Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Edukační programy Národní galerie a školní výtvarná výchova
Kudláčková, Adéla ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
V bakalářské práci sleduji galerijní edukaci žáků na druhém stupni základní školy v rámci několika edukačních programů Národní galerie Praha. V teoretické části práce se zaobírám galerijní a muzejní edukací obecně, způsoby její realizace a jejím vlivem na vzdělávání ve školách. Výzkumná část práce je zpracována metodami pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s účastníky edukačních programů. Závěr je realizován vypracováním návrhu a částečnou realizací činností navazujících na edukační programy pro hodiny výtvarné výchovy jako finální část galerijní edukace. Cílem bakalářské práce je sledovat průběh konkrétní galerijní edukace a popsat, jaké okolní vlivy doléhaly na její realizaci.
Křížem krážem Nymburkem - edukační program pro základní školy
Ševcová, Markéta ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Sládková, Kateřina (oponent)
Cílem této diplomové práce je sestavit a následně v praxi zrealizovat edukační program zaměřený na historii královského města Nymburka. Edukační program je nazván Křížem krážem Nymburkem aneb Nymburk v proměnách dějin. Cílem této práce je vymyšlené edukační programy vyzkoušet v autentickém prostředí a získat zpětnou vazbu na vytvořené programy od žáků. Diplomová práce se zaměřuje ve své teoretické části na porovnání edukačních programů v okrese Nymburk, jež nabízejí paměťové instituce: Státní okresní archiv Nymburk se sídlem v Lysé nad Labem, Polabské muzeum Poděbrady, Polabské národopisné muzeum Přerov nad Labem, Městské muzeum Nymburk a zámek Loučeň. Teoretická část se dále věnuje historii královského města Nymburka a vybraným osobnostem, které mají k Nymburku vazbu. Historická data, která popisují historický vývoj města Nymburka jsou poté využita v praktické části, kde jsou prezentovány konkrétní navržené edukační programy, které byly také s žáky realizovány. Praktická část se dělí na další podkapitoly, kde jsou představeny tři části edukačního programu. Jednotlivé části edukačního programu mohou být využity jak samostatně, tak jako ucelený edukační program zaměřený na historii města Nymburka. Ke každému edukačnímu programu jsou vytvořeny tři části - první, která popisuje edukační program,...
Ne/kroužek v Galerii středočeského kraje
Dusilová, Pavlína ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá volnočasovým neformálním vzdělávání v galerijní instituci Galerie Středočeského kraje v Kutné Hoře. Teoretická část představuje pojmy spojené se vzděláváním v kulturních institucích. Směřuje od vymezení muzeí a galerií k vymezení edukace a dalších pojmů spojených s problematikou nesjednocené terminologie. Věnuje se užívání více termínů se stejným významem, jakými jsou edukace a animace, a jejich použití v literatuře. Následně popisuje život a tvorbu umělkyň Jitky a Květy Válových, jejichž celoživotní dílo bylo prezentováno Galerií Středočeského kraje výstavou Jitka a Květa Válovy: Cesta předurčena osudem. K umělkyním a výstavě se váže edukační program, který vznikl během půlroční práce s dětmi mladšího školního věku v odpolední volnočasové činnosti jménem Ne/kroužek. Ne/kroužek je zaštiťován Lektorským centrem Galerie Středočeského kraje. Působení Lektorského centra a jeho programová nabídka za rok 2022 je taktéž popsána v teoretické části. Praktickou část tvoří téměř dvacet příprav, které jsou výtvarně zaměřeny a vázány k tvorbě a výstavě Jitky a Květy Válových. Tyto přípravy jsou sumarizovány z terénního deníku a detailněji popsány i s návazností na rámcové vzdělávací programy, a to nejen za účelem komplexity výsledků práce, ale také pro případné budoucí využití dalšími...
Edukační potenciál sbírky odlitků antické plastiky na zámku Duchcov
Kovalovská, Soňa ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Kepartová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na edukační potenciál sbírky sádrových odlitků antické plastiky, která je vystavena na státním zámku Duchcov v expozici s názvem Okouzleni Antikou. Teoretická část práce se věnuje představení a historii sbírky odlitků antické plastiky patřící Ústavu pro klasickou archeologii Filozofické fakulty Univerzity Karlovy a jejím vybraným paralelám v zahraničí. V této části práce jsou rozebrány i edukační programy a akce v těchto zahraničních institucích. Druhá část práce je věnována současnému stavu edukace k expozici Okouzleni antikou a hlavně analýze edukačního potenciálu této expozice. Součástí je také praktická část věnující se přípravě, realizaci a vyhodnocení pilotního edukačního programu s názvem Na hoře Olympu. Po stopách řeckých bájí a pověstí, který je určen pro 2. stupeň ZŠ. KLÍČOVÁ SLOVA edukace, edukační program, antika, sádrové odlitky, zámek Duchcov, vzdělávání, interpretace, kulturní dědictví
Pivovarské muzeum v Plzni, jeho historie, expozice a edukační programy
Repiská, Terezie ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Charvátová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce Pivovarské muzeum v Plzni, jeho historie, expozice a edukační programy, je rozdělená do pěti kapitol. V první kapitole se věnuje stručné historii Pivovarského muzea v Plzni, jeho aktuální i plánované expozici a spolupráci muzea s plzeňskými pivovary. Následující kapitola se věnuje muzejní pedagogice, kromě legislativy a důležitých pojmů, se v ní čtenář dočte i užitečné rady pro tvorbu edukačních programů. Další tři kapitoly se věnují tvorbě edukačních programů na zakázku Pivovarského muzea. Třetí a čtvrtá kapitola obsahuje popis prohlídek s edukačními prvky. Jedna nese název "Po stopách dávné Plzně se čtyřnohým přítelem" a kromě nástinu plzeňské historie se během této prohlídky dozví žáci i spoustu informací o životě prostých lidí ve středověkých městech. Druhá nese název "Jak se v Plzni vařil tekutý chléb", a obsahuje aktivity vedoucí k pochopení zákonitostí vaření piva a důležitosti pivovarnictví pro rozvoj města Plzeň. Pátá kapitola popisuje edukační program s názvem "Na den bečvářem" a seznamuje žáky s tradičním řemeslem bednářstvím a jeho odnoží bečvářství.
