Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální pedagogika a sociální práce Olgy Fierzové v letech 1933 až 1947
Bláha, Zdeněk
Diplomová práce se zabývá osobností československé sociální pedagogiky 1. poloviny 20. století, Olgou Fierzovou. Na základě obsahové analýzy sekundárních písemných pramenů si klade za cíl definovat, jaké sociálně edukační znaky Olga Fierzová užívala v praktické péči o bezprizorní, židovské a německé děti v letech 1933 až 1947 a stanovit jejich přínos a význam. V závěru jsou formulovány výsledky bádání poskytující odpověď na cíle výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Sociální pedagogika, humanismus, křesťanské hodnoty, Olga Fierzová, Přemysl Pitter, Milíčův dům, internační a koncentrační tábory, péče o děti, židovské děti, německé děti, Akce Zámky.
Sociální pedagogika a sociální práce Olgy Fierzové v letech 1933 až 1947
Bláha, Zdeněk ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností československé sociální pedagogiky 1. poloviny 20. století, Olgou Fierzovou. Na základě obsahové analýzy sekundárních písemných pramenů si klade za cíl definovat, jaké sociálně edukační znaky Olga Fierzová užívala v praktické péči o bezprizorní, židovské a německé děti v letech 1933 až 1947 a stanovit jejich přínos a význam. V závěru jsou formulovány výsledky bádání poskytující odpověď na cíle výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Sociální pedagogika, humanismus, křesťanské hodnoty, Olga Fierzová, Přemysl Pitter, Milíčův dům, internační a koncentrační tábory, péče o děti, židovské děti, německé děti, Akce Zámky.
Děti v Protektorátu Čechy a Morava
Fišerová, Andrea ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Šmíd, Marek (oponent)
V této diplomové práci s názvem Děti v Protektorátu Čechy a Morava se snažím na válečné období podívat z očima dětí. Nejprve se zaměřuji na děti českého původu, poté německého, židovského a nakonec romského. Průběžně se také zabývám událostmi, institucemi a místy, které měly na jejich život zásadní vliv. V kapitole o českých dětech věnuji pozornost českému školství, Kuratoriu pro výchovu mládeže v Čechách, internačním táborům, osudům dětí, jejichž rodiče byli uvězněni či popraveni a dětem z Lidic a Ležáků. V souvislosti s německými dětmi nezapomínám i na akci Kinderlanderverschickung. Další kapitoly se věnují dětem židovského a romského původu, jejich perzekuci a koncentračním táborům. Pokouším se zachytit denní realitu dětí v tomto období a v posledních dvou kapitolách se věnuji vztahům dětí s rodiči a mezi dětmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.