Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Effect of Socio-Demographic Factors on Consumer Trends in the Czech Republic
Čechová, Tereza ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Kolář, Daniel (oponent)
Práce zkoumá potenciální vlivy různých socio-demografických determinantů na spotřebitelské trendy na českém trhu v rozmezí let 2009-2019. Používáme data od agentury Median, s.r.o., která provádí výzkum spotřebního chování již od roku 1993. V práci analyzujeme závislé kategorické proměnné, které reprezentující preference respondentů či domácností, a definují potenciální spotřebitelské trendy. Pro analýzu jsme použili ordinární logistickou regrese, které jsme následně otestovali Brantovým testem. Statisticky signifikantní výsledky v modelech se ztotožňují s výsledky v předchozích studiích. Konkrétně, během let 2009-2019 se zvyšuje zájem o recyklovaní, lidé častěji nakupují bio potraviny, mírně klesá zájem o české produkty (speciálně v letech 2018 a 2019) a populace utrácí více peněz za dovolenou. Bakalářská práce například ukazuje, že ženy mají větší tendenci kupovat bioprodukty a české potraviny než muži a zároveň recyklují častěji než muži. Nové proměnné, které dále zkoumáme ve vztahu ke sledovaným trendům, jsou počet zaměstnaných osob v domácnosti a ABCDE klasifikace. Konkrétně ABCDE klasifikace je proměnná, která rozděluje domácnosti do osmi skupin podle vzdělaní, příjmů a ekonomické situace domácnosti. Celkově je tato práce výjimečná tím, že sleduje české spotřebitelské preference po dobu deseti...
Marketingové strategie a jejich aplikace na českém trhu stavebních produktů se zaměřením na kupní chování na trhu střešních krytin
Joura, Vítězslav ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Kutnar, Vít (oponent)
Tato disertační práce se zabývá marketingovými strategiemi na českém trhu stavebních produktů a všemi aspekty kupního chování během výběru a pokrývání střechy. Český trh stavebních výrobků je souborem mnoha vztahů mezi různými distribučními články: výrobními, prodejními, projekčními a instalačními. Tato práce se zabývá jak modelem 4P, který rozšiřuje o další 3P, tak marketingovým mixem spotřebitele 4C. Kvantitativní průzkum pokrývačů a kvalitativní průzkum pokrývačů a prodejců střešních krytin potvrdil, že pokrývač je nejblíže při výběru investora. Jako takový má velký vliv na jeho rozhodování a je schopný změnit jeho finální rozhodnutí. Lokální blízkost prodejce střešních krytin je zásadním faktorem pro nákup v daném místě prodeje. Dle regionu České republiky je možné nalézt rozdíly v používaných střešních materiálech. Rozdíl může být dán historickým zvykem, ovlivňováním a znalostí značky střešních krytin v daném regionu nebo funkcionalitou střešní krytiny, která je požadována vzhledem k přírodním podmínkám. Všechny distribuční články na českém trhu střešních krytin používají marketing pro dosahování svých cílů: prodej střešních krytin a sní spojených služeb. Dalším přínosem práce je i navržení modelů rozhodování distribučních mezičlánků a investorů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.