Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 716 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Potkaní domov na kraji odpočívadla
Urbančok, Robert ; Maxmilián, Václav (oponent) ; Janů, Valentýna (vedoucí práce)
V diele s názvom Potkaní domov na kraji odpočívadla spracovávam spomienky na výchovný nátlak z obdobia detstva do environmentu, ktorý stelesňuje psychický priestor prežívania vlastnej pozície vo výchovnom konštrukte rodičovských očakávaní v snahe modelovať osobnosť mladého človeka pomocou politiky športu. Učenie sa v izolovanom a empaticky vyprázdnenom priestore tenisového kurtu, v systéme definitívnych pravidiel, vzťahov a hodnôt založených na jednosmernom stavaní víťazstva nad zlyhanie, šírenia propagandy aktívneho životného štýlu a zdravého tela ako moderného individualistického náboženstva, udržovania selektívnej socializácie, limitovania intuície, kreativity a stigmatizácie inakosti za cieľom triedne legitimizovaného osobného rastu a reprezentácie svojho spoločenského postavenia – na úkor zapretia vlastnej identity. Pomocou apropriácie materiálov a estetiky tenisového kurtu vytváram priestor pre zvedomenie týchto potlačených spomienok z detstva prenesených do prítomnosti, kde sa ich snažím reflektovať, pomenovať vágne pocity a vnútorne sa s nimi vyrovnať.
Rozvíjení rytmického cítění u dětí v mateřské škole
RÁBOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá rozvojem rytmického cítění u dětí v mateřské škole. Zaměřuje se na hudební výchovu, kde je popsána tvořivost dítěte až po přípravy pedagoga a vhodná motivace k hudebním činnostem. Dále se pak zaměřuje na vývoj předškolního dítěte a hudební výrazové prostředky. Ve své práci navrhuji aktivity pro rozvoj rytmického cítění dítěte. Jako prostředek k návrhům jsem zvolila hru, která je velice důležitou součástí předškolního života. Rytmus je zároveň jedním z hlavních hudebních prvků, který doprovází nejen hudební svět, ale také člověka a svět biologický od samotných počátků. Návrhy konkrétních popsaných her v poslední kapitole práce se zabývají nejen rozvojem rytmického cítění, ale také kognitivních, psychomotorických a afektivních funkcí dítěte předškolního věku. Většina her je prováděna s pomocí Orffových hudebních nástrojů.
Využití hračky v předškolním věku a první třídě základní školy
URVÁLKOVÁ, Pavla
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním nabídky a dostupnosti hraček v mateřské škole a školní družině, a jejich porovnáním. Cílem je zjistit, jaké konkrétní druhy hraček jsou nejoblíbenější u dětí tohoto věku a zda lze prostřednictvím známých hraček pomoci dětem při přechodu z mateřské školy do základní školy. Teoretická část se zaměřuje na hru a hračku v souvislosti s vývojem a vzděláváním, včetně role hraček a her, vlivu prostředí na adaptaci dětí a pedagogického pohledu na hračky. Výzkumná část zahrnuje poznatky z rozhovorů a zkoumá preferované hry a hračky dětí, sociální interakce při hře, vliv prostoru a prostředí, využití her v pedagogické praxi a význam hraček při adaptaci na nové vzdělávací prostředí. Získané poznatky mohou poskytnout užitečné informace pro pedagogy a rodiče, kteří chtějí podpořit děti v tomto důležitém životním mezníku.
Rozvíjení zájmů u dětí s PAS pomocí aplikované behaviorální analýzy
DVOŘÁKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá rozvojem zájmů u dětí s PAS pomocí aplikované behaviorální analýzy. Hlavní cíl byl zjistit, za jakou dobu se dá v dítěti s PAS vzbudit zájem o předmět (hračku) a za jak dlouho dokáže dítě s těmito novými předměty interagovat. Rozvoj zájmů byl zkoumán v rámci systematických pedagogických intervencí se čtyřmi dětmi s PAS v základní škole speciální po dobu pěti týdnů. Oblíbené aktivity se párovaly s neutrálními předměty, díky tomu se z neutrálního stimulu stal předmět, který děti nyní vyhledávají. Práce zahrnuje úvodní stručné představení problematiky autismu a základní principy aplikované behaviorální analýzy využívané při intervencích. Dále je podrobně představen průběh výzkumného šetření, shrnutí a diskuse poznatků.
