno programové řešení mechanik hry, představení a stručný popis 3D modelovacího programu Blender, který autor využil pro tvorbu modelů do hry, představení a stručný popis prostředí samotného enginu Unity a závěrem se bude zabývat autorem vytvořenou hrou Stanice Heaven Square.
|
|
Hra zaměřená na stavění
Moudrý, Daniel ; Vlnas, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh a implementace počítačové hry zaměřené na přežití a stavění v herním enginu Unity. Tomu předchází teoretické pasáže obsahující popis použitých principů, vzorů, metodik a softwarových architektur. Jedná se o běžné a dobře známé, nýbrž ne vždy využívané, osvědčené postupy.
|
|
Hra inspirovaná nekonečným závodem
Pech, Martin ; Kapinus, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je, na základě průzkumu a analýzy moderních technik používaných při vývoji počítačových a mobilních her, navrhnout a následně implementovat hru s tématikou nekonečného závodu. Vytvořená hra vhodným způsobem aplikuje poznatky získané z této analýzy. Výsledná realizace této práce představuje důkladné porozumění a schopnost efektivně využít moderních postupů při vývoji her. Zcela zásadním rysem her tohoto typu je dynamicky se vytvářející herní plocha. Pro vytváření takové plochy bylo v rámci vývoje využito technik procedurálního generování s využitím pseudonáhodného generátoru čísel. Dále bylo využito vhodných optimalizačních postupů, zejména návrhového vzoru Object Pool, aby byla zaručena plynulost hry i při náročných scénářích. Hra byla vyvíjena pomocí herního enginu Unity. Vytvořená hra slouží nejen jako praktický ukázkový příklad aplikace studovaných technik, ale také jako funkční a zábavný produkt pro potenciální hráče. Mimo režim nekonečného závodu se ve hře nachází také režim kampaně a řada zajímavých herních mechanik, jako například rocket jumping, které ji odlišují od již existujících titulů. Hra odstraňuje nedostatky, kterými trpí konkurenční tituly a je tématicky zasazena do období Vánoc.
|
|
Detektivní hra s prvky dobrodružství
Garipova, Dinara ; Vlnas, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a vytvořit detektivní počítačovou hru s prvky dobrodružného žánru, která má hráče hluboce vtáhnout do interaktivního příběhu s využitím mechanik vizuálního románu a hádanek. Hra se skládá z hlavní a vedlejší části, přičemž v té první je hráč prostřednictvím dialogů vtažen do příběhu. Hlavním úkolem hráče je vyřešit záhadu starobylé vesnice pomocí indicií a řešení hádanek. Vedlejší část tvoří čtyři různé minihry (Skládačka, Otevřené bludiště, Najdi dvojici (Pexeso) a Běžec) zaměřené na trénování paměti, logického myšlení a rychlosti reakcí.Výsledná aplikace byla vytvořena pomocí herního vývojového enginu Unity a testována pomocí formulářů Google.
|
|
Zobrazování komplexních scén na mobilních zařízeních
Matýšek, Michal ; Polok, Lukáš (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Tato práce prezentuje techniky a optimalizační postupy, které umožňují efektivně vykreslovat složité herní scény na mobilních zařízeních. Úvodní část textu popisuje engine Unity a problematiku vývoje 3D her pro mobilní platformy. Následuje výklad významných optimalizačních postupů a metod pro vykreslování terénu, velkého množství animovaných objektů, animovaných vodních ploch, vozidel a dalších elementů scén. Mezi popisované techniky jsou zařazeny jak obecné principy optimalizací nezávislé na enginu, tak i specifické postupy vycházející z vlastností enginu Unity. Implementace uvedených metod je popsána a prakticky použita v kontextu vývoje strategické hry.
|
| |
| |
|
Zobrazování komplexních scén na mobilních zařízeních
Matýšek, Michal ; Polok, Lukáš (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Tato práce prezentuje techniky a optimalizační postupy, které umožňují efektivně vykreslovat složité herní scény na mobilních zařízeních. Úvodní část textu popisuje engine Unity a problematiku vývoje 3D her pro mobilní platformy. Následuje výklad významných optimalizačních postupů a metod pro vykreslování terénu, velkého množství animovaných objektů, animovaných vodních ploch, vozidel a dalších elementů scén. Mezi popisované techniky jsou zařazeny jak obecné principy optimalizací nezávislé na enginu, tak i specifické postupy vycházející z vlastností enginu Unity. Implementace uvedených metod je popsána a prakticky použita v kontextu vývoje strategické hry.
|