Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 254 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Shadow robot: manipulation of a robot model in augmented reality
Halenár, Timotej ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
This bachelor thesis is concerned with the manipulation of a robot model in augmented reality, using a tablet device. It extends user interaction of the existing application for robot programming -- AREditor. When programming in AREditor, the user needs to set robot poses in order to define points in space, which the robot needs to reach during program execution. The existing solution of manually positioning the robot in AREditor only allows incremental stepping of the physical robot, which is, in the majority of use cases insufficient. The main goal is to design and implement an interaction scheme, through which the user can easily position a robot model, displayed on-screen over the real robot. The user first sets the pose of the model and then commands the physical robot to copy the chosen pose. The robot arm tracks the current position of a 3D gizmo, which the user can drag in space by moving the tablet, and its movement can be constrained to one of the axes or planes. The solution also offers movement sensitivity controls, a custom coordinate system, and a separate control for gizmo to camera distance. The proposed workflow streamlines the process of setting the pose of a robot and enables users to speed up the program creation.
Interakce s kolaborativním robotem pomocí rozšířené reality
Zmrzlý, Daniel ; Milet, Tomáš (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací možnosti interakce s kolaborativním robotem za pomocí technologie Microsoft HoloLens 2 v prostředí rozšířené reality. Práce navazuje na existující řešení v podobě AREditoru pro tabletová zařízení a doplňuje chybějící funkcionalitu AREditoru do brýlí Microsoft HoloLens 2. Pomocí zmíněných brýlí a frameworku ARCOR2 je možné manipulovat s fyzickým robotem a jeho modelem. V prvotní fázi implementace bylo navrhnuto více přístupů, jakými by uživatel mohl interagovat s robotem, a následně bylo vybráno řešení s nejvíce kladnou odezvou. Výsledné řešení podlehlo uživatelským experimentům, kde účastnící zhodnotili použitelnost a porovnali konečné řešení obou AREditorů.
Hodnocení reakce organismu na stresové podněty indukované v prostředí virtuální reality
Mang, Robert ; Králík, Martin (oponent) ; Mézl, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářska práce se zaměřuje na hodnocení stresové reakce na podněty vyvolané v prostředí virtuální reality. V teoretické části se zabývá historií VR, rozdílem mezi VR a rozšířenou realitou (AR), hardwarem VR a jeho využitím v medicíně. Dále se podrobněji věnuje fyziologickým parametrům, jako jsou EKG, dýchání, elektrodermální aktivita a tlaková plošina, které jsou velmi užitečnými parametry při hodnocení stresových reakcí. Výsledky jsou doplněny dotazníkovým šetřením. V praktické části se navrhuje a popisuje průběh výzkumného projektu, jehož cílem je naměřit stresovou reakci na skupince dvaceti dobrovolníků. Získaná data jsou násladně analyzována a statisticky vyhodnocena. Na základě diskuze se následně potvrzuje stre- sová reakce u parametrů - tepová frekvence a úroveň kožní vodivosti v daných fází. Výsledky z tlakové plošiny se analyzují pouze na jednom vzorovém účastníkovi. Použitý dotazník typu STAI neprokázal zvýšení subjektivního stresu.
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v brýlích HoloLens
Komárek, Jakub ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Cílem práce je tvorba moderního nástroje pro usnadnění obsluhy dronu zejména v profesní sféře. Nástroj, který autor tvořil, si klade za cíl usnadnit plánovací rutinu obvyklých misí dronů a pomoci při jejím bezpečném plnění. Nástroj byl vytvořen i s ohledem na legislativní omezení provozu dronů a přispívá k jejich korektnímu dodržování. Problematiku autor řešil za pomocí vytvořené klient-server aplikace v prostředí rozšířené reality v brýlích HoloLens 2. Pomoc při pilotáži má přinést komponenta "head up displej", který se pohybuje spolu s dronem a okolo něho zobrazuje letové veličiny spolu s video přenosem z kamery drona. Ke snadnějšímu plánování misí má přispět implementovaná 3D mini-mapa, která informace o plánované misi promítá do světa v okolí pilota. Práce je experimentálního charakteru a má za úkol zjistit použitelnost rozšířené reality při profesní obsluze drona. Výsledky práce jsou vyhodnoceny z dat získaných při rozsáhlém uživatelském testování, v rámci kterého došlo k porovnání stávající aplikace Litchi s vyvíjenou aplikaci v prostředí připravených testovacích scénářů. Z výsledků vyplynulo, že je rozhraní použitelné a dokáže obstojně konkurovat současným konvenčním řešením. V některých aspektech stávající rozhraní předhání.
