Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dostupnost a rozvoj včasné péče v rámci podpory dětí se sociálním znevýhodněním v České republice
Veselá, Aneta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá dostupností a možnostmi rozvoje včasné péče v podpoře dětí se sociálním znevýhodněním. V teoretické části se zaměřuje na raný vývoj dítěte v kontextu sociálního znevýhodnění a také se snaží popsat a prokázat význam včasné péče i v kontextu zahraničních studií a výzkumů. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu, polostrukturovaných rozhovorech se sedmi respondenty, kterými se staly pracovnice v organizacích či zařízení zapojených v Platformě pro včasnou péči. Data byla analyzována a interpretována především na základě metodologických postupů podle Švaříčka a Šeďové (2007). Analýza proběhla metodou otevřeného kódování a interpretace dat následně technikou vyložení karet. Hlavním cílem práce se stalo hlubší prozkoumání a zhodnocení stavu dostupnosti služeb včasné péče v České republice a možností jejího rozvoje. Výzkumné šetření zachycuje význam včasné péče na život dítěte a rodiny, dostupnost služeb včasné péče v České republice, kdy výzkum byl zaměřen na kraj Karlovarský, Ústecký a Prahu. Výsledky popisují pokrytí služeb včasné péče, překážky v poskytování služeb, stav kapacit, spolupráci s dalšími subjekty a identifikaci rodin nebo dětí. Dále se snaží navrhnout některé možnosti rozvoje včasné péče v České republice v následujících letech, které zahrnují zlepšení...
Práce asistenta podporující vývoj dětí v sociálně slabých podmínkách.
Mezenský, Štěpán ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prací asistentů pracujících s dětmi ze sociálně slabých rodin při individuálních schůzkách. Mapuje její podobu a zkoumá, jakým způsobem na svoji bývalou práci asistenta nahlížejí samotní asistenti. Popis práce asistenta se vztahuje k existující teorii liniových pracovníků, jejíž hlavní koncepty jsou popsané v teoretické části bakalářské práce. Ve své teoretické části práce dále seznamuje s teorií motivace, která hraje významnou roli při setrvávání asistentů na svojí pozici. Analyzováním polostrukturovaných rozhovorů provedených s bývalými asistenty je zjištěna podoba konceptů teorie liniových pracovníků v prostředí práce asistentů dětí ze sociálně slabých rodin. Hlavními zjištěními jsou, že asistenti pracují samostatně, práci vykonávají, dokud pociťují motivaci, a poté prostředí opouští. Systém podpor a překážky v práci asistentů závisí převážně na lidském faktoru. Dále bylo zjištěno, že toto odvětví dobrovolnictví dosáhlo manažerské úrovně.
Práce asistenta podporující vývoj dětí v sociálně slabých podmínkách.
Mezenský, Štěpán ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prací asistentů pracujících s dětmi ze sociálně slabých rodin při individuálních schůzkách. Mapuje její podobu a zkoumá, jakým způsobem na svoji bývalou práci asistenta nahlížejí samotní asistenti. Popis práce asistenta se vztahuje k existující teorii liniových pracovníků, jejíž hlavní koncepty jsou popsané v teoretické části bakalářské práce. Ve své teoretické části práce dále seznamuje s teorií motivace, která hraje významnou roli při setrvávání asistentů na svojí pozici. Analyzováním polostrukturovaných rozhovorů provedených s bývalými asistenty je zjištěna podoba konceptů teorie liniových pracovníků v prostředí práce asistentů dětí ze sociálně slabých rodin. Hlavními zjištěními jsou, že asistenti pracují samostatně, práci vykonávají, dokud pociťují motivaci, a poté prostředí opouští. Systém podpor a překážky v práci asistentů závisí převážně na lidském faktoru. Dále bylo zjištěno, že toto odvětví dobrovolnictví dosáhlo manažerské úrovně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.