Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výukové aktivity se zaměřením na globální rozvojové vzdělávání ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
MACCECHINI, Tereza
Tématem diplomové práce je globální rozvojové vzdělávání ve výuce zeměpisu. Hlavním cílem práce je vypracování vlastního návrhu výukových aktivit zaměřených na globální rozvojové vzdělávání ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Předkládaná práce se skládá ze dvou částí, části teoretické a z ní vycházející části praktické. Teoretická část je primárně orientovaná na vymezení základní terminologie, představuje hlavní východiska, principy, cíle, témata a metody GRV. Dále se autorka věnuje významu a postavení GRV ve vybraných evropských zemích. Detailněji se zaměřuje na oblast vzdělávání v České republice a na hlavní kurikulární dokumenty. Praktická část práce obsahuje trojici výukových aktivit, zahrnující principy a tematiku GRV, prostřednictvím kterých jsou žáci seznamováni s vybranými globálními problémy současného světa. Jednotlivé aktivity jsou v úvodní části krátce představeny, následuje metodická struktura a případně i realizace aktivity v praxi.
Průřezová témata ve výuce matematiky na 2. stupni základní školy
HANZALOVÁ, Adriana
Diplomová práce předkládá možnost zapojení osobnostní a sociální výchovy, mediální výchovy, environmentální výchovy, výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech, výchovy demokratického občana a multikulturní výchovy do výuky matematiky na druhém stupni základní školy. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce definuje pojem průřezová témata, uvádí způsoby zapojení do výuky, charakterizuje jednotlivá průřezová témata včetně jejich začlenění do vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace a jejich zařazení v současných učebnicích matematiky. Dále popisuje výukové metody použité v praktické části. Praktická část je zaměřena na aktivity z oblasti Matematika a její aplikace začleňující průřezová témata v různé fázi pojmotvorného procesu. Každá aktivita obsahuje metodiku práce, jsou zde také vloženy pracovní listy. Poslední kapitola obsahuje zhodnocení přínosu aktivit v praxi.
Mediální výchova pohledem budoucích učitelů
Janková, Karolina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přinést odlišný pohled na problematiku mediální výchovy, a to konkrétně ze strany studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Práce má poskytnout vhled do přípravy pedagogů na jejich budoucí povolání, především pak na jejich připravenost k výuce průřezového tématu Mediální výchova, definovaného Rámcovým vzdělávacím programem. Teoretická východiska popsaná v první kapitole práce poskytují základní přehled spojený s vymezením elementárních pojmů týkajících se mediální výchovy a mediální gramotnosti, druhá kapitola popisuje způsoby a možnosti přípravy a sebevzdělávání budoucích pedagogů v rámci vysokoškolského vzdělávání i mimo něj. Praktickou část práce pak tvoří rozhovory se současnými studenty realizované na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Rozhovory zjišťují, jakým způsobem probíhá vzdělávání budoucích pedagogů a jak svou připravenost na výuku mediální výchovy sami hodnotí. Hlavním cílem práce je zmapování současného stavu a otevření diskuze za účelem zkvalitňování výuky mediální výchovy a kontinuálního zvyšování mediální gramotnosti českých žáků.
Mediální výchova pohledem budoucích učitelů
Janková, Karolina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přinést odlišný pohled na problematiku mediální výchovy, a to konkrétně ze strany studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Práce má poskytnout vhled do přípravy pedagogů na jejich budoucí povolání, potažmo na jejich připravenost k výuce průřezového tématu Mediální výchova, definovaného Rámcovým vzdělávacím programem. Teoretická východiska popsaná v první kapitole práce poskytují základní přehled spojený s vymezením elementárních pojmů týkajících se mediální výchovy a mediální gramotnosti, druhá kapitola popisuje způsoby přípravy budoucích pedagogů v rámci vysokoškolského vzdělávání i mimo školu. Praktickou část práce pak tvoří dotazníkové šetření realizované na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy mezi současnými studenty různých oborů. Dotazníkové šetření poskytuje podklady pro analýzu současného stavu v oblasti vzdělávání budoucích pedagogů. Zjišťuje, jakým způsobem jejich vzdělání probíhá a jak svou připravenost na výuku mediální výchovy sami hodnotí. Hlavním cílem práce je zmapování současného stavu a vytvoření podnětů pro budoucí pedagogy tak, aby docházelo ke kvalitnímu a účinnému zvyšování mediální gramotnosti českých žáků.
Průřezová témata ve výuce matematiky na prvním stupni základní školy
ŠIMANOVÁ, Vendula
Diplomová práce Průřezová témata ve výuce matematiky na prvním stupni základní školy popisuje možné způsoby zapojení osobnostní a sociální výchovy, výchovy demokratického občana, výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech, multikulturní výchovy, environmentální výchovy a mediální výchovy do hodin matematiky na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou, praktickou a evaluační. Teoretická část práce analyzuje domácí a zahraniční poznatky k průřezovým tématům, nastiňuje vývoj kurikula ve vztahu k problematice, charakterizuje vzdělávací oblast Matematika a její aplikace RVP ZV, dále se zabývá propojením jednotlivých průřezových témat s matematikou a zkoumá jejich zapojení v současných učebnicích matematiky. Praktická část obsahuje metodické listy aktivit propojujících oblast Matematika a její aplikace s průřezovými tématy, dále uvádí organizační formy výuky a metody práce využívané v aktivitách včetně popisu jejich struktury. Evaluační část hodnotí proběhlou aplikaci aktivit v praxi z hlediska rozvoje předem stanovených matematických znalostí a dovedností a zapojení tematických celků průřezových témat.
Metody implementace globálního rozvojového vzdělávání na českých základních školách a nižším stupni gymnázií
Sequensová, Kateřina ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma globálního rozvojového vzdělávání, konkrétně na popis metod implementace tohoto tématu do českého vzdělávacího systému. Globální rozvojové vzdělávání není explicitně zakotveno v rámcových vzdělávacích programech, přesto je však v těchto dokumentech obsaženo, jde jakoby napříč průřezovými tématy. Z tohoto důvodu mu však mnohdy není věnována dostatečná pozornost. Tato diplomová práce popisuje, jakými cestami může globální rozvojové vzdělávání pronikat do českého vzdělávacího systému a konkrétní výuky na školách. Práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část se pokouší stručně nastínit teoretické pozadí, východiska, počátky GRV v českém prostředí, kurikulární a strategické dokumenty, které v sobě GRV obsahují. Zároveň se zaměřuje na současné možnosti českých škol, jakým způsobem mohou začleňovat toto téma do svých školních vzdělávacích programů a do výuky. Druhá část předkládané práce pak představuje kvalitativní empirické šetření na pěti vybraných českých školách, zkoumající konkrétní způsob začleňování GRV do výuky - účast ve vzdělávacích projektech neziskových organizací. Šetření se zaměřuje na analýzu školních vzdělávacích programů a aktivit na dvou víceletých gymnáziích a třech základních školách v ČR. Analýza dokumentů je podložena dlouhodobou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.