| |
|
Sledování vlivu výuky AJ na vývoj artikulace dítěte
Tatková, Helena ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce nastiňuje problém vlivu výuky anglického jazyka na vývoj artikulace v předškolním věku. V teoretické části se věnuji vývojem řeči a artikulace, dále uvádím srovnání mezi tvorbou českých a anglických hlásek. Třetí kapitola popisuje problematiku poruch artikulace včetně nejčastějších artikulačních obtíží u předškolních dětí. Závěr teoretické části tvoří kapitola, která se zabývá výukou anglického jazyka v mateřské škole. Hodnotí klady i zápory této výuky. V rámci výzkumného šetření v praktické části diplomové práce jsem se zaměřila na vyšetření řeči předškolních dětí. Důležitý byl také rozhovor s lektorkou anglického jazyka. Cílem mé diplomové práce bylo zhodnotit úroveň artikulace u předškolních dětí, navštěvující výuku anglického jazyka. Šetření jsem provedla dvakrát s odstupem půl roku. Výsledky spíše potvrdily mé podezření, že vývoj výslovnosti může být ovlivněn výukou anglického jazyka v předškolním věku.
|
|
Motivace dospělých ke studiu anglického jazyka
Psotková, Denisa ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Klíčová slova: vzdělávání dospělých, vzdělávání v anglickém jazyce, motivace Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motivace dospělých ke studiu anglického jazyka. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly, vzdělávání dospělých, jazyková výuka a motivace a její charakteristika. V praktické části jsou potom popsány hlavní motivační faktory, které ovlivňují dospělé ke studiu anglického jazyka a také faktory, které jim ve studiu tvoří překážky. Tyto informace byly získány na základně kvalitativního výzkumného šetření, které bylo provedeno formou strukturovaného rozhovoru na výzkumném vzorku patnácti respondentů.
|
|
Sledování vlivu výuky AJ na vývoj artikulace dítěte
Tatková, Helena ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce nastiňuje problém vlivu výuky anglického jazyka na vývoj artikulace v předškolním věku. V teoretické části se věnuji vývojem řeči a artikulace, dále uvádím srovnání mezi tvorbou českých a anglických hlásek. Třetí kapitola popisuje problematiku poruch artikulace včetně nejčastějších artikulačních obtíží u předškolních dětí. Závěr teoretické části tvoří kapitola, která se zabývá výukou anglického jazyka v mateřské škole. Hodnotí klady i zápory této výuky. V rámci výzkumného šetření v praktické části diplomové práce jsem se zaměřila na vyšetření řeči předškolních dětí. Důležitý byl také rozhovor s lektorkou anglického jazyka. Cílem mé diplomové práce bylo zhodnotit úroveň artikulace u předškolních dětí, navštěvující výuku anglického jazyka. Šetření jsem provedla dvakrát s odstupem půl roku. Výsledky spíše potvrdily mé podezření, že vývoj výslovnosti může být ovlivněn výukou anglického jazyka v předškolním věku.
|
| |