Brýle nebo tablet? Použitelnost zařízení v kontextu programování robotických pracovišť
Kníže, Josef ; Milet, Tomáš (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na srovnání použitelnosti brýlí Microsoft HoloLens 2 a tabletu v kontextu programování robotického pracoviště pomocí rozšířené reality. V rámci práce jsou analyzována existující rozhraní pro tato zařízení a byl navržen a proveden uživatelský experiment pro jejich porovnání, ve kterém je ve dvou iteracích vyzkoušelo a ohodnotilo celkem 18 účastníků. Na základě zpětné vazby z první iterace testování bylo navrhnuto a implementováno mnoho změn v rozhraní pro HoloLens 2. Mezi hlavní změny patří převod celé aplikace na novější framework pro smíšenou realitu, programování pomocí interakce se scénou, přepracování umístění robotů, rozšíření o konfiguraci parametrů a umísťování akce pomocí robota. Upravená verze rozhraní byla otestována v druhé iteraci experimentů a ukázalo se, že při využití HoloLens 2 jsou uživatelé o 32,3 % rychlejší a hodnotí použitelnost i uživatelskou zkušenost lépe než při použití tabletu. Překvapivě mezi zařízeními nebyl naměřen značný rozdíl v mentální ani fyzické zátěži uživatele.
New Technologies in Travelling and Tourism
Dieu Nguyen, Thuong ; Walek, Agata (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
This bachelor´s thesis aims to explore the transformative impact of emerging technologies on the tourism industry, with a focus on Information and Communication Technology (ICT), E-tourism, Artificial Intelligence (AI), Augmented Reality (AR), and Virtual Reality (VR). Emphasising the increased availability of information, the history of the transition from traditional methods of transport to the integration of modern transportation and the Internet is discussed. The paper discusses the definition, functionality and practical application of artificial intelligence, augmented reality, and virtual reality to examine their advantages and challenges. It is important to note that while these technologies offer immense potential, their implementation is not without difficulties. The challenges of implementing these technologies in tourism, such as high initial costs and the need for skilled personnel, are discussed. The adaptability of these technologies and their role in rebuilding the industry shows that they managed to cope with the COVID-19 pandemic. Ethical dilemmas, appropriate implementation and the need for regulations are highlighted for sustainable growth in this new landscape, as the introduction of these innovations continues to shape tourism as we know it.
Časová schránka
Ryzhakova, Margarita ; Zálešák, Jan (oponent) ; Ondrík, Jozef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématem časových schránek jako způsobem konzervace přítomnosti a komunikace s časovým odstupem. Skrz zkoumání existujících časových schránek v různých kontextech se autorka pokouší redefinovat hranice pojmu časová schránka. Do pozorování jsou zahrnuty i případy, kdy obsah splňuje postoj časové schránky, ale není tak objektivně vnímán. Dané zkoumání pak autorka aplikuje na subjektivní definování daného pojmu k vytvoření osobní časové schránky v novomediální formě, která má přispět k diskuzi o pojetí hranic časových schránek. Vytvořená časová schránka je digitální instalace v rozšířené realitě, kterou si mohou lidé načíst z plakátů vyvěšených ve veřejném prostoru.
Interaktivní manuál v rozšířené realitě
Přichystal, Filip ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření mobilní aplikace s interaktivními manuály v rozšířené realitě. Uživatelé mohou manuály vytvářet díky umístění interaktivních objektů do prostoru. Ty mohou dále posouvat, otáčet a editovat jejich informace. Takto vytvořený manuál je uložen a uživatel je schopen si ho v aplikaci zobrazit. Aplikace byla implementovaná v herním enginu Unity. Práce obsahuje popis návrhu aplikace, postup implementace a její testování. Na základě testování byl vyhodnocen možný směr budoucího vývoje.
Selecting Objects in Augmented Reality
Pribylina, Martin ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
This work proposes and tests methods for object selection in augmented reality. The work focuses on selecting objects that overlap with each other in densely populated clusters. The proposed selection methods are direct selection, cursor, and list. As part of the work, an application has been developed that allows testing of the three methods and measures accuracy, time, motion and other criteria for a thorough evaluation of their applicability. The application was implemented using Unity and ARCore. A user study with 16 respondents was conducted using the test application. The results of the work show the advantages and disadvantages of each selection.
Moderní přístupy k údržbě ve strojírenské praxi
Vašíček, Martin ; Hájková, Alena (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na údržbu. V první části je představena aktuální norma o údržbě s názvem „Údržba-Terminologie údržby“ a norma starší se stejným názvem, která byla aktuální normou nahrazena. V práci jsou popsány typy údržby podle každé z těchto norem a jsou porovnány mezi sebou. V druhé části jsou představeny moderní přístupy k údržbě ve strojírenské praxi. Třetí část je zaměřena na jednu z těchto moderních přístupů, a to TPM. Čtvrtá část je zaměřena na implementaci TMP do dvou firem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 254 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.