Tajemství klášterních zdí: Edukační programy pro františkánský klášter v Praze
Jeřábková, Andrea ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Foltýn, Dušan (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem a realizací edukačních programů pro 1. stupeň ZŠ na základě zásad a přístupů dobré interpretace v prostředí živého františkánského kláštera při kostele Panny Marie Sněžné v Praze. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o metodice dobré interpretace, sv. Františkovi z Assisi, řádu františkánů a o historii kláštera františkánů, jeho vzniku a stavebním vývoji. Praktická část se zaměřuje na samotné vytvoření tří edukačních programů metodikou dobré interpretace.
Dentální hygiena u dětí předškolního věku v mikroregionu České Budějovice
SLUKA, Jan
Cílem předložené bakalářské práce je edukovat rodiče v oblasti dentální hygieny jejich předškolních dětí a zároveň zmapovat u sledovaného vzorku respondentů z Českých Budějovic, zda je jejich péče o dětský chrup adekvátní. V teoretické části práce se autor věnuje především významu dočasných zubů na správný vývoj dítěte, vzniku a příčinám zubního kazu a také preventivním opatřením, které eliminují onemocnění dutiny ústní. Součástí praktické části práce je sestavení edukačního programu na základě vstupního dotazníkového šetření, jehož účelem je zlepšení úrovně dentální hygieny dětí předškolního věku. Z analýzy dat vstupního a výstupního dotazníkového šetření a jejich následné komparace byla ověřena účinnost edukačního programu.
Výuka tématu poruchy příjmu potravy na 2. stupni základní školy
FAJFÁRKOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce bylo vytvoření výukového programu na téma poruchy příjmu potravy. Tento program byl následně ověřen na 2. stupni základní školy v Plzeňském kraji. Vzhledem k situaci vše proběhlo online formou. Tohoto programu se účastnili žáci dvou paralelních tříd 8. ročníku. Náhodně byla vybrána jedna třída jako experimentální, kde výuka proběhla podle autorského programu, který sestával jak z prezentace vytvořené v Powerpointu, tak ze zapojení aplikace Kahoot!, brainstormingu a ukázkou skutečných příběhů. Ve druhé třídě - kontrolní skupině - výuka proběhla klasickým výkladem doprovázeným prezentací též vytvořené v Powerpointu. Autorský výukový projekt v experimentální skupině a výuka běžná téhož tématu v kontrolní skupině byly na podkladě výsledků Pretestu a dvou Posttestů statisticky vyhodnoceny za pomoci programu MS Excel 2016 a Statistica v. 12.
Výukový program - ekologicky šetrný spotřebitel
JIRÁČKOVÁ, Petra
Tato práce by měla ukázat co to je ekologicky šetrný spotřebitel a jak se jím při běžných každodenních činnostech stát. Jsou v ní objasněny i pojmy jako ekologicky šetrný výrobek, či ekologicky šetrná služba. Dále nastiňuje situace, kdy se člověk jako ekologicky šetrný spotřebitel nechová. K tomuto tématu se váže i trvale udržitelný rozvoj a jeho základní pilíře, taktéž zmíněné v práci. Pozornost je věnována rovněž oficiálním mezinárodním logům a značkám, které dbají na udržitelnost svých výrobků. Výsledkem práce je vytvořený výukový program na téma ekologicky šetrný spotřebitel. Tento program se skládá ze šesti aktivit, volených tak, aby odpovídaly dané věkové kategorii žáků a navazovaly na rámcově vzdělávací program základního vzdělávání. Tento program byl posouzen šesti pedagogickými pracovníky, jejichž názory na kvalitu programu jsou shrnuté ve výsledcích práce.
Výukový program - Sucho, aneb bez vody to nejde
BROŽKOVÁ, Andrea
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit dva návrhy výukového programu s názvem "Sucho, aneb bez vody to nejde" pro 4. - 5. a 9. ročník základní školy zaměřené na problematiku sucha, které by mohli v praxi využít lektoři ekocenter nebo učitelé v rámci výuky předmětů přírodovědy nebo přírodopisu. Obsahem literární rešerše je v první části definice, historie, nástroje EVVO a jeho začlenění do výuky ve školách. Druhá část je zaměřena na druhy, příčiny a dopady sucha, jeho vliv na degradaci půdy. V další části bakalářské práce je popisován vznik a návrhy výukových programů, jejich částečné ověření a reflexe od pedagogů. Součástí práce jsou metodické pokyny, pracovní listy a pomůcky k oběma výukovým programům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.