Proměna spontánní dětské hry v posledním století
KAPUSTOVÁ, Jana
Tato práce se pokouší nahlédnout shody a odlišnosti ve hře dětí v mladším školním období u zástupců různých generací. Sběr dat se uskutečnil na území obce Putim s respondenty, kteří v této obci mladší školní období prožili. Teoretická část práce je věnována pojmu hra, charakteristickým rysům mladšího školního období a fenoménu prožitku, jehož nositelem je hra. Praktická část je tvořena anketním šetřením, v rámci kterého jsou zhodnocována fakta, získaná prostřednictvím rozhovorů s respondenty.
Hry pro osobnostně sociální rozvoj
VŠETULOVÁ, Hana
Cílem bakalářské práce je vytvoření odborně podloženého programu pro osobnostně sociální rozvoj předškolních dětí založený především na pohybových hrách a činnostech. Práce je členěna do dvou částí. Teoretická část vymezuje pojetí prosociálního chování a možnosti rozvoje dítěte. Praktická část spočívá v tvorbě projektu zaměřeného na osobnostně sociální rozvoj dítěte pomocí psychomotorických her a činností, jeho ověření a reflexi.
Hra jako edukační médium pro rozvoj mediace
Podloucká, Barbora ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Anotační list: Název diplomové práce: Hra jako edukační médium pro rozvoj mediace Abstrakt v českém jazyce: Tato diplomová práce se věnuje tématu hra jako edukační médium pro rozvoj mediace. V teoretické části pojednává o pojmu mediace, jejím pojetí ve Společném evropském referenčním rámci a jeho Doplňkovém vydání, o prostředcích a formách mediace, o důležitosti mediace ve výuce cizích jazyků. Větší důraz je kladen na téma mediační činnosti (mediace komunikace, mediace textů, mediace konceptů). Dále se teoretická část věnuje problematice her, jejich vymezení z didaktického hlediska, poukazuje na společné aspekty hry a mediace. V praktické části se zabývá analýzou konkrétních her rozvíjejících mediaci. Hry jsou tříděny podle toho, jakou činnost mediace rozvíjí. U každé předložené hry je detailně popsáno, jakým způsobem danou mediační činnost rozvíjí. Cílem práce je seznámit čtenáře s pojmem mediace a předložit analýzu her, které rozvíjí mediaci. Tyto hry by učitelům mohly posloužit jako materiál do výuky, případně jako inspirace pro vlastní tvorbu. Diplomová práce přináší nové možnosti pro zpestření výuky francouzského jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA mediace, hra, FLE, francouzský jazyk, výuka jazyků, kompetence
Software pro podporu online hry Entropia Universe
Duba, Nikolas ; Zbořil, František (oponent) ; Grulich, Lukáš (vedoucí práce)
Táto práce slouží na pomoc hráčův počítačové online hry Entropia Universe. Pomocí software jsme schopný dosáhnout vyšší efektivitu v získávání surovin. Program požaduje jako vstup body (nálezy) zadávané jednotlivě nebo hromadně ze souboru. Po nastavení parametrů, filtrů a přesnosti jako výstup dostaneme grafické znázornění oblastí surovin nakreslenou na obrázek mapy, rozdělenou podle typu. Software umožňuje ukládání barevných schéma do souboru a jejich opětovné načítání. Body se ukládají do vnitrné databáze. Databázi je možné exportovat do souboru CSV anebo XML.
Hra na platformě iOS
Dohnal, Jakub ; Zachariáš, Michal (oponent) ; Angelov, Michael (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem multiplayer hry pro platformu iOS. Popisuje nástroje určené k vývoji aplikací pro platformu iOS a herní frameworky Cocos2d a Sparow. Dále rozebírá síťovou komunikaci, problém s časovou odezvou a možnosti síťového připojení mezi více zařízeními. Následně obsahuje návrh a implementaci jednoduché multiplayer hry využívájící služby Game Center. Závěr je věnován testování a vyhodnocení průzkumu hraní multiplayer her na mobilních zařízení. 
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Balabánová, Jitka ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Pochopit principy minulosti a v jejich osnově návázat novým způsobem. Nesměřovat k opakování a napodobování, ale naopak podtrhnout rozdíl starého s novým. Nezastiňovt, ale pouze doplnit. Podpořit a spolupůsobit. Tyto principy mě dovedly k organickému pojetí předpolí zahrad. Pravoúhlý systém je ponechán řádu formální zahrady. Pouze zachovalé stávající stavby kontrastují s rozvolněnou hrou, čímž tento dojem jen umocňují. Tento vzlet umožňuje fakt, že předpolí je odděleným prostorem (a to i ideově) takže rozdílné pojetí, uspořádání a náplň neruší susední formální zahradu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 716